ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧИ ХОЧЕТЕ ВИ ПОЗНАЙОМИТИСЯ З МОЄЮ РОДИНОЮ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «МОЯ РОДИНА»)
Мета: розширити і поглибити знання учнів про сім’ю, рід, родину, її значення для людини; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого роду; вчити знаходити помилки у математичних обчисленнях, усувати їх, виконуючи необхідні дії; розвивати мислення, мовлення учнів; виховувати шанобливе ставлення до членів сім’ї, бажання допомагати батькам.
Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технологічна; соціальна і здоров’язбережувальна; мистецька.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)
1. Вітання
· Гра «Приємні побажання»
Посміхнись тому, хто справа,
Посміхнись тому, хто зліва, — ми одна сім’я.
Посміхніться, поверніться, за руки всі візьміться.
Усі учасники зустрічі утворюють коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.
2. Групове заняття
· Гра «Мій дім»
Діти утворюють коло, кидають одне одному м’ячик, ставлячи запитання про сім’ю. Дитина, яка ловить м’ячика, має дати відповідь на запитання. (Формулюючи запитання, беруть до уваги кількість членів сім’ї, професії, вік, захоплення, вподобання і т. ін.)
3. Обмін інформацією
· Слухання пісні Н. Яремчука «Родина»
Режим доступу: https://youtu.be/8M-7H0dVKxc
— З чим асоціюєте слово родина?
— Що ви знаєте про свої родини?
· Вправа «Мікрофон»
Діти по черзі беруть до рук уявний мікрофон та висловлюють свої почуття, враження, емоції від прослуханого, розповідають про свою родину.
4. Щоденні новини
— Як багато на світі чудес! Величезні дерева, фантастичні водоспади, кумедні палаци, підземні печери, величні будівлі, храми, що дивують того, кому поталанило їх побачити. Але жодне із чудес світу не можна порівняти з тим, що завжди поруч з нами. Це диво — наша родина!
· Розгадування ребусів
(Родина.)
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
— Ми будемо говорити про те, що кожна людина любить і шанує. І тому девізом нашого дня є слова:
На світі білому єдине,
Як і Дніпрова течія,—
Домашнє вогнище родинне,
Оселя наша і сім’я.
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)
1. Створення проблемної ситуації (1 хв)
Учитель демонструє малюнок хатки, читає вірш.
Ось перед вами, друзі, хата.
У ній є чотири кімнати.
А ось вам загадка моя:
Як тут розміститься 7Я? (Сім’я.)
2. Слухання вірша Г. Чубач «Моя сім’я» (10 хв)
Режим доступу: https://youtu.be/1VJYEfUpjjw
3. Бліцопитування (5 хв)
— Я атакуватиму вас питаннями, а ви мене — відповідями.
□ Чому діти щасливі з татом?
□ Що робить для родини мама?
□ Яку звичку має брат?
□ Хто є трохи дальшими родичами?
□ Про що два діди розповідають своїм онукам?
□ Як звуть бабусь?
□ З кого можна малювати портрети?
□ Які є сестри, окрім рідних?
□ Про які свята йдеться у творі?
4. Створення малюнка «Моя сім’я» (10 хв)
— Намалюй свою сім’ю.
5. Вправа «Розкажу вам, друзі, я, що таке моя сім’я» (5 хв)
— Що ви можете розповісти про свою сім’ю, про кожного її члена?
6. Гра-змагання «Ланцюжок ніжних слів» (5 хв)
Учитель називає слово, а учні мають дібрати якомога більше ніжних слів до поданого.
Сім’я (сімейка, сімейний, сімеєчка).
Рід (родина, рідня, родичі, рідний).
Тато (татко, татусь, татунь, татуньо, татусик).
Мама (матуся, матінка, мамуля, мамочка, мамуська).
Баба (бабуся, бабця, бабуня, бабусенька, бабунька).
Дід (дідусь, дідуньо, дідик, дідусик).
Сестра (сестричка, сестриця, сестронька).
Брат (братик, братичок, братусь, братчик, братуньо).
7. Розучування пісні Наталії Май «Родина» (10 хв)
Режим доступу: https://youtu.be/COOrPVgXbrY
8. Вивчення віршика «Parents» (5 хв)
PARENTS
I have a father.
I have a mother.
I have a sister.
I have a brother.
Father, mother, sister, brother —
Hand in hand with one another.
9. Гра «Додай словечко» (3 хв)
● Донька моєї мами — то моя… (сестра).
● Найбільше в хаті свято, коли повертається із роботи… (тато).
● Своїх онуків розуму навчає старенький… (дідусь).
● Найбільше пестить та голубить свою дитину… (мати).
● Батькам на потіху росте здоровий, розумний їхній… (син).
● Твою матусю донечкою кличе твоя… (бабуся).
10. Фізкультхвилинка для пальчиків (1 хв)
Оцей пальчик — мій дідусь,
Цей — моя бабуся,
Оцей пальчик — мій татусь,
Цей — моя матуся,
А цей пальчик — оце я!
А це — вся моя сім’я.
11. Поетична хвилинка (8 хв)
ВЧУСЯ У БАБУСІ
З ранку і до ночі
Трудиться бабуся.
В неї я охоче
Працювати вчуся.
Я бабусю прошу:
Хоч на півгодини
Хай моя хороша
Ляже, відпочине.
Годі їй, старенькій,
Мити, підмітати.
Я сама швиденько
Приберу кімнати.
Застелю я ліжка,
Підмету підлогу,
Килимок-доріжку
Покладу під ноги.
Я сама усюди
Пил повитираю,
Квітів не забуду
Принести із гаю.
Вже, як і годиться,
Все зробить я зможу.
Я ж бо трудівниця,
На бабусю схожа.
В. Гродська
— Розглянь малюнки і розкажи, що ти вмієш робити сам (сама)?
— Розкажи про свої обов’язки в сім’ї.
12. Допомога мамі (5 хв)
□ Допоможи мамі зробити заготовки на зиму. Обведи ті помідори, що вмістяться у горлечко банки. Поясни свій вибір.
□ Мама варитиме компот. Марійка принесла фрукти у кошику, а один фрукт дівчинка тримала в руці. Обведи, що було у дівчинки в руці.
13. Знайди помилку в розв’язуванні задач (5 хв)
□ Оленка — 7 років
Дмитрик — ?, на 3 роки молодший
Скільки років Дмитрикові?
Розв’язання:
7 + 3 = 10 (р.)
Відповідь: 10 років Дмитрикові.
□ Марійка допомагала мамі.
— 7 штук — ?, на 2 більше
Скільки тарілок помила Марійка?
Розв’язання:
7 – 2 = 5 (т.)
Відповідь: 5 тарілок помила Марійка.
14. Інсценізація вірша А. Костецького «Домашній твір» (10 хв)
Автор
Вітько — бідак
страждає так,
аж здригає ногами!
Він — за столом,
він пише твір:
«Я помагаю мамі».
Старанно олівець гризе
та супить брови грізно,
але нічого — хоч умри! —
до голови не лізе…
Та ось тихесенько зайшла
в його кімнату мама…
Мама
Вітюнь, будь ласка, в магазин
Сходи за сірниками.
Син. Ідея!
Автор. …вигукнув синок, а мамі…
Син
Ну й морока! Сама іди!
Я твір пишу — роблю
важкі уроки.
Автор
І мама вийшла…
А Вітько швиденько
пише в зошит…
Син (пише)
«Я в магазин завжди ходжу,
коли мене попросять…»
Автор
Хвилин за десять
мама знов з’являється у дверях…
Мама
Вітюнь, картопельки начисть,
а я зварю вечерю.
Син
Сама начисть!
Автор
…кричить Вітько,
та так, що ледь не лопне.
Син
Я твір пишу! Я — зайнятий!
Сама вари картоплю!
Автор
Виходить мама, а синок
писати знов сідає.
Син (пише)
«Я мамі сам варю обід,
вечерю та сніданок…»
Автор
Радіє син.
Син
Не твір, а люкс!
Оцінка буде гарна!..
Автор
І геть не думає про те,
що він радіє марно…
— Діти, як ви вважаєте, чи гарним сином був Вітько?
— Чому?
— А з вас ніхто так мамі не допомагає часом?
— Чи щаслива сім’я з таким сином?
15. Метод фантастичної проблеми (5 хв)
— Заплющте оченята на кілька хвилин та уявіть себе добрим чарівником. Що ви зробили б для родини, аби вона стала щасливою?
16. Гра «Розсипанка». Робота в групах (5 хв)
— Із розсипаних слів утворіть прислів’я. Поясніть, як ви їх розумієте.
17. Гра «Добре — погано» (5 хв)
Діти мімікою і жестами висловлюють своє ставлення до гарного та поганого висловлювання (погано — роблять сердите обличчя, погрожують пальцем; добре — посміхаються, схвально кивають головами).
Щоб твоя сім’я жила весело і щасливо, потрібно:
□ вітати одне одного зі святами;
□ допомагати одне одному;
□ часто сваритися;
□ піклуватися одне про одного;
□ разом мандрувати;
□ приховувати свої неприємності;
□ ображати молодших братиків і сестричок;
□ готувати приємні сюрпризи.
18. Приємний сюрприз для рідних (15 хв)
— На день народження чи якесь інше свято рідним приємно дарувати подарунки, особливо якщо вони зроблені власноруч. Сьогодні ми навчимося виготовляти вітальну листівку.
Для виготовлення листівки необхідно мати: картон, кольоровий папір, ножиці, клей, стрічку.
ПАМ’ЯТКА
1. Перш ніж розпочати, поміркуй, що і як робитимеш.
2. Підготуй робоче місце.
3. Працюючи, підтримуй порядок.
4. Бережи інструменти, економ матеріал, прагни виконати завдання якнайкраще.
5. Завершивши роботу, прибери за собою.
Інструкція
1. Підготуй основу з цупкого паперу білого кольору розміром 20×20 см.
2. Зігни заготовку навпіл і, пригладивши лінію згину, розгорни.
3. Використовуючи шаблони, виріж квіти, листочки та стебельця квіток.
4. Приклей заготовки та оздоб букет бантиком.
IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)
· Робота у щоденнику вражень
Рекомендовані теми
1. Сьогодні я зрозумів (зрозуміла)…
2. Сьогодні для мене було вперше…
3. Сьогодні мені цікаво…