ІDEA Teacher
  • Контакти
  • Групи
  • Підтримка
  • Донат
Субота, 17 Травня, 2025
  • Увійти
  • Новини
    • Новини
    • Розробки
    • Статті
  • Підручники
    • 1 клас
      • Математика
      • Українська мова. Буквар
      • Я досліджую світ
    • 2 клас
    • 3 клас
    • 4 клас
    • 5 клас
    • 6 клас
    • 7 клас
    • 8 клас
    • 9 клас
    • 10 клас
    • 11 клас
  • Е-підтримка
    • Шкільна документація
    • Методика
      • Ранкові зустрічі
      • Тематичні дні
      • Лего
      • Інша методика
    • Навчально-методичні посібники
      • Педагогічним працівникам
      • Інклюзія
    • Cловники
    • Сценарії свят
    • ЗДО
      • Документація
  • Завдання
    • Дошкільнятам
    • 1 клас
    • 2 клас
    • 3 клас
    • 4 клас
  • Дидактичні ігри
    • Дошкільнятам
    • Математика
    • Навчання грамоти
    • Логіка
  • Наочність
  • Лепбуки
  • Інтерактивні завдання
Немає результату
Переглянути всі результати
ІDEA Teacher
Немає результату
Переглянути всі результати

Електронна підтримка > Методика > Тематичні дні > Тематичний день «чи може вишиванка промовляти?» (до тематичного тижня «я і моя батьківщина»)

Тематичний день «чи може вишиванка промовляти?» (до тематичного тижня «я і моя батьківщина»)

За IDEA-teacher
21.06.2021
В Тематичні дні
Час читання:Читання: 2 хв
0 0
A A
0

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧИ МОЖЕ ВИШИВАНКА ПРОМОВЛЯТИ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА»)

Мета: ознайомити дітей з вишиванням як одним із видів українського декоративно-прикладного мистецтва; дати уявлення про види орна­ментів та їхнє символічне значення; формувати шанобливе ставлення до традицій українського народу, зокрема до національного вбрання; сприяти розвитку інтересу до завдань художньо-естетичного харак­теру; розвивати в учнів дрібну моторику рук, діалогічне та образне мислення, відчуття форми та кольору, ритму; виховувати глибоке по­чуття любові до своєї Батьківщини.

Освітні галузі: мовно-літературна; історична; математична; мистецька.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

· Вправа «Долонька до долоньки»

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку діткам усім!

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, дітки прекрасні!

— Візьміть одне одного за руки.

— Так як ми тримаємо одне одного за вати, об’єднані однією роботою.

— Подаруйте, будь ласка, одне одному повітряний поцілунок. Посміхніться сусідові праворуч, підморгніть сусідові ліворуч. Поба­жайте всім гарного дня.

2. Групове заняття

· Рухлива гра «Передай віночок»

Діти утворюють коло. Під веселу українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює з віночком на го­лові (довільні рухи). Якщо це хлопчик, то він обирає собі дівчинку, і вони танцюють удвох. Решта дітей весело плескають у долоні. (Гра повторюється тричі.)

· Розгадування ребуса

· Дидактична гра «Добери словечко»

— Доберіть відповідні слова-ознаки.

□ Україна яка? (Калинова, квітуча, зоряна, барвінкова, багата, співуча, барвиста, дружня, мила, дорога, гарна, рідна…)

□ Український віночок який? (Різнокольоровий, гарний, квітучий, новий, барвистий…)

□ Українська сорочка яка? (Вишита, тоненька, лляна, біла…)

3. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

(Дівчинка декламує вірш.)

Я — дівчина чепурненька,

Українка я гарненька,

До барвистого віночка —

Вишиваночка-сорочка,

Фартушок і чобітки,

Й різноколірні стрічки…

· Вправа «Кубик запитань»

Учитель розпочинає гру: кидає кубик у центр кола і, відповідно до комбінації, що випала на верхній грані кубика, читає запитання та дає відповідь на нього, а потім називає ім’я дитини, яка продов­жує гру.

Гра триває доти, поки всі діти не кинуть кубик і не дадуть відпо­відь на одне із запитань.

□ Чи є у тебе вишиванка? Якщо є, то хто тобі її купив чи подару­вав?

□ Які кольори наявні на вишиванках?

□ Який орнамент зображений на вишиванках?

□ У які дні одягають вишиванку?

□ Чи вважаєш ти, що вишиванка — модний одяг? Чому?

□ Чи хотів (хотіла) би ти, щоб вишиванка входила до шкільної форми? Чому?

4. Щоденні новини

Україна здавна славилася своїми вишиванками. Вишивка так міцно ввійшла у наше життя, що немає жодної оселі, де б не було вишиваних речей.

Колись українських дівчат навчали вишивати ще з дитинства. Моя бабуся розповідала, що вишивали вечорами аж до пізньої ночі. Вишивали вдома, або сходились до одної хати, вишиваючи співали. А мати, у якої була доросла донька, вихвалялася своїми вишиван­ками — напередодні свят вивішувала «провітрити» на подвір’я, щоб усі бачили.

Коли господині приходили одна до одної, то обов’язково пока­зували свої вишиванки, вчилися одна в одної та передавали свою майстерність онукам.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Діти, сьогодні я пропоную вам здійснити незвичайну подорож до історичного минулого нашого народу. Ми ознайомимося з річчю, що несе для українців найвищу культурну цінність,— це найдорож­чий скарб, що є не лише пам’яттю, але й часточкою нашої історії. А для того щоб дізнатися, про що йдеться, я пропоную вам послу­хати уривок вірша:

«З вечора пригожого аж до ранку

Вишивала дівчина вишиванку.

Вишивала дівчина, вишивала,

Чорну і червоную нитки брала…»

Отже, ви вже здогадалися: ми говоритимемо про вишиванку, що є національним символом нашого народу. І спробуємо дізнатися, чи вміє вишиванка промовляти.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (108хв)

1. Інсценізація «Легенди про дівчину-Україну» (10 хв)

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці — любов до госпо­дарювання, німці — дисципліну і порядок, росіяни — владність, поляки — здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики… Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові мала вінок із червоної калини.

— Хто ти? Чого плачеш? — запитав Господь.

— Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.

— Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?

Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зу­пинив її.

— Є у мене неоціненний дар, що уславить тебе на цілий світ. Це — пісня.

Узяла дівчина Україна дарунок i міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому та з ясним обличчям i вірою понесла пісню в народ.

2. Перегляд мультфільму (5 хв)

Перегляд мультфільму «Це — наше і це — твоє. Знана у всьому світі вишивка — наша!».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=OoCECorpbsg

3. Детальне розглядання та аналіз вишиванок (6 хв)

(У класі організована виставка вишиванок.)

— Якого кольору сорочка? (Сорочка білого кольору.)

— Чим прикрашена сорочка? (Сорочка прикрашена вишивкою.)

— Де саме розміщено вишивку на сорочці? (Вишивку розміщено біля коміра, на рукавах, манжетах.)

— Якого кольору нитки на вишиванці? (На вишиванці нитки чер­воного та чорного кольорів.)

— Що означають ці кольори? (Червоний — це колір калини, що здавна шанували та любили в Україні, а чорний — це символ нашої землі-годувальниці)

— Який орнамент на сорочках? Що він означає?

4. Перегляд відео «Символіка української вишивки» (5 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Uuibb83i4cM

Українська вишивка символізує силу, здоров’я, красу, щасливу долю, родову пам’ять, порядність, чесність, любов, святковість.

5. Парад вишиванок (5 хв)

Показ-дефіле вишиванок учнями класу.

6. Вправа «Продовж речення» (5 хв)

□ Вишиванка — це… (вишита сорочка).

□ Вишиванку називають… (оберегом).

□ На вишиванках найчастіше зображували… (геометричні фігури, рослинні форми та тварин).

□ Уважалося, що вишиті на сорочках символи можуть… (відганяти злих духів, захищати від нечистої сили).

□ Вишиванка була невід’ємною складовою… (національного вбрання українців).

□ Вишиванки зберігали і передавали як реліквії… (дітям, внукам, правнукам).

7. Поетична світлиця (5 хв)

(Діти розповідають вірші.)

ВИШИВАНКА

Мама вишила мені

Квітами сорочку.

Квіти гарні, весняні:

— На, вдягай, синочку!

В нитці — сонце золоте,

Пелюстки багряні,

Ласка мамина цвіте

В тому вишиванні.

Вишиваночку візьму,

Швидко одягнуся,

Підійду і обніму

Я свою матусю.

Вадим Крищенко

ВИШИВАНКА

Квіти розцвітають

Ось на рукавах,

З ірію далекого

Повернувся птах —

Дивні візерунки

Сяють, мов живі,—

Мама вишивала

Оберіг мені!

Тетяна Винник

ВИШИВАНКА

Вишиваю вишиваночку

Я для братика Іваночка.

Вишиваночка у вишеньках,

Ягідками рясно вишита.

Вся в мережках вишиваночка

Подарунок для Іваночка.

Варвара Гринько

8. Пісенна зупинка (5 хв)

Розучування пісні «Бабусина вишиванка».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=KqJYo9ii9K0

9. Флешмоб за піснею «Україна-вишиванка» (5 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=LDjPG8fS44M

10. Вправа «Віднови прислів’я» (5 хв)

— У народі, крім пісень про сорочки-вишиванки, є й прислів’я та приказки.

11. Вправа «Запиши відгадку» (5 хв)

— Відгадайте загадки про символи, що найчастіше вишивають майстрині на сорочках. Відгадки запишіть.

● Золотисте ситечко

Покотилось в літечко.

Загляда в віконечко,

Наче справжнє сонечко. (Соняшник.)

● Стоїть тичка,

На тичці — капличка,

А всередині повно людей. (Мак.)

● У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина.)

● Лист зелений не пропав,

А під снігом задрімав,

Щоб у синю сукенчину

Одягнуть весняну днину. (Барвінок)

● У матінки-квіточки

Лиш блакитні діточки.

З жита виглядають,

Літечко вітають. (Волошки.)

12. Логічна гра «Обчисли і дай відповідь» (5 хв)

В українській родині двоє братів. У кожного — по дві сорочки- вишиванки. Скільки всього вишитих сорочок у хлопчиків? (Чотири сорочки.) Як ви здогадалися? (Додали.)

13. Робота в групах. Гра «Магазин» (12 хв)

— Пропоную сьогодні відвідати «Магазин» і купити все, що по­трібно для вишивання. Визначте, що нам потрібно і скільки. (Різно­кольорові нитки, голки, тканина, п’яльці, ножиці, наперсток.)

— У кожній групі оберіть продавця. Решта — покупці. За допо­могою паперових грошей здійсніть покупку.

14. Творча майстерня (30 хв)

— Для того щоб вишити сорочку, майстриня спочатку створює орнамент. Тож і ми створимо візерунок на паперових формах со­рочок.

Але пам’ятаймо: кожен колір має свою мову.

□ Червоний колір — символ любові та щирості.

□ Синій колір — символ неба, сили і здоров’я.

□ Жовтий колір — символ сонця і хліба.

□ Зелений — символ життя, рослинного світу.

Орнаменти на вишиванках теж різні: геометричні та рослинні.

· Перегляд відеофільму «Українська вишивка»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=PdCvYuXtnCI

— З чого складаються геометричні орнаменти? (З геометричних фігур: трикутники, хрестики, зубчасті, прямі та хвилясті лінії, ква­драти, кружечки, прямокутники.)

— А з чого складається рослинний орнамент? (Квіти, пелюстки, різні листочки.)

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (10 хв)

· Робота в щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Я хочу, щоб моя вишиванка була…

2. Свою вишиванку я подарую…

3. Про що мені розповіла сорочка-вишиванка.

· Складання сенкану

Наприклад:

1. Вишивка.

2. Красива, чарівна.

3. Милує, захищає, прикрашає.

4. Ми любимо українську вишивку.

5. Оберіг.

Теги: 1 класЕлектронна підтримкаМетодикаМетодичні матеріалиТематичні дні
Попередня публікація

Тематичний день «чому восени добре ростуть гриби?» (до тематичного тижня «осінь»)

Наступна публікація

Тематичний день «навіщо потрібна скарбничка?» (до тематичного тижня «я – підприємець»)

Схожі записи

Тематичні дні у 1 класі

26.12.2021

Тематичний день «який десерт найсмачніший улітку?» (до тематичного тижня «літо»)

22.06.2021

Тематичний день «хто є українцем?» (до тематичного тижня «я — українець/українка»)

22.06.2021

Тематичний день «чи хочете ви познайомитися з моєю родиною?» (до тематичного тижня «моя родина»)

22.06.2021

Тематичний день «чому число 7 магічне?» (до тематичного тижня «веселка»)

22.06.2021

Тематичний день «чим можна вимірювати час?» (до тематичного тижня «час»)

22.06.2021
Завантажити ще
Наступна публікація

Тематичний день «навіщо потрібна скарбничка?» (до тематичного тижня «я - підприємець»)

Будь ласка, увійдіть, щоб приєднатися до обговорення

Категорії

  • Дидактичні ігри
    • Дошкільнятам
    • Логіка
    • Математика
    • Навчання грамоти
  • Електронна підтримка
    • Двомовні словники
    • ЗДО
      • Документація
      • Наочні матеріали
    • Методика
      • Інша методика
      • Лего
      • Ранкові зустрічі
      • Тематичні дні
    • Навчально-методичні посібники
      • Інклюзія
      • Педагогічним працівникам
    • Сценарії свят
    • Шкільна документація
  • Завдання
    • 1 клас
    • 2 клас
    • 3 клас
    • 4 клас
    • Дошкільнятам
  • Інтерактивні завдання
  • Лепбуки
  • Наочність
  • Новини
    • Новини
    • Розробки
    • Статті
  • Шкільні підручники
    • 1 клас
      • Математика
      • Українська мова. Буквар
      • Я досліджую світ

Інформація

  • Контакти
  • Групи
  • Підтримка
  • Донат
  • Контакти
  • Авторські права
  • Політика конфіденційності
  • Угода користувача
  • Ліцензія

© 2022 IDEA-teacher Простірвчительских ідей

Немає результату
Переглянути всі результати
  • Новини
    • Новини
    • Розробки
    • Статті
  • Підручники
    • 1 клас
      • Математика
      • Українська мова. Буквар
      • Я досліджую світ
    • 2 клас
    • 3 клас
    • 4 клас
    • 5 клас
    • 6 клас
    • 7 клас
    • 8 клас
    • 9 клас
    • 10 клас
    • 11 клас
  • Е-підтримка
    • Шкільна документація
    • Методика
      • Ранкові зустрічі
      • Тематичні дні
      • Лего
      • Інша методика
    • Навчально-методичні посібники
      • Педагогічним працівникам
      • Інклюзія
    • Cловники
    • Сценарії свят
    • ЗДО
      • Документація
  • Завдання
    • Дошкільнятам
    • 1 клас
    • 2 клас
    • 3 клас
    • 4 клас
  • Дидактичні ігри
    • Дошкільнятам
    • Математика
    • Навчання грамоти
    • Логіка
  • Наочність
  • Лепбуки
  • Інтерактивні завдання
  • Групи для вчителів
  • Донат
  • Підтримка
  • Контакти

© 2022 IDEA-teacher Простірвчительских ідей

З поверненням!

Увійдіть за допомогою Facebook
Увійдіть за допомогою Google
АБО

Увійдіть у свій обліковий запис нижче

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
نيك لبنان porno-arab.org سكس امهات هندي
سكس اجمل بنات العالم fransizporno.com سكس في الشغل
cruel giantess hentaipad.com onigashima no iinazuke
نقاب سكس zaacool.com فيديد سكس
ينيك اخت زوجته pornovuku.info اقوى فيديو سكس
yellow heart hentai comicsporn.org mm! hentai
سكساب وبنته awktec.com انستقرام سكس
الفلام سكس gokkoya.com سكس ام وابنها وبنتها
hentai ryo hentaivsmanga.com father daughter hentai
indiansexfree zoztube.mobi spank bang indian
free anime porn comics hentai-mpg.com renamon impregnation hentai
nude boobs xxx pornchu.com sexi viodo
lpa in philippines pinoywebtv.com 642 result today
pune sex videos pornonaft.net sex video watch live
desi devar sweetfucktube.com www.deshi sex.com