ДЕНЬ 3. ЯК ОРГАНИ ЧУТТЯ ДОПОМАГАЮТЬ ПІЗНАВАТИ СВІТ?
- Вітання
— Любі діти, пропоную всім утворити коло. (Діти разом промовляють вірш та виконують рухи, повторюючи за вчителем.)
Вушка, прислухайтесь!
Очки, придивляйтесь!
Носик, глибше дихай!
Ротик, посміхнись!
Спинки, розправляйтесь!
Ручки, піднімайтесь!
Нумо до роботи Дружно всі взялись!
— А тепер обійміть сусіда ліворуч та скажіть йому, чому він вам подобається. «Марійко, ти подобаєшся мені тому, що ти весела…» (Діти по колу вітаються.)
- Обмін інформацією. Тема дня «Як органи чуття допомагають пізнавати світ?»
— Пригадайте, які органи чуття допомагають вам пізнавати світ.
— Відгадайте загадки.
T Два брати через гору живуть і ніколи одне до одного в гості не ходять. (Очі.)
T Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто весело співає. (Вуха.)
T Тіло щільно прикриваю.
Піт назовні виділяю.
Захищаю і дихаю.
Температуру тіла регулюю. (Шкіра.)
— Молодці! Всі загадки відгадали!
— Чи легко було відгадувати загадки?
— Що вам допомогло?
— Людина сприймає інформацію за допомогою своїх помічників.
Які це помічники? (Органи чуття.)
— Подивіться навколо себе. Що ви бачите?
— Який орган допоміг вам це зробити? (Орган зору.)
— Прислухайтесь довкола. Які звуки чуєте?
— Який орган допоміг вам отримати цю інформацію? (Орган слуху.)
— Скуштувавши цукерку, що ви відчуваєте?
— Який орган допомагає відчувати смак? (Орган смаку.)
— А якими бувають смаки? Який найбільше подобається?
— Понюхавши апельсин, що ви відчули?
— Який орган допоміг вам відчути запах? (Орган нюху.)
— Торкніться рукою до руки сусіда. Що відчули?
— Тепло.
— Який орган допоміг вам відчути тепло? (Орган дотику.)
— А зараз, діти, пропоную вам переглянути мультфільм про органи чуття.
Перегляд мультфільму в супроводі пояснень учителя
(https://youtu.be/BbwbgHeT5V8)
— Скільки у нас органів чуття? (5.)
— Назвіть їх.
— Органи чуття (зору, слуху, нюху, дотику, смаку).
— Чи потрібно берегти наші органи чуття?
Гра «Відгадай, що у чарівному мішечку?»
У мішечку — заздалегідь дібрані для гри невеликі предмети різної форми і текстури (гладкі, шорсткі, колючі, м’які й т. ін.) — наприклад, пластмасові букви, геометричні фігури, шишки, каштани, жолуді, горіхи, морські камінці, невеликі іграшки і предмети.
Учасник, не дивлячись, повинен брати предмети по одному і на дотик визначати, що це. Потім дістати і продемонструвати всім.
Гра «Зіпсований телефон»
Гра «Що я бачу?»
Ведучий учень вигукує: «Кругле!». Усі відгадують, що побачив учень. Це може бути, наприклад, годинник. Хто першим правильно назвав круглий предмет, той називає іншу ознаку. Це може бути матеріал, із якого виготовлені предмети:
f певного кольору;
f прямокутні;
f дерев’яні;
f металеві;
f кам’яні;
f назви яких починаються з певної літери тощо.
- Групове заняття
Робота в групах
— Об’єднаймося в групи! Перед вами — п’ять аркушів різних кольорів. Оберіть колір, що вам до вподоби (зелений, жовтий, синій, червоний, фіолетовий). Присядьте поруч ті, у кого однаковий колір. У кожної групи є малюнки, а вам потрібно розказати, що можна розпізнати завдяки органу чуття.
- Теми для Щоденника вражень
f Я радію цьому світу завдяки…
f Якби я нічого не відчував(ла), то…
f Я турбуюся про своїх помічників.