ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ ВАРТО ЛЮБИТИ КНИЖКИ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИГИ»)
Мета: формувати навички активного слухання в умовах усного спілкування; навчати взаємодії в парах та групах; розвивати вміння уважно слухати одне одного в умовах безпосереднього спілкування; учити правильно обирати для читання літературу відповідно до мети читання, розповідати про власні захоплення та вподобання; розвивати вміння емоційно сприймати твори літератури; мотивувати дітей до читання книжок.
Освітні галузі: мовно-літературна; технологічна; мистецька; математична; фізкультурна.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)
1. Вітання
Учитель пропонує дітям послухати вірш, що стане ключем до розмови та навчання.
ТИЖДЕНЬ КНИЖКИ!
«Тиждень книжки!» — зазвучало
Серед міста, як сигнал.
За годину місто стало,
Як один читальний зал.
Всі читають урочисто —
І безвусі, й вусачі.
Скільки мешканців у місті,
Стільки в місті й читачів.
У тролейбусах читають,
Щось мугикають під ніс.
Сторінки перегортають
Під ритмічний стук коліс.
Лиш з малими читачами
В хаті клопіт вечорами:
Від книжок, хоч треба спати,
Їх ніяк не відірвати!
За той тиждень розмаїті
Полюбились так книжки,
Що кладуть донині діти
На ніч їх під подушки.
Оксана Сенатович
— Діти, а чи любите ви читати?
— А що, на вашу думку, дає нам книжка?
2. Групове заняття
· Пантоміма «Подорож країною книголюбів»
Цього дня учні приходять до школи у костюмах своїх улюблених літературних персонажів. Діти, утворивши коло, по черзі жестами презентують свого героя.
3. Обмін інформацією
· Вправа «Крісло автора»
Охочі учні займають «крісло автора» та діляться своїми думками про те, чи варто любити книжки.
4. Щоденні новини
Перед початком дня вчитель оформлює дошку у вигляді віконця, вгорі дошки має бути вислів: «Книжка — маленьке віконце, а через нього весь світ видно», а всередині вікна розміщено малюнки дітей до улюблених творів.
— Діти, уважно погляньте навколо. Що змінилось у класі?
— Чи з’явилось щось, чого вчора ще не було?
— Звідки взялися ці малюнки?
— Чому саме ці твори ви обрали?
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)
1. Перегляд мультфільму «Івасик-Телесик» (10 хв)
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=6bHYDOvel3s
2. Вправа «Зміни зміст» (20 хв)
— Створіть свою казку, змінивши 1-2 героїв казки «Івасик-Телесик».
3. Слухання «Пісні про книжку» (5 хв)
Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=2Q-6S3W7xF4
4. Вправа «Утвори прислів’я» (5 хв)
— Діти, поєднайте стрілочками початок прислів’я та його кінцівку. Прочитайте та поясніть його значення.
Книга твій друг, |
а людей до себе манить. | |
З книгою жити — |
дзеркало життя. | |
Книга — не пряник, |
без неї — як без рук. | |
Книга — |
як на світі жить. | |
Книга вчить, |
а знання — з книг. | |
Золото добувай із землі, |
з добром дружити. |
5. Вправа «Доповни казку» (10 хв)
· Робота над казкою «Лісовий концерт» (за матеріалами Пушкар Наталії Анатоліївни)
ЛІСОВИЙ КОНЦЕРТ
Улаштували якось звірі концерт взяло , а грала на на Співати дуже хотіли Але звірі вирішили, що жабенята будуватимуть Співати вони запросили На концерт зібралися всі лісові звірі. Артистів прозвали лісовими
— Які лісові артисти брали участь у концерті?
— Зробіть їм незвичайні подарунки. Назва кожного подарунка має починатися з того звука, з якого починається назва тварини (наприклад: вовку — велосипед).
6. Вправа «Казкова математика» (8 хв)
Заздалегідь діти вдома готують цікаву математичну загадку про власного персонажа. Потім презентують у класі й разом розв’язують. Наприклад:
ЗНАЙКО
Хто любить читати,
Той знає багато.
Тому в кенгуряти
Книжок повна хата!
Аж 7 на полиці,
На столику — 6.
Скільки всіх разом?
Хто відповість?
БРАТИК ЛИС
Йшов додому братик Лис,
11 яблук ніс.
2 упало, покотилось.
Скільки яблук залишилось?
БІЛОСНІЖКА
12 бубликів було.
Десяток гноми з’їли.
А Білосніжка їх пита:
«Хоч трохи залишили?».
Білосніжка і 7 гномів
По ягоди ходили.
Назбирали повний кошик,
На чай їх засушили.
Всі до столу сіли враз.
«Скільки їх?» — спитаю вас.
ЛІКАР АЙБОЛИТЬ
Плачуть 2 бегемотики,
Бо у них болять животики.
В крокодила ниє зуб,
Вушко — в зайченяти.
Айболитя швидко
Потрібно викликати.
Лікар наш все зможе.
Скільком звірятам допоможе?
ВОРОН
Ворон каже: «Кар-кар-кар!
Я кращий в лісі перукар».
Прилетіли 3 синички
Заплести собі косички.
А сорока Алла
Хвіст пофарбувала.
І промовив ворон: «Ох!»
Клієнтів обслужив скількох?
7. Перегляд та обговорення мультфільму «Грицькові книжки» (15 хв)
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=rcfXNoEQQHw
8. Музична хвилинка «А ми любимо читати!» (5 хв)
Учні виконують веселі рухи.
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ePwbjJ9D7YI
9. Творча майстерня (35 хв)
· Виготовлення книжечки-саморобки
Обладнання: трафарет, аркуші, клей, кольорові олівці, фломастери.
Інструкція
1. Удома підготувати фото чи малюнок персонажа як трафарет.
2. Вирізати декілька аркушів для записів.
3. Склеїти їх між собою.
4. Пронумерувати сторінки.
5. Естетично оформити.
· Малювання ілюстрацій на сторінках книжечки-саморобки Оздоблення сторінок книжечки-саморобки ілюстраціями до відомих дітям творів.
IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)
· Робота у щоденнику вражень
Рекомендовані теми
1. Я люблю (не люблю) читати книжки…
2. Мій улюблений літературний персонаж…
3. Якби я був (була) письменником (письменницею), я б написав (написала) книжку про…