ДЕНЬ 4. ЩО КОРИСНОГО Я МОЖУ ЗРОБИТИ ДЛЯ СПІЛЬНОЇ СПРАВИ?
- Вітання
Вправа «Найкраще я вмію»
Учні утворюють коло й передають м’яч одне одному. Той, хто тримає в руках м’яч, змушений розповісти, що він уміє робити найкраще, а інші — запам’ятати. Розповідь учень розпочинає словами: «Найкраще я вмію…» і закінчує: «Ось який я молодець!».
- Обмін інформацією. Тема дня «Що корисного я можу зробити для спільної справи?»
Перегляд фрагмента мультфільму «Пригоди Левчика та його друзів» (https://youtu.be/tSPtAVRzGCM) — Яку корисну справу зробили діти?
— А тобі доводилося робити добру справу для когось?
Історія з торбинки. Морська зірочка
— Послухайте і поміркуйте над такою історією.
Одного разу рибалка йшов уздовж узбережжя моря. Він помітив, що за ніч на берег викинуло величезну кількість морських зірок.
Насолоджуючись ранковим сонцем, чоловік ішов по піску, відміряв милю за милею. Вдалині він побачив, як хтось танцює на пляжі. Здивований тим, що незнайомець радіє життю таким дивним чином, рибалка наблизився.
Як виявилося, фігурка не танцювала, а робила однакові рухи, повторюючи їх. Це була маленька дівчинка, яка старанно збирала на березі морські зірочки й кидала їх у море. Від здивування рибалка зупинився на мить, а потім запитав: «Навіщо ти кидаєш ці зірочки у море?». «Якщо я залишу їх на березі,— відповіла дівчинка,— сонце висушить їх, а вони загинуть. Я кидаю їх у море, бо хочу, щоб вони жили!».
Чоловік замислився на мить, вражений словами дівчинки, але потім згадав, скільки миль він пройшов, і сказав: «Цих зірочок на узбережжі мільярди, що ти можеш змінити?». Дівчинка подумала, чемно всміхнулася, повільно нахилилася, підняла ще одну морську зірочку й кинула її в бурхливе море.
Повернувшись обличчям до рибалки, приязно промовила: «Можливо, ви маєте рацію, але саме для цієї зірочки я змінила долю».
— Кому дівчинка подарувала радість?
— А що відчувала дівчинка?
— Що здивувало рибалку?
— Як ви вважаєте, чи правильно вчинила дівчинка?
Вправа «Я допомагаю іншим»
— Чи можете ви згадати, кому ви востаннє допомогли? Можливо, ви допомогли своїй мамі сервірувати стіл або батьку помити машину? Чи допомогли комусь із друзів або комусь зовсім незнайомому? (Діти по черзі пригадують свої добрі справи.)
Вправа «Незакінчене речення»
Що я можу зробити, щоб…
f моя школа (стала місцем, де різним людям добре);
f мій двір (став місцем, де різним людям добре);
f моя сім’я (стала місцем, де різним людям добре);
f мій клас (став місцем, де різним людям добре)?
- Групове заняття
Робота в групах. «Країна мрії»
Кожна група повинна уявити Країну мрій. Намалювати її, зобразити жителів цієї країни, написати закони, за якими вони живуть. Презентувати роботи.
— Чому б ви хотіли жити в такій країні?
- Тема для Щоденника вражень
f Корисні справи.
f Корисні справи, які мені під силу.
f Спільно з друзями я роблю…