Урок Знань у 1 класі «Ми –учні нової української школи»
Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край.
Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам’ять, увагу, мовлення.
Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість. Виховувати любов до людей, до України.
Звучить пісня Н. Май «Здрастуй, школо!»
Вчитель: Увага! Увага! Всім чути довкола?
Вас вітають учні НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ!
І. Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства.
Хором: Ми всі – діти України
Йдемо в НОВУ ШКОЛУ.
Радо приймемо всі зміни,
Все буде чудово!
– Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом — Днем Знань у Новій українській школі.
-А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас пролунав дзвоник на перший урок в у вашому житті. Від усієї душі бажаю всім міцного здоров’я, успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.
— Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік? (1 вересня 2018 року)
– Чим сьогоднішній день особливий? (Сьогодні свято – День Знань)
– Чого діти йдуть до школи? (Здобувати знання)
— Запамятайте дату, коли ви вперще прийшли до школи . Сьогодні ви вперше сіли за парти на свій перший в житті урок. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді, це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!
– Адже саме сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на школярів. З цього дня ви учні 1 – В класу. Сьогодні ви поповнили ряди нашої великої шкільної родини.
Що я очікую від шкільного життя?
– Дітки, як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?
– Чого б ви хотіли навчитися у школі?
– Школа – це місце, де дітей навчають писати, читати, рахувати, малювати, спілкуватися, товаришувати.
Привітання оплесками в парах:
Сонце встало із-за гаю,
Промінцями росу сушить,
Я здоров̕ я тобі бажаю
І добра у твою душу.
Визначення настрою „ Мій настрій ”
( діти можуть у класі поміняти прищепки свого настрою який був на урочистій лінійці, може в когось із дітей став кращий або гірший настрій чи не змінився. І обов’язково висловити свою думку чому так….)
- – Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.
– То ж запрошую вас на перший урок.
– А чи любите ви подорожувати ? А де ви подорожували ? Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо в уявну подорож. Це буде уявна подорож Країною Знань і мрій.
– Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь на чому ми будемо подорожувати.
Загадка:
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах.
-Так, ми будемо подорожувати на потязі. Тож поїхали.
- Ось перед нами Країна Знань. Вона дуже велика. Тут багато різних будівель, тому що ми будемо тут вивчати багато різних предметів, проводити багато цікавих заходів .
- А хто нас тут зустрічає?
Лісом в темряві літає,
«Ху-гу, ху-гу», — промовляє.
Велетенська голова.
Здогадались? Це …(Сова)
- Так, це тітонька Сова.
Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Тітонька Сова буде постійно подорожувати з нами цією країною.
ІІІ. Перша зупинка «Знайомство»
– А для того, щоб нам було весело і добре подорожувати Країною Знань Сова пропонує нам познайомитися.
– Почнемо знайомство з мене. Я ваша вчителька. Мене звуть … Я буду поряд з вами 4 роки подорожувати Країною Знань.
А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Нумо, всі разом скажіть, як вас звати.(Діти хором відповідають). Чи зрозуміли ви що –небудь? Я також не зрозуміла. То скажіть, як же потрібно відповідати в школі? (Піднімати руку).
Діти пускають клубочок по колу і кожен промовляє своє ім̕ я. Утворюється спільна павутинка. (Вчитель наголошує на тому, що тепер ми – одна сім̕ я.)
– Чудово. Ось тепер ми по- справжньому познайомилися. 1 вересня стало — днем народження нашого класу. У нашому класі 26 учнів. 10 хлопчиків та 6 дівчаток. Я сподіваюся ми станемо дружною шкільною родиною. Ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, ходити на екскурсії, досліджувати і пізнавати світ.
– Тож їдемо далі.
Діти розсаджуються за групами (обравши попередньо улюблений колір із запропонованих вчителем)
Друга зупинка . Гра «Правила для учнів» та «Правила роботи в групі»
- Країна Знань має свої закони та правила. Мудра Сова хоче познайомити вас з ними.
Правила роботи в групі:
- Принцип «тут і тепер».
- Поважай виступаючих.
- Слухай уважно співбесідників.
- Будь щирим у спілкуванні.
- У групі працюють всі!
- Дотримуйся правила піднятої руки.
- Будь терплячим. Всім властиво помилятися в своїх судженнях.
Правила для учнів складають всі разом з вчителем.
Приблизні:
– приходь вчасно:
– ділися;
– поводся чемно;
– вчись слухати і чути;
– посміхайся, вір у свої сили, у тебе все вийде
ІV. Третя зупинка «Рідна школа, рідний край» .
-Ой, подивіться, Буратіно показує якісь букви … В країні Знань подув сильний вітер, букви розлетілися і мешканці цієї країни ніяк не можуть скласти слово з цих букв. Давайте їм допоможемо. Хто ж може прочитати це слово?
(Діти, які вміють читати, складають слово «школа» у парах).
– А чи з радістю ви сьогодні йшли до школи? А чим займаються діти в школі?
– У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх , відгадавши загадки , які підготував Буратіно .
- Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.
- Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?…Зошит!
- Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!
- Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.
- В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?…школяр!
Є чарівник у школі в нас,
Дітей запрошує він в клас.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає … (дзвінок).
Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)
Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури… (Лінійка)
- Молодці , загадки відгадали!
– Як називається місто, у якому ми живемо?
– …– це наш рідний край. Це місто, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі.
– Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. А як називається наша країна? (Україна)
– Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже Тітонька Сова.
(Україна – незалежна держава. Столиця України – місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор. Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня святкують
День незалежності України.)
- А які ви вірші знаєте про Батьківщину?
Учні розповідають вірші.
- У всьому світі – кожен знає –
Батьківщина лиш одна є.
І в нас вона одна – єдина.
Це наша славна Україна.
2.Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Звешся веселково Україною,
Нене зачарована моя.
3.Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, малюють, квітують поля –
Добридень тобі, Україно моя!
4.Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
- V. Наш потяг зупинився на наступній зупинці – четвертій «Поетичній».
Учитель.
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе —
День сьогодні особливий!
Я пропоную послухати наших молодих поетів (учні розповідають вітання зі святом)
- Яскраве сонечко надворі
Кидає промінці до нас.
Такої радості ніколи
В житті ще не було у нас.
Тож радійте, друзі, з нами,
Бо весело нині в нас.
Сьогодні ми прийшли з садочка
Навчатися у перший клас.
- Ой, веселе свято в нас,
Я прийшов у перший клас.
В мене квіти у руках,
В мене ранець на плечах.
- Небо чисте, голубе,
Гарно так навколо!
Осінь, я чекав тебе,
Щоб піти до школи!
- Я чекала цього свята
Дуже вже давненько.
«Ти мала. Тобі ще рано» –
Говорила ненька.
Та я букви уже знаю,
Рахувати вмію,
І нарешті – я школярка,
І тому, радію!
- Я весела, чепурна,
Форма в мене є шкільна
Першокласницею нині
Назвала мене сім’я.
- Ще вчора був я просто хлопчиком,
Машинками удома грав.
Сьогодні вже здійснилась мрія –
Школяриком віднині став!
- Буду вчитись рахувати,
Буду літери писати,
І до школи йду завзято,
Бо усе я хочу знати.
- Не дивіться, що маленький,
Зараз – я уже школярик.
Знаю, що шкільне навчання
Відкриває всім букварик.
- Іграшки лишились вдома-
Зараз гратися не час!
Ось і стежечка знайома,
Я іду вже в перший клас! - Всі нам радо усміхаються,
Вчителька вітає нас.
Адже ми прийшли до школи
Перший раз у перший клас!
- Минуло літо чарівне,
Та часу ми не марнували.
Турботи було про одне:
Усе до школи щось купляли.
- Портфелик бідний, аж тріщав,
А нам усе здавалось – мало.
Фарби, зошити, пенал –
Матусі грошей не ставало.
- Зітхнули радісно батьки,
Всміхнувсь дідусь, бабуся.
Тепер я всядусь за книжки
Й читати вже навчуся.
- Будуть у школі парти й букварі,
Будуть в нас перерви і уроки,
Але найбільше вчителі
Із нами матимуть мороки.
- Не хвилюйтесь мама й тато,
Буду знати я багато.
Вас тепер не підведу,
В школу з радістю піду.
- Це все жарти – не сприймайте,
Радо в школі нас вітайте.
Ми вже діти не малі,
Ми сьогодні – школярі.
- Обіцяєм не лінитись,
Тільки на відмінно вчитись.
Рано з сонечком вставати,
Щоб у школу не проспати.
- Ми старанні, ми кмітливі
Вчитись хочем от і все!
Ви на нас уважно гляньте,
Гідна зміна Вам росте.
Пісня першокласника (муз. і слова Михайла Назарця)
VІ. П̕ ята зупинка «Галявина дружби»
- – Наша держава дуже мальовнича. В ній живе багато працьовитих людей , які
- своєю працею, своїми талантами звеличують та прикрашають її. Для того, щоб
- наша Батьківщина була щасливою, усі діти повинні жити мирно, дружно, любити одне одного і поважати своїх учителів, батьків, добре вчитись і зростати працелюбним.
Наша Батьківщина квітуча, мальовнича, красива. Щоб вона і надалі залишалась такою – прикрасимо її віночком дружби. У кожного з вас на парті лежить портфелик, у серединці якої надруковане ваше ім’я. Вийдіть до мене ті, у кого червоні портфелики і прикріпіть портфелик на стрічці.
— Тепер вийдіть ті, у кого сині портфелики…
(Діти прикріплюють малюнки портфеликів на дошку, заздалегідь оформлену українським віночком)
- Подивіться, який гарний віночок у нас утворився! Він буде нам нагадувати про сьогоднішній день. А тепер давайте промовимо хором за мною:
Ми прийшли у 1 клас
Школа радо стріла нас,
Наша школа просто клас!
VІІ. Ми наближаємося до наступної шостої зупинки «Книжкова». Стук у двері. Заходить дівчинка у костюмі казкової Феї.
Фея: Доброго дня, друзі. А чи це я у 1 – В клас потрапила? Я мудра Фея із чарівної країни. І від імені жителів нашої країни хочу подарувати вам ці незвичайні книги.
На щастя, свято навчального року може тривати щодня. Адже у нас з вами попереду стільки цікавих уроків. На них ми будемо користуватися книжками. Вони поведуть нас у цікаву мандрівку букв та цифр. А з якими, допоможуть з’ясувати загадки.
Загадки:
Хто загадку відгадає,
Зразу руку підіймає. (Показує, як саме.)
Знає його кожен
вчитель і школяр
Вчитись допоможе
Рідний наш …Буквар
Саме так! Букварик — найперша і найголовніша книжка в житті кожної людини. Бо саме з неї починається чарівне диво — навчання.
Нас навчає рахувати
числа, кола і квадрати;
скільки виросло тюльпанів,
скільки в хлопчиків веснянок,
а в дівчаток бантиків —
скаже… Математика
Досліди, експерименти,
Пори року, інструменти
Всі ці терміни як слід,
Вивчиш у підручнику…Я досліджую світ
VІІІ. 7 зупинка – «Мрійлива»
Рефлексія.
– Отже, я сподіваюсь, що ви зрозуміли, що таке НУШ. Ми повинні працювати разом, групами, колективно, допомагати один одному і звичайно висловлювати свою думку. Тому ми одна сім’я, де в нас є маленькі квіточки, які потрібно поливати, доглядати їх, дарувати їм своє тепло і любов.
Вчителька:
У багатьох країнах метелик дотепер є символом кохання, щастя і благополуччя. І, як у древні часи, вважається, що він може допомогти виконати найзаповітніші бажання. У Японії вважають, що побачити метелика в себе вдома – на щастя: вони символізують все краще в житті людини. В Китаї дотепер наречений перед весіллям дарує нареченій живого або нефритового метелика – символ вічного кохання. Згідно з древньою легендою ацтеків та індійців – метелики передають наші бажання небесам, і якщо нашептати метелику своє бажання і потім випустити його, то воно неодмінно збудеться. У кожної групи на парті лежить метелик, по черзі кожен візьме свого метелика й скаже свою мрію про навчання, Україну й все те про, що мріє. Ми випустимо наших метеликів (прикрасимо віконечко) й сподіватимемось, що це все здійсниться.
Фея: зараз я із великим задоволенням вручу кожному подарунок від мене із країни Знань (вручаються посвідчення першокласника та медалі)