ТИЖДЕНЬ 3
9 ДЕНЬ 1. ПОВАГА ДО СЕБЕ ТА ІНШИХ ЛЮДЕЙ
- Вітання
Ранок стукає в віконце, «Час вставати»,— каже сонце.
І промінчиком лоскоче — Привітатись першим хоче! Як знайомих я зустріну, Посміхнусь їм неодмінно! Гарний настрій принесе «Добрий день» чи «Здрастуйте».
Вправа «Поліпшити настрій»
Діти утворюють коло, взявшись за руки. Кожен по черзі розповідає про свій настрій, який він, чому. Якщо хтось у класі невеселий, діти «поліпшують» настрій товаришеві за допомогою пози, жестів, міміки, лагідних слів, віршів чи пісень.
- Обмін інформацією. Тема дня «Повага до себе та інших людей»
Поводься з людьми так, як хотів би, щоб вони поводилися з тобою.
Д. Карнегі
Проблемне питання
— Що таке повага?
Тлумачний словник
Повага — це почуття шани, прихильне ставлення до людини. Повага є запорукою доброзичливих стосунків між людьми.
Самоповага — це повага до самого себе.
Повага означає позитивне ставлення до людини, засноване на визнанні її достоїнств. Самоповага — визнання власних достоїнств. Кожній людині потрібні повага оточення і самоповага для самореа- лізації й успішної взаємодії з людьми.
Дуже важливо також мати друзів, адже спілкування з ними дарує взаємне задоволення.
Будь чесним із самим собою. Удосконалюй себе, борись із лінощами, знайди для себе цікаве й корисне заняття.
— Діти, як можна пояснити прислів’я «Поважай тих, із ким дружиш»?
Слухання й обговорення притчі «Ворона та Павич»
У парку царського палацу на гілку апельсинового дерева сіла чорна Ворона. У цей час різнобарвним квітником гордо прогулювався Павич. Побачивши його, Ворона прокаркала: «І звідкіля у нашому парку такий жахливий птах? А який самовпевнений! Ходить, ніби султан. Погляньте-но, які в нього страшні ноги, а пір’я — який жахливий синій колір. Я б такого ніколи не носила. Ще й хвоста тягає за собою, наче лисиця».
Ворона замовкла в очікуванні. Павич через якусь хвильку сумно посміхнувся і відповів: «Гадаю, в словах твоїх правди немає, а все погане, що ти сказала, можна пояснити непорозумінням. Я і сам бачу, що в мене не так. Знаю, що шкіра на ногах зморшкувата. І мене це засмучує, тому й піднімаю так високо голову, аби не бачити ніг. Ти бачиш тільки погане і зневажаєш моєю красою. Те, що ти назвала жахливим,— мій хвіст, мої пера, моя хода — саме цим я подобаюся людям найбільше».
— Чи сподобалася вам притча?
— Якою, на вашу думку, була Ворона?
— Чи хотіли б ви мати такого друга, як Ворона? Обґрунтуйте відповідь.
Інтерактивна гра «Мікрофон» f Щоб тебе поважали, потрібно…
- Групове заняття
Руханка «Клубок щасливчиків»
Учитель починає зі слів: «Я обираю Іринку, тому що в неї чорні очі». Підходить до дівчинки, бере її за руку. Дівчинка продовжує гру, обираючи собі іншого учня із класу і пояснюючи, чому обрала саме цю дитину. Гра триває доти, поки не будуть обрані до клубка всі учні. Останній учасник «закручує» всіх у клубок. Піднявши руки догори, діти промовляють: «Ми щасливі та веселі», «Ми щасливі та здорові» тощо.
Технологія «Коло»
Діти утворюють коло, називають якості, що подобаються їм у самих собі.
f Я можу..
f Я пишаюся…
f Мене часто хвалять за…
Гра «Моє сонце»
— Намалюйте сонце. П’ять промінців — це ваші позитивні риси, п’ять промінців — негативні якості. Перегорніть сторінку і запропонуйте сусідові намалювати таке саме сонечко: позитивні та негативні риси. Вдома проаналізуйте відгук сусіда і порівняйте із власною характеристикою.
- Теми для Щоденника вражень
f Найкраще у мене виходить…
f Я пишаюся тим, що я…
f Повага — це…