ДЕНЬ 2. МУЗЕЇ
- Вітання
Дітям пропонують уявити себе інопланетянами, які прилетіли на нашу планету. Їм потрібно показати, що вони доброзичливо налаштовані до землян. Як вони можуть привітатися із землянами? (Потертися носами, лобами, спинами; доторкнутися колінами, долонями, плечима до сусідів.)
Гра «Вірю — не вірю»
Учні утворюють коло, тримаючи в руках цеглинки LEGO зеленого і червоного кольорів. Ведучий ставить запитання за формулою «Чи вірите ви, що…», а учасники сигналізують зеленою цеглинкою, якщо вірять інформації, та червоною, якщо не вірять.
Варіанти запитань:
— Чи вірите ви, що на нашій планеті завжди жили люди?
— Чи вірите ви, що динозаври вимерли багато мільйонів років тому?
— Чи вірите ви, що динозаври були розумними істотами?
— Чи вірите ви, що найбільшу писанку створено в Україні?
— Чи вірите ви, що перші іграшки для дітей виготовляли з рослин, камінців, глини?
— Чи вірите ви в те, що шоколад можна не лише їсти, але й будувати з нього різні скульптури?
- Обмін інформацією. Тема дня «Музеї»
— Наші гості хочуть дізнатися якомога більше про історію нашої планети. Щоб краще їм усе показати, ми поведемо їх у музеї.
(https://youtu.be/BUO5_PqQtWA — мультфільм про динозаврів;
https://youtu.be/vNHlWvJ3NlY — мультфільм про музеї.)
— Музеї бувають різними.
Це краєзнавчі музеї, в яких експонати покажуть і розкажуть про рослинний і тваринний світ певного краю.
Є історичні музеї, у яких люди дізнаються про розвиток суспільства, визначні історичні події, героїчні битви і перемоги, а також знаряддя праці, пам’ятки побуту та культури.
Музеї художнього профілю зберігають, вивчають і розказують про визначні твори живопису, графіки та скульптури.
Є музеї, присвячені відомим людям. Наприклад, на Черкащині багато музеїв, присвячених Т. Г. Шевченку.
Є музеї, створені просто неба. На території музею, де самою природою вдало поєднані характерні ландшафтні зони України — гори, долини, степи і ліси, — створено експозиції про різні куточки нашої Батьківщини. Відвідувачі мають можливість оглянути характерні куточки давнього українського села з житловими, громадськими, виробничими будівлями, знаряддями праці й ремесла, побутовим начинням, меблями, посудом, творами народного декоративно-ужиткового мистецтва.
— Про які музеї ви довідалися?
— Про що в них дізнаються наші гості?
— Про що вам найбільше хотілося б знати?
— А в яких музеях уже побували ви?
— Що цікавого ви там побачили?
— Які музеї є на території вашого міста (села) чи поблизу нього?
- Групове заняття
— Діти, об’єднайтеся в групи і спробуйте розподілити картинки, що ви отримали, на три категорії: експонати для краєзнавчого музею, для художнього музею та для історичного музею.
— Чому ви так розподілили експонати?
- Теми для Щоденника вражень
f Які музеї з’являться у майбутньому?
f Я найбільше хотів(ла) би дізнатись у музеї про…
f Я вже був(була) у музеї…, і мені там сподобалось (не сподобалось) те, що…