ТИЖДЕНЬ 4
ДЕНЬ 1. ЯК ВІДРІЗНИТИ ФАНТАЗІЇ/ВИГАДКИ ТА РЕАЛЬНІСТЬ?
- Вітання
«Чарівні окуляри»
Учитель демонструє учням «чарівні окуляри».
— Це чарівні окуляри. Той, хто їх надягне, бачитиме в людях лише гарне. Навіть ті риси, що людина приховує. Я пропоную вам надягти ці окуляри, поглянути крізь чарівні скельця на своїх однокласників та назвати хороші риси, що ви в них побачите.
Учні по черзі надягають «чарівні окуляри», називають гарні риси та позитивні особливості однокласників.
- Обмін інформацією. Тема дня «Як відрізнити фантазії/вигадки та реальність?»
— Назвіть речі, що ви бачите навколо.
— А тепер заплющте очі. Чи бачите ви якісь речі?
— Чи означає, що якщо ви цих речей не бачите, то їх не існує?
— Отже, ми можемо сказати, що навіть якщо ми чогось і не бачимо, то це однаково існує.
Учитель демонструє засобами тіньового театру якихось страшних звірів за допомогою рук.
— Чи здалися вам ці звірі страшними?
— Якщо розглянемо їх без тіней, то чи будуть вони так само страшними?
— Отже, в реальності ці звірі виявились звичайними руками і зовсім не страшні.
— Як же відрізнити, що відбувається насправді, а що — вигадка і фантазія?
Реальність (від лат. realis — речовинний, дійсний, від res — річ, предмет) — термін, який означає все те, що існує (існувало чи існуватиме) насправді (Вікіпедія). А протилежне йому поняття — фантазія, тобто те, що вигадане. Іноді ми говоримо про віртуальну реальність. Це створена ілюзія дійсності за допомогою комп’ютерної техніки. Насправді цього не існує.
- Групове заняття
Гра «Створи фантастичний світ»
Діти у групах за допомогою конструкторів LEGO створюють свій невеличкий уявний світ і презентують його.
- Теми для Щоденника вражень
f Яким незвичайним героєм я себе уявляю?
f Що було б, якби люди не фантазували?
f Моя фантазія (малюнок).