2-й МІСЯЦЬ. СПОСОБИ ПІЗНАННЯ =
Мета: створити умови для з’ясування змісту понять «способи пізнання»; сприяти формуванню навичок дізнаватися про себе, свою родину, про події минулого; навчитися розрізняти: мову символів, безпечні та небезпечні товари, фантазію та реальність; надати учням змогу висловлювати власні думки і почуття з приводу побаченого і почутого; забезпечити можливість спостерігати та досліджувати природу; заохотити до розповідей про власні емоції, що виникають під час спостереження та пізнання у повсякденному житті.
ТИЖДЕНЬ 1
ДЕНЬ 1. ЯК Я ОТРИМУЮ ТА СПРИЙМАЮ ІНФОРМАЦІЮ?
- Вітання
Нумо, разом привітаймося:
«Добрий день, добрий день!»
Теплом ручок обміняймося:
«Добрий день, добрий день!»
Вправо-вліво повернемось:
«Добрий день, добрий день!»
Одне одному всміхнемось:
«Добрий день, добрий день!»
Можна трохи пострибати:
«Добрий день, добрий день!»
І в долоні поплескати:
«Добрий день, добрий день!»
Можна всім поприсідати
«Добрий день, добрий день!»
І на килим посідати:
«Добрий день, добрий день!»
Друзям і вчителю сказати
«Добрий день, добрий день!»
- Обмін інформацією. Тема дня «Як я отримую та сприймаю інформацію?»
Діти сидять на килимку.
— Діти, як ви розумієте слово «інформація»? (Інформація — це сукупність відомостей (даних), що сприймають із навколишнього середовища.)
— Якою може бути інформація? (Цікавою, нецікавою, сумною, веселою, правдивою, неправдивою, корисною, шкідливою…)
— Людина постійно отримує інформацію про різноманітні об’єкти, процеси та явища у різні способи.
— Як ви отримуєте інформацію? (Від батьків, учителів, друзів, з телепередач, з книг та газет, з Інтернету.)
— Розгляньте малюнки на дошці. Розкажіть, про що саме можна дізнатися, використовуючи ці предмети (годинник, телефон, книга, ваги, ноутбук, лупа, лінійка, мікроскоп, банка).
— За допомогою чого людина сприймає інформацію? (Людина сприймає інформацію за допомогою своїх помічників.)
— Які це помічники? (Органи чуття: зору, слуху, нюху, дотику, смаку.)
Гра «Правда чи неправда?»
Діти утворюють коло, тримаючи в руках червоні та зелені фішки. Правильне твердження вони сигналізують зеленою фішкою, хибне — червоною.
Наприклад:
Заєць узимку лягає спати; восени листя з дерев опадає; липень — це перший місяць літа, …
Гра «Покажи, який орган чуття допоможе розпізнати це…»
Діти утворюють коло, у кожного — картка із зображенням предмета: квітка, дзвоник, лимон, морозиво, цукерка… Потім кожен по черзі показує свій малюнок, а решта вказують на відповідний орган чуття.
Гра «Зіпсований телефон»
- Групове заняття
Робота в групах
У кожної групи на столі — конверт із необхідними матеріалами для роботи.
Завдання: із пазлів скласти малюнки:
1-ша група — дівчинки;
2-га група — кораблика;
3-тя група — квітки.
За малюнками скласти розповідь.
- Теми для Щоденника вражень
f Я отримую інформацію за допомогою…
f Я люблю читати книги про…
f Мені подобається…