ДЕНЬ 1. ЯКІ ПРИЧИНИ ЗМІН У ПРИРОДІ ВОСЕНИ?
- Вітання
Гра «Чарівний капелюх, або “Здрастуй! (по секрету)”»
Учням пропонують написати в записці вітання, але не підписувати його. Потім усі записки кладуть у чарівний капелюх і перемішують. Діти утворюють коло, вчитель по черзі пропонує витягти «своє» вітання.
— Спробуймо привітати осінній день! Як це можна зробити?
— Доброго здоров’ячка! Який ви сьогодні барвистий і ошатний!
— Сьогодні я хочу зібрати чудовий урожай ваших думок і пропозицій!
— Прислухаймося до звуків дощу (вітру). Що він нам розкаже?
— Хай цей дощ змиє (вітер віднесе) ваш поганий настрій!
— За вікном рання осінь. Бажаю, щоб і ви відчули такий саме спокій у душі, щоб почувалися затишно і комфортно.
- Обмін інформацією. Тема дня «Які причини змін у природі восени?»
Гра «Театр пантоміми»
Діти утворюють коло.
— Пропоную завітати в осінній театр пантоміми. Спробуйте жестами та мімікою показати, які зміни відбуваються восени з настанням осені. (Одні діти показують, а інші — відгадують.)
— Які зміни не змогли ще показати?
— Про які зміни ми знаємо завдяки спостереженню?
— Які зміни ми відчуваємо на собі?
— Хто ще не встиг пристосуватися до змін у природі?
— Яку користь приносить опале листя?
Діти переглядають мультфільм (https://youtu.be/f_fuiGIg2WQ — Мультик про листочок і Мишку) та обговорюють його.
— Кому допоміг листочок?
— Яким він був спочатку?
— Як змінився?
- Групове заняття
Діти об’єднуються у групи і за допомогою конструктора LEGO складають три дерева: дерево ранньої осені, дерево золотої осені, дерево пізньої осені. Кожна група презентує свою роботу та пояснює, чому дерево цієї частини осені виглядає саме так.
- Теми для Щоденника вражень
f За що я люблю/не люблю осінь.
f Як допомогти природі восени?
f Чому не потрібно спалювати листя восени?