ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ ЛЮДИ ПОДОРОЖУЮТЬ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «Я – МАНДРІВНИК»)
Мета: закріплювати вміння виконувати арифметичні дії та розв’язувати різні життєві проблеми; учити висловлювати свою думку, взаємодіяти з однокласниками; формувати навички дослідницької роботи, уміння робити висновки за результатами досліджень, узагальнювати набуті знання, використовувати їх у повсякденному житті; розвивати логічне мислення та мовлення учнів; виховувати бажання більше знати та вміти.
Освітні галузі: математична; соціальна і здоров’язбережувальна; мовно-літературна; природнича; мистецька; фізкультурна.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)
1. Вітання
Кожному дню — безхмарного неба,
Кожній дитині веселощів треба.
Нехай усміхаються люди щодня.
Доброго ранку! Доброго дня!
— Привітаймо одне одного, відрекомендувавши його в особливій формі:
«Доброго ранку, Оленко, я рада що ти сьогодні тут. Мені подобається з тобою грати в ігри».
2. Групове заняття
· Гра «Вирушаємо в політ»
— На чому ми вирушимо в захопливу подорож?
В синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене… (літак).
(Діти отримують картки-цифри, що надають їм змогу потрапити в літак і зайняти відповідне місце. Під музичний супровід діти рухаються, а після закінчення музики кожен відшукує свій літак так, щоб номер картки-цифри пасажира був суміжний з номером літака. Учитель перевіряє, чи всі пасажири правильно зайняли свої місця, діти називають цифри.)
Ми в літак всі дружно сіли, (Імітування.)
Піднялися й полетіли. (Змахи руками.)
Через хмари, ясні зорі (Стрибки з обертанням рук.)
Летимо, як метеори. (Біг на місці.)
Час минув, відчули втому,
Повернулися додому.
(Діти обмінюються картками-цифрами, гра триває.)
3. Обмін інформацією
— Чи часто ви подорожуєте?
— Яка подорож найбільше запам’яталася?
4. Щоденні новини
· Вправа «Намалюй подорож»
— Намалюйте вдома малюнки, що розкажуть про ваші подорожі. Ми започаткуємо художню галерею класу «Спогади про подорожі».
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)
1. Інтерактивна вправа «Банани» (5 хв)
— Прочитайте запис на дошці. Для цього слід закреслити у рядку шість літер таким чином, щоб літери, що залишилися (без зміни своєї послідовності), склали б добре відоме слово.
Ш І П С О Т Д Ь О Л Р І О Т Ж Е Р
— Чи любите ви подорожувати?
2. Технологія «Незакінчене речення» (5 хв)
Учитель пропонує дітям по черзі висловити власні міркування, продовжуючи речення «Я люблю подорожувати, бо…».
3. Вправа «Відгадай» (4 хв)
— Я хочу запропонувати вам сьогодні подорож. Куди? Відгадайте!
— Відшукайте Одесу на карті міст України.
4. Робота з танграмом (7 хв)
— Яким видом транспорту подорожуватимемо?
(Учні об’єднуються в групи, кожна група отримує матеріал для гри «Танграм». Можливі варіанти транспорту: гелікоптер, літак, човен, пароплав.)
— Візьміть до уваги: нам слід якнайшвидше потрапити до Одеси.
— Яким видом транспорту дістанемося Одеси найшвидше?
5. Перегляд мультфільму (7 хв)
Перегляд мультиплікаційного фільму «Смішарики. Туризм».
Режим доступу: https://youtu.be/lcw4yug5jiY
6. Гра «Підготовка до подорожі» (5 хв)
— Перегляньте речі, що вам пропонують узяти із собою, подорожуючи до моря.
— Які речі зайві?
· Метод «Прес»
1. Я вважаю, що…
2. Тому що…
3. Наприклад…
4. Отже…
— Скільки таких речей?
7. Гра «Придбання квитків» (10 хв)
— Зараз ми маємо придбати квитки. Квиток коштує… (8, 7, 9, 13 тощо) гривень. Здійсніть оплату. (Учні отримують ксерокопії паперових купюр національної валюти та здійснюють оплату.)
У квитках учні вписують: прізвище та ім’я, дату вильоту та дату повернення назад, місто вильоту та місто прильоту, час відправлення та час прибуття, кількість пасажирів та вибирають клас обслуговування (дітям слід нагадати, що від класу залежить вартість квитка).
Крім того вчитель ознайомлює учнів зі схемою розташування посадкових місць та просить дітей відшукати на схемі своє місце і замалювати відповідний квадратик.
PERELIT.COM.UA | |
Прізвище, ім’я | |
Місто вильоту | Місто прильоту |
Дата туди | Дата назад |
Час відправлення
Час прибуття |
Час відправлення
Час прибуття |
Кількість пасажирів
Місце |
Клас обслуговування
Економ Бізнес |
— Політ триватиме одну годину. Тому пропоную вам ознайомитися з містом, до якого ми летимо.
8. Методика «Джиг-соу» (20 хв)
1. Учні класу об’єднуються у постійні групи. Кожен учень має певний номер.
2. Кожен текст читає певна експертна група, сформована за однаковими кольоровими картками.
3. Учні читають свої тексти, готуючись повідомити їхній зміст своїм товаришам у постійних групах.
4. Експерти повертаються до постійної групи і розповідають, про що вони прочитали.
5. Перевірка засвоєння змісту в цілому всіма учнями.
1-ша група
ОДЕСА
Ми летимо до Одеси. Місто розкинулось на узбережжі _орного мор_. _ого назива_т_ перлино_ на морі. Одеса — місто-курорт.
2-га група
ОДЕСА — МІСТО ГУМОРУ
Одеса — місто сміху. _ороку 1 квітн_ тут провод_т_ ден_ гумору. На вули_я_ міста про_од_т_ кон_ерти, карнавали, паради.
3-тя група
ОДЕСА ТЕАТРАЛЬНА
Візитівка міста — Одеський оперний театр. Він на_старіший в Укра_ні та один із на_красивіших у світі.
4-та група
ОДЕСА ОСОБЛИВА
Дерибасівс_ка — головна вули_ _ Одеси.
Вона — пішо_ідна зона. Пору_ — Пот_омкінс_кі с_оди, _кі налі_у_т_ 192 с_одинки.
9. Перегляд відео (8 хв)
Перегляд відеоролика «Чому в морі вода солона».
Режим доступу: https://youtu.be/fjmql0kfjvQ
10. Дослідницька робота (10 хв)
Завдання: порівняти властивості солоної та прісної води.
Для проведення досліду необхідно мати: 2 склянки з водою, 2 шматочки морквини, ложку та сіль.
Інструктаж щодо проведення досліду
1. Налий воду в обидві склянки.
2. В одну склянку поклади столову ложку солі, розколоти.
3. В обидві склянки поклади по шматочку моркви.
4. Поспостерігай за ними. Що помітили?
5. Зроби висновок.
11. Майстер-клас з малювання у техніці Ебру (25 хв)
— Далі пропоную вам відвідати майстер-клас з малювання у техніці Ебру.
Для проведення майстер-класу необхідно мати: лоток, фарби (масляні або акрилові), шило, віялоподібний пензлик, воду з розчиненим акриловим лаком чи канцелярським клеєм.
Режим доступу: https://youtu.be/RpN4gqDlb1Y
12. Рубрика «Морська математика» (5 хв)
— Далі на нас чекає прогулянка морем. Ми вирушаємо на морський причал.
— Але тут так багато морського транспорту. На якому ми подорожуватимемо? Ось підказка — наш вирушає від пірсу № 2.
13. Гра «В сувенірній лавці» (5 хв)
— А дорогою зайдімо до сувенірної крамниці, адже з подорожі прийнято привозити подарунки і дарувати їх рідним та близьким.
— Маємо 30 гривень. Які 2 сувеніри ви зможете на них придбати?
— Які подарунки для рідних придбали?
— Чи траплялися сувеніри, що ви не змогли придбати? Чому?
14. Розучування гри «У річку гоп!» (5 хв)
Дві шеренги дітей вишикувані одна навпроти одної на відстані півтора-два метри. Це «береги», а місце між шеренгами — «річка». Ведучий дає сигнал:
— У річку гоп! — усі біжать вперед.
— На берег гоп! — усі біжать назад.
Часто ведучий повторює однакову команду кілька разів. Усі повинні стояти на місці. Наприклад:
— У річку гоп! — усі біжать вперед.
— У річку гоп! — усі стоять на місці.
Той, хто біжить назад,— залишає гру.
Гра триває доти, поки з однієї шеренги не вийде останній гравець.
IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)
· Робота в щоденнику вражень
Рекомендовані теми
1. У подорож я хочу вирушити з…
2. Я з родиною подорожував (подорожувала)…
3. Подорож моєї мрії.