ДЕНЬ 2. ДЕ МЕЖІ МОГО ОСОБИСТОГО ПРОСТОРУ?
- Вітання
Вправа «Дізнайся про мене більше»
Учитель пропонує учням по черзі продовжити фразу: «Привіт! Я… Мій друг сказав би про мене…» / «Моя подруга сказала б про мене…».
- Обмін інформацією. Тема дня «Де межі мого особистого простору?»
Руханка «Музичні хула-хупи»
f Розкладіть хула-хупи (обручі) кімнатою (можна використати розгорнуті газети).
f Поясніть, що площа хула-хупа — це розмір особистого простору людини.
f Увімкніть музику і запропонуйте учням рухатися кімнатою, поки звучить музика.
f Щойно музика припиниться, кожен повинен знайти вільний хула-хуп і стати в нього.
f Приберіть один хула-хуп і знову ввімкніть музику.
f Коли музика призупиниться, комусь доведеться стати вдвох в один хула-хуп.
f Продовжуйте дії, щоразу забираючи 1-2 обручі.
f Невдовзі хула-хупи переповняться. Коли хоча б в одному з них стане тісно — зупиніть гру.
Запитання для обговорення
— Що вам більше сподобалося — мати власний хула-хуп чи ділити його з іншими? Чому?
— Як ви почувалися, коли вас було багато в одному хула-хупі?
— Як ви вважаєте, що таке особистий простір?
— Що належить до особистого простору?
— Як ви розумієте вислів «втручання в особистий простір»?
— Іноді хочеться тільки одного — тиші та спокою. Але, на жаль, не завжди виходить — мати свою територію комфорту, де ніхто б не смикав, не ставив набридливих запитань і не розповідав несмішні анекдоти.
Зона комфорту — це не тільки власний куточок у будинку, а ще й можливість побути наодинці із собою, нехай навіть довкола повно людей.
Потреба в особистому просторі універсальна, як потреба в любові та спілкуванні — вона є у кожного. Якщо людина постійно «на виду», повсякчас змушена спілкуватися з оточуючими, її особистими речами без обмежень користуються інші, то це може призвести до небажаних наслідків, навіть нервового зриву. Тому слід поважати особистий простір інших.
- Групове заняття
Гра «Відгадай, хто я»
Завдання: на окремих аркушах паперу записати 2-3 факти, що діти знають про сусіда по парті (улюблений колір, гра, книга, число, тваринка, дата народження, адреса і т. ін.). Скласти вчетверо аркуш і покласти в загальну коробочку.
Витягуючи по черзі аркуші, діти читають і намагаються здогадатися, про кого йдеться. Дітям пропонують кожен аркуш складати в один з кошиків: приватна та публічна інформація.
— Що вам допомогло відгадати, про кого йдеться?
— Яку інформацію про себе не слід повідомляти іншим?
- Теми для Щоденника вражень
f Межі мого особистого простору.
f Я дуже не хотів(ла) би, щоб…
f Мені буде приємно, якщо…