ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ПАЛІТРА ЗАХОПЛЕНЬ» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ»)
Мета: допомогти дітям визначити власні зацікавлення, уподобання; розвивати вміння натхненно розповідати про свої захоплення; сприяти розвитку нових захоплень; учити робити висновки-узагальнення за результатами навчальних досягнень; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Освітні галузі: мовно-літературна; технологічна; мистецька.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)
1. Вітання
· Вправа «Передай усмішку»
Учні беруться за руки і «передають усмішку» по колу. Кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч та уявно «передає усмішку» з долоньок у долоньки.
2. Групове заняття
· Гра «Наші захоплення»
Усі діти утворюють коло. Учитель називає захоплення та дію до нього. Якщо дитина має певне захоплення, вона має зробити крок уперед і виконати потрібну дію. Наприклад:
□ уміє танцювати — плеснути в долоні;
□ гарно співає — двічі підстрибнути;
□ грає у футбол — 5 разів присісти;
□ читає книжки — покружляти;
□ ліпить з пластиліну — обійняти свого сусіда;
□ любить малювати — погладити себе по голівці.
3. Обмін інформацією
· Вправа «Скринька захоплень»
Учитель пропонує учням на папірцях написати своє захоплення, прочитати його і вкинути до «Скриньки захоплень». Після того як усі учні виконали завдання, учитель разом з дітьми обробляє дані, об’єднавши однакові захоплення в одну групу.
Орієнтовні запитання для обговорення
□ Які захоплення найпопулярніші серед учнів нашого класу?
□ Скільки хлопців нашого класу люблять грати у футбол?
□ Скільки учнів люблять читати книжки?
□ А хто полюбляє малювати?
□ А чи є у нас колекціонери?
4. Щоденні новини
— У народі кажуть: «У що ти граєш, тим і захоплюєшся». У грі, як і в дорозі, пізнають людей.
Життя — цікаве, умій проявити себе!
«Скринька захоплень» допомогла нам побачити, яке захоплення має кожна дитина. Отже, об’єднаймося у групи за захопленнями і проявімо себе у цій яскравій країні творчості.
Орієнтовні назви груп
□ «Мрійники-читайлики»
□ «Майбутні олімпійці»
□ «Юні художники»
□ «Музичні зірки»
□ «Колекціонери»
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
— Поговорімо про захоплення, дізнаймося про те, чим ви цікавитеся. Адже кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявитися в чомусь, тому із задоволенням виконує певну роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються.
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (108 хв)
1. Опрацювання вірша «Талант — це здібності природні» (10 хв)
— Прочитайте виразно текст вірша. Підкресліть у тексті однією рискою ті захоплення, що може мати дитина, та двома рисками захоплення, що подобаються вам.
ТАЛАНТ — ЦЕ ЗДІБНОСТІ ПРИРОДНІ
Талант — це здібності природні,
Обдарування, справжній хист.
Хоч ти не бачиш їх сьогодні,
Бо ще малий на вік і зріст,
Та є в тобі обдарування,
Вони у кожного з нас є.
Лише потрібне намагання
Знайти в своїй душі своє.
Ну, щось таке, що серцю миле,
Що ти робив би день і ніч,
І був від цього ти на крилах,
Й завжди б летів зорі навстріч.
Це може бути що завгодно:
Малюнок, пісня чи шиття.
Те, що для серденька природно,
На що поклав би ти життя.
Ти можеш гарно танцювати,
А чи ростити десь сади,
Плести гачком, вірші складати,
Але без діла не сиди.
Талант — це здатність те робити,
Чого тебе ніхто не вчив.
Талант, як сонце, щиро світить,
Лише в собі б його відкрив.
Якщо відкриєш дар у себе,
Його відразу розвивай.
Не жди, що прийде манна з неба,
І від безділля не страждай,
А вчись, працюй, трудися в поті,
Щоб дар, талант свій зберегти.
І щогодини будь в роботі,
Щоб краще вміти і змогти.
Тоді талант розквітне щиро
І будеш ти на висоті.
З собою будеш жити в мирі,
Все буде добре у житті.
Талант — це дар, будь вдячний долі,
Якщо його знайдеш в собі.
Тому старанно вчися в школі,
Будь у постійній боротьбі.
Надія Красоткіна
— Намалюйте корону над тим видом діяльності, яким ви займаєтесь.
2. Словничок (2 хв)
Твої захоплення — це справа, якою ти полюбляєш займатися у вільний від роботи час.
3. Вправа «Чиє прислів’я?» (10 хв)
— Прочитайте прислів’я, поясніть його і зазначте, до якої групи захоплень воно належить.
□ Музика без язика, а в гурт збирає.
□ Як дитина бігає і грається, так і їй здоров’я усміхається.
□ Книга для розуму — що теплий дощ для зерна.
□ Грошей багато, а щастя мало.
4. Вправа «Знайди захоплення» (5 хв)
Відповідь: читання, спорт, малювання, співи, колекція.
5. Робота в групах. Вправа «Герб захоплень» (15 хв)
— Виконайте такі дії.
1. Розгляньте шаблон герба.
2. Які предмети пов’язані з вашим улюбленим заняттям?
3. Намалюйте всередині герба те, що ви любите робити.
4. Презентуйте вашу роботу.
6. Весела мульт-зарядка (5 хв)
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=xTIVznmnHok
7. Перегляд відеоролика (15 хв)
Перегляд та обговорення відеоролика «Де ховаються таланти».
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=fieUnMr8wVQ
8. Складання есе (усно) (15 хв)
Учні усно складають есе «Хобі моєї родини».
9. Складання діалогу (6 хв)
Учні складають діалог «Розмова про улюблене заняття», розігрують його.
10. Виготовлення колажу «Мрії, мрії, мрії…» (20 хв)
Діти створюють колаж захоплень, якими вони мріють займатися. Учні можуть це робити у довільний спосіб (за допомогою малюнків, слів, наклейок, вирізок з журналів).
11. Колективна робота (20 хв)
· Виготовлення макета «Місто захоплень»
Удома учні мали підготувати зображення предметів, що стосуються їхніх захоплень.
Обладнання: ватман із заготовленими вулицями (вулиця Читача, вулиця Олімпійця, вулиця Художника, вулиця Співака, вулиця Колекціонера); паперові будинки, дерева, клей.
Інструкція
□ Група має на своїй вулиці розташувати будинки.
□ Біля будинку — приклеїти предмети, розташовані на цій вулиці.
□ Оздобити місто за власною уявою.
12. Вправа «Хвилинка роздумів» (5 хв)
Учитель проводить із дітьми бесіду про те, як дитяче захоплення може визначити у майбутньому професію людини, може допомогти в досягненні успіху в житті.
IV. ПІДСУМОК ДНЯ (10 хв)
· Робота у щоденнику вражень
Рекомендовані теми
1. Я маю такі захоплення…
2. У вільний час я…
3. Чи підтримує мої захоплення родина?
· Інтерактивна вправа «Крісло автора»
Учитель пропонує учням сісти в «авторське крісло» та розповісти, яка діяльність найбільше їх зацікавила та яку користь вона може принести.