ДЕНЬ 2. ПРО ЩО ПОВІДОМЛЯЮТЬ ЗНАКИ Й ПІКТОГРАМИ?
- Вітання
Нумо привітаємось,
Нумо посміхнемось, Нумо ж усі разом За руки ми візьмемось! Нумо в очі глянемо Й добра всім побажаємо, Щоб весело нам жити І всім разом дружити!
- Обмін інформацією. Тема дня «Про що повідомляють знаки й піктограми?»
— Діти, дорогою до школи ви зустрічаєте різні знаки. Про що вони нам розповідають?
— Дорожні знаки придумали для того, аби водіям і пішоходам було легше й безпечніше на дорогах. Дорожні знаки й правила руху однакові в усьому світі (крім країн із лівостороннім рухом). Це дуже зручно, бо інакше, щоб вирушити подорожувати автомобілем, водій змушений був би отримувати права водія в усіх країнах.
На дорозі встановлюють знаки, що попереджають учасників руху про ймовірні небезпеки.
— Який із зображених знаків інформує про можливу появу на дорозі дітей? Виберіть його.
— Що таке піктограма?
Піктограма — це спеціальний знак, умовний малюнок із зображенням будь-яких дій, явищ, предметів і т. ін. Піктограми походять із давніх часів, коли їх використовували на письмі.
— Які знаки часто використовуємо ми на уроках?
— На уроках ми використовуємо спеціальні знаки — піктограми: «Я», «МИ», «ХОР», «Пастка», знаки «+» — я згодний і «-» — я не згодний.
Гра «Продовж речення»
Учитель показує знак «Я», … (учні працюють індивідуально).
Знак «Ми» — … (робота в парі).
Знак «Хор» … (закликає учнів давати відповіді разом, хором).
Жестові знаки «+» … (я згодний), і «-» … (я не згодний) з відповіддю однокласників та судженням учителя.
Гра «Чи знаєш ти дорожні знаки?»
Діти утворюють коло, у кожного — картка із зображенням дорожнього знака. Кожен по черзі стає в середину кола і показує свою картку, а всі уважно розглядають зображений знак і пояснюють, що він означає.
- Групове заняття
Робота в групах
У кожної групи на столі — конверт із необхідними матеріалом для роботи.
Завдання 1. Намалювати за допомогою знаків та піктограм:
1-ша група — за допомогою математичних цифр — зайчика;
2-га група — математичних фігур — ведмедика;
3-тя група — розділових знаків — жабку.
Завдання 2. Створити власний знак, у якому буде закодовано певну інформацію. Де його можна встановити?
Завдання 3. За допомогою знаків і піктограм скласти вірш або розповідь. Виразно прочитати.
Можливий варіант:
1, 2, 3, 4, 5 — | ми ідемо | в двір гулять. |
Бабу снігову ліпили, | пташок | крихтами кормили. |
Дружно | з гірки ми катались, | потім у снігу валялись. |
Як додому ми прийшли, | суп поїли, | спать лягли. |
- Теми для Щоденника вражень
f Дорожні знаки потрібні для того, щоб…
f Навіщо необхідні піктограми?
f Який власний знак я винайшов (винайшла) би?