ТИЖДЕНЬ 2
ДЕНЬ 1. ЩО НА ТЕРИТОРІЇ МОГО НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ ДОСТУПНО ДЛЯ ВСІХ?
- Вітання
«Я люблю вас усіх, але особливо тих…»
Ведучий ставить стілець у центр кола і починає гру зі слів: «Я люблю вас усіх, але особливо тих, хто сміливий» (можна називати риси характеру, зовнішність, хобі). Ті учасники, кому притаманні названі характеристики, повинні встати зі своїх стільців і помінятися місцями. Завдання ведучого, який сидить у центрі: встигнути зайняти одне з місць, які звільнилися. Ведучим стає той, хто залишився.
- Обмін інформацією. Тема дня «Що на території мого населеного пункту доступно для всіх?»
— Мабуть, кожному з вас знайома така ситуація: настає вихідний, і мама веде вас до цирку або театру, тато пропонує вам відвідати разом з ним музей чи стадіон, де проходить матч з футболу; на церковне свято бабуся радить вам піти з нею до храму на службу… Взагалі місць, де людина змістовно й корисно може проводити свій час,— безліч. А об’єднує ці місця те, що в них знаходиться багато інших людей, ціла громада. Тому ми такі місця називаємо громадськими. Вони доступні для всіх.
Вправа «Мозковий штурм»
— Які громадські місця ви знаєте? (Театр, магазин, пошта, ринок, банк, музей, виставка…)
Віртуальна екскурсія
Учитель пропонує дітям, залучивши фантазію, здійснити віртуальну екскурсію громадськими місцями їхнього міста. Під час екскурсії вчитель використовує аудіоматеріали (записи відповідної музики та тематичні слайди).
Вікторина «Я — відвідувач громадських місць»
f Назвіть заклад, у якому жінка не повинна знаходитися без головного убору. (Церква.)
f У яких громадських місцях можна і потрібно аплодувати? Коли слід це робити? (Аплодують у театрі, у цирку після завершення вистави, у концертній залі після виступу артистів.)
f Чого не можна торкатися в музеї? (Експонатів.)
f Яку їжу можна брати із собою до зали театру? (Жодної, гля- дацька зала у театрі — не місце для прийому їжі. Але під час антракту можна перекусити в буфеті.)
f Чому не можна порушувати тишу в читальній залі бібліотеки?
f Назвіть громадські місця, де необхідно вимикати звук мобільного телефону. (Церква, театр, цирк, кіно (під час демонстрації вистави чи фільму), музей (під час проведення екскурсії екскурсоводом), читальна зала бібліотеки.)
f Які виставки можна побачити в художньому музеї? (Виставки картин, скульптур, ікон…)
f Коли можна залишати своє місце в театральній залі?
Фантастичні гіпотези
— Уявіть, що могло б статися, якби всі люди почали поводитися нечемно в громадських місцях?
— Які поради ви дали б цим людям?
- Групове заняття
Моральні задачі. Робота у групах
Завдання: обіграти різні ситуації та придумати діалоги.
f Ви зайшли в автобус і побачили свого друга.
f Ви сидите в автобусі, а на зупинці до салону ввійшов дідусь.
f Тобі не видно експонату в музеї, тому що попереду стоять твої товариші.
f Під час екскурсії по музею ти відстав від свого класу.
f Ти побачив, що хтось кинув додолу зібганий папірець.
f Ти запізнився на кінофільм. Як пройти на своє місце?
- Теми для Щоденника вражень
f Громадські місця у моєму місті.
f Бути культурним — круто!
f Тепер я знаю…