ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ТЕХНІКА: ВСІ “ЗА” І “ПРОТИ”» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ»)
Мета: ознайомити учнів з поняттям «техніка»; навчати розрізняти різні види техніки, досліджувати роль техніки в житті сучасної людини; спонукати до взаємодії в парах і групах під час користування найпростішими видами техніки; формувати дотримання правил безпечного використання окремих видів побутової техніки; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей.
Освітні галузі: інформативна; мовно-літературна; технологічна.
1. Вітання
Діти утворюють коло. Кожен учасник повинен відрекомендувати свого сусіда, називаючи його позитивні якості.
2. Групове заняття
· Вправа «Техніка»
Діти утворюють коло. За допомогою жестів та міміки «ланцюжком» показують техніку, що допомагає нам у побуті. Решта в цей час мають відгадати її та прокоментувати користь цього предмета для людини.
3. Обмін інформацією
· Вправа «Крісло автора»
Підготовлений учень розповідає про використання побутової техніки у його родині.
4. Щоденні новини
— Відгадайте загадку.
● Він продукти зберігає,
Їжу в холоді тримає.
Є у ньому морозильник.
Зветься диво… (холодильник).
— Здавалося б, що може бути незвичайного чи цікавого в холодильнику? Виявляється, дуже навіть може! Холодильник — рекордсмен за кількістю цікавих фактів. Ще до його появи люди використовували морську воду для охолодження продуктів.
Перші холодильники були виготовлені з деревини і за розмірами були вдвічі більше, ніж автомобіль. Найбільший холодильник у світі сягає 27 км завдовжки. Щороку 14 листопада у США святкують день холодильника.
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
— Сьогодні ми поговоримо про користь та шкідливість техніки для людини. Обговоримо всі «за» і «проти».
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)
1. Вправа «Створення бадьорого ранкового настрою» (5 хв)
Під дитячу пісню «Тракторець» (автор слів та музики Олександр Шевченко) учні виконують веселу руханку.
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=rZBBJFG5sPY
2. Гра «Слухай і повторюй» (5 хв)
Учням з кожної групи вчитель пошепки називає слова: телефон, комп’ютер, планшет і т. ін. Учні передають ці слова одне одному. Якщо останній каже правильно, вчитель має похвалити дітей.
— Чи доводилось вам бачити ці предмети?
3. Робота в парах (2 хв)
— Чим вони корисні та якої шкоди можуть завдати здоров’ю дитини? (Обговорення і висловлювання думок.)
4. Ознайомлення з різницею понять «девайс» і «ґаджет» (3 хв)
(На дошці — фото предметів.)
Девайс — комп’ютер, ноутбук, смартфон, побутова техніка та інші розумні машини.
Ґаджет — невеликий пристрій, створений для полегшення побуту людини: смартбраслет, окуляри віртуальної реальності, плеєри.
5. Гра «Розподіли і створи» (10 хв)
На партах — набори фотографій девайсів та ґаджетів. Учням потрібно їх розподілити і створити колажі.
6. Вправа «Відгадай і запиши» (3 хв)
— Запишіть букву, на яку починаються відгадки.
● Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І нам завжди допоможе! (Комп’ютер.)
● Миша на столику живе.
Крупи миша не гризе,
Водить стрілку курсору
По екрану монітора. (Комп’ютерна миша).
● Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні — небораки.
А тепер раз-два — й готово,
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все — … (клавіатура).
● Ось на нім комп’ютер пише,
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки.
А влаштовує цей хор
Чарівник наш — … (монітор).
7. Розгадування ребусів (15 хв)
(Монітор.)
(Клавіатура.)
(Комп’ютер.)
8. Перегляд мультфільму (7 хв)
Перегляд мультфільму «Про Настуню і комп’ютер».
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=OrNYFm3GYoQ)
9. Гра «Фотоапарат» (4 хв)
Очі читають з відео назви девайсів і ґаджетів. На партах — таблички. Діти дублюють ці назви.
10. Гра «Повітряні кульки» (2 хв)
Учні мають набрати носиком повітря і на одному подиху прочитати назви девайсів і ґаджетів.
11. Робота на комп’ютерах (15 хв)
Завдання: намалювати за допомогою графічного редактора орнамент закладки, у якій будуть відображені предмети техніки (телефон, комп’ютер чи планшет).
12. Презентація книги Анни Коршунової «Комп і компанія» (10 хв)
— Ця книжка — про те, як змінюється світ, якщо натиснути
кнопку «Вимкнути комп’ютер». Після того, як Вадик поїхав у село, він уважав, що тиждень без комп’ютера — це справжня каторга. Але за кілька днів він разом із компанією друзів вартуватиме на таємних тренуваннях, зазіхатиме на черешню в сусідському садку і рятуватиме від шахраїв шкільний комп’ютерний клас. І в результаті вигадуватиме, як залишитися в селі до кінця канікул.
(Обговорення змісту книги. Визначення позитивних і негативних моментів використання техніки.)
13. Фізкультхвилинка «Броунівський рух» (7 хв)
Учні рухаються під веселу музику класом. Коли музика припиняє лунати, то поєднуються в пари і називають предмети техніки.
14. Виготовлення макета планшета (25 хв)
· Виготовлення макета планшета з картону, кольорового паперу, фотографій
Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, клей, фломастери, фото природи, тварин, рослин.
Кожен учень отримує два аркуші картону. В центрі одного аркуша вирізано прямокутник.
Інструкція
1. Візьміть аркуш з вирізаним отвором.
2. Із внутрішньої сторони приклейте вибрану фотографію для фону екрану планшета.
3. Приклейте рамочку з фотографією на інший картон.
4. На рамочці позначте за допомогою фломастера кнопочки, потрібні для початку роботи планшета.
5. Прикрасьте планшет.
Презентація роботи.
IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)
· Робота у щоденнику вражень
Рекомендовані теми
1. Яку техніку я використовую щодня залюбки?
2. Я хочу придбати собі таку техніку…
3. Якби я був винахідником (винахідницею), я б створив (створила)…