ДЕНЬ 2. ФАНТАЗІЇ
- Вітання
«Запрошення до чаю»
Діти утворюють коло. Починаючи з учителя, кожен учень передає чашку по колу і говорить сусідові: «Привіт! Приходь до мене на чай, бо я…» (цікавий співрозмовник, дуже доброзичливий, інтелектуальна особистість, умію розважатись…).
- Обмін інформацією. Тема дня «Фантазії»
— Фантазія — це повністю вигадана, уявна ситуація, що не має з реальністю нічого спільного. Яскравий приклад фантазій — феї, гноми, єдинороги. Фантазувати означає придумувати, уявляти, вигадувати. Фантазія обов’язкова для творчої людини.
— Які люди користуються фантазією в житті найчастіше? (Композитори, письменники, художники, сценаристи.)
— Чи варто в житті фантазувати?
— Навіщо потрібні фантазії?
— Що необхідно для того, аби фантазувати?
— Це корисно чи ні?
— Де в житті ми зустрічаємо нафантазоване?
— Послухайте казку В. О. Сухомлинського і назвіть дійових осіб.
ЛАСКАВИЙ ВІТЕР І ХОЛОДНИЙ ВІТРЮГА
У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри. Ласкавий Вітер — хлопець з синіми очима. А холодний Вітрюга — дід з колючою бородою.
Настала зима. Сонечко не могло піднятися високо над землею. Білі сніги вкрили поле. Зашуміли тривожно верховіття дерев. Прокинувся в глибокому яру холодний Вітрюга. Встав, вийшов з лісу. Застогнала хуртовина. Йде по землі холодний Вітрюга, замерзають річки, гуде хуртовина.
Та ось піднялося сонечко вище над землею. Заболіла спина у холодного Вітрюги. Поплентав він у темний ліс, заліз у глибокий яр.
Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу.
Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави.
— Уявіть себе одним із вітрів. Ким би ви хотіли бути?
— Що б ви робили в цій казці далі?
- Групове заняття
Діти об’єднані у групи. У кожної групи на парті — звичайні предмети.
Завдання: придумати (нафантазувати) всі можливі варіанти використання цього предмета.
Кожна група наприкінці презентує предмет.
- Теми для Щоденника вражень
f Фантазія — це те, що…
f Якби не було шкіл, тоді…
f Якби Місяць був із сиру, то…