ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «НАВІЩО ПОТРІБНА СКАРБНИЧКА?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «Я – ПІДПРИЄМЕЦЬ»)
Мета: учити учнів ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого, розповідати про те, що вразило, розгадувати кросворди, називати у словах відомі букви, читати і записувати числа 1-6, утворювати рівності на основі знання про склад чисел; розвивати вміння дітей працювати в групах та парах, аналізувати свою поведінку; виховувати почуття відповідальності та поваги до інших.
Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технологічна; інформативна; соціальна і здоров’язбережувальна; громадянська.
1. Вітання
Утворімо разом коло!
Скільки друзів — глянь навколо!
Руку дружби простягну,
З другом сварку не почну.
Будемо всі дружно грати,
Правил гри не забувати.
· Вправа «Павутинка»
Діти по черзі кидають одне одному клубочок зі словами-компліментами, звертаючись по імені. Не відпускаючи нитку, перекидають наступному. Таким чином створюється павутинка.
· Ігровий тренінг «Банк емоцій»
— Пропоную обрати той смайлик, що відповідає вашому настрою, та вкинути його у «Банк емоцій».
(Цю саму вправу вчитель пропонує і наприкінці дня та порівнює результати.)
2. Групове заняття
· Гра «Коло підтримки»
Діти утворюють коло та розраховуються в протилежні сторони, визначаючи середину кола. Обом командам учитель дає спортивний обруч.
Завдання: не розриваючи коло (без допомоги рук), передавати обруч наступному учасникові.
· Розгадування ребуса
(Скарбничка.)
3. Щоденні новини
4. Обмін інформацією
· Вправа «Крісло автора»
Діти розповідають на задану тему «Навіщо я накопичую кошти в скарбничку».
· Перегляд відео
Перегляд відео «Весела історія грошей».
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=29UlHtUwL0c&t=7s
II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)
— Як ви вже здогадалися, ми продовжимо говорити про гроші. А саме будемо вчитися заощаджувати та накопичувати їх.
Учитель також повідомляє, що під час сьогоднішнього дня у кожної групи буде власна скарбничка, у яку вони вкидатимуть монетки, отримані за правильне виконання завдань протягом дня. Переможе група, у скарбничці якої виявиться найбільша сума.
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (111 хв)
1. Ознайомлення зі скарбничкою. Словничок (стіна слів) (5 хв)
(Учитель демонструє учням різні види скарбничок та розповідає про їхнє призначення.)
— Скарбничка — спеціальне пристосування для накопичення монет; ємність з вузькою щілиною, у яку опускають монети. Залежно від наявності отвору для виймання грошей скарбнички можуть бути одноразового і багаторазового використання.
2. Перегляд відео «Уроки тітоньки Сови» (5 хв)
Абетка грошей, або Як допомогти дитині вирости заможною?
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=6c4nQUJb-6g
3. Гра «Допоможи звірятам» (3 хв)
— Дізнайся, хто скільки грошей зібрав. У кого найбільше грошей, а у кого — найменше? Запиши.
4. Вправа «Магазин» (5 хв)
— Запиши вирази, якими ти обчислиш вартість покупки кожної дитини.
(Для слабших дітей учитель пропонує підказку.)
Іринка — 2 + 3 =
Михайлик — 2 + 2 + 6 =
Дмитрик — 1 + 3 + 6 =
Дізнайся вартість їхніх покупок, якщо:
5. Перегляд відео «Уроки тітоньки Сови» (5 хв)
Що таке ціна і які речі ми називаємо цінними?
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=SD48T3n8Xic
6. Розгадування ребусів (10 хв)
— Звірятка готувалися до школи. Вони купували шкільне приладдя. Що саме вони купували?
Відповідь: олівці, блокнот, ручка, зошит.
(Діти виконують звуковий аналіз слів та пояснюють призначення цих предметів.)
7. Вправа «Монетка» (3 хв)
Діти передають одне одному по колу монетку лише вказівним пальчиком так, щоб вона не впала. Виграє та група, яка швидше виконала завдання.
8. Вправа «Що ми знаємо про гроші?» (5 хв)
Учитель демонструє учням зразки грошей та валюту інших держав.
9. Рольова гра «До магазину» (10 хв)
У класі працюють два магазини (наприклад, «Малятко» та «Школярик»). На їхніх полицях — однаковий вибір товару, але з різною ціною, зазначеною на цінниках. Завдання дітей: купити необхідні товари за списком якомога вигідніше та обчислити заощаджені кошти, поклавши їх до скарбнички.
1-ша група — кольорові олівці, гумка, пенал, зошит у клітинку, фарби, блокнот.
2-га група — альбом, папка для зошитів, степлер, закладини, пензлик, косинець, картон.
3-тя група — обкладинки для зошитів, палітра, кулькова ручка, кольоровий папір, лінійка, щоденник, зошит у лінію.
10. Практична робота «Склади число» (5 хв)
Кожній групі вчитель видає конверт з однаковими наборами штучних паперових купюр і монет та картки з певним числом (наприклад, 3 грн). Учні у різні способи утворюють задане число.
Наприклад: 1 грн + 2 грн, 1 грн + 1 грн + 1 грн, 50 к. + 50 к. + 2 грн тощо.
11. Гра «Магазин» (5 хв)
— Подивіться на ціну цих речей і виконайте наступне завдання.
— Кожне звірятко купило по дві речі. Хто що купив, якщо вони витратили:
12. Вправа «Знайди пару» (5 хв)
— Відновіть народні прислів’я, з’єднавши початок у правому стовпчику та продовження у лівому. Одне за вибором поясніть.
13. Перегляд відео «Уроки тітоньки Сови» (5 хв)
Кишенькові гроші.
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=MkjyUqvHOTg
14. Розв’язування логічної задачі «Де чий гаманець?» (10 хв)
— Допоможи дівчаткам знайти свій гаманець. Відомо, що у Маринки не жовтий гаманець. У Тамари грошей найменше. В Оленки більше, ніж у Тамари, але менше, ніж у Маринки.
Відповідь: в Оленки — синій, у Тамари — жовтий, у Маринки — червоний.
Діти записують вирази у зошити.
15. Майстерня виготовлення скарбнички (25 хв)
Для роботи знадобиться баночка з кришечкою (бажано пластикова) та отвором для монет. За допомогою клейкої кольорової стрічки та наліпок учні оздоблюють виріб.
16. Перегляд відео «Уроки тітоньки Сови» (5 хв)
Про науку «Економіка».
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=92wDbJJjwpY
IV. ПІДСУМОК ДНЯ (7 хв)
· Підрахунок монет-економиків у скарбничках, визначення переможців
· Робота у щоденнику вражень 0 Рекомендовані теми
1. Що я мрію придбати за накопичені кошти?
2. Сьогодні для мене було важливим…
3. Сьогодні мене вразило…