9 ДЕНЬ 4. ЯК ТЕРИТОРІЯ МОЖЕ СТАТИ ДОМІВКОЮ?
- Вітання
Привіт, мій добрий друже!
Привіт, мій милий друже! Руку мені дай, і я тобі дам! І буде разом весело нам. |
(Кивок голови одному сусідові.)
(Кивок голови іншому сусідові.) (Простягає руку одному й іншому.) |
Крикнемо ми дружно на весь білий світ:
Сонце, привіт!
Небо, привіт!
Друже, привіт!
Привіт, увесь світ!
- Обмін інформацією. Тема дня «Як територія може стати домівкою?»
Слухання й обговорення вірша «Усе моє, все зветься Україна»
…Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,— оці степи, це небо, ці ліси, усе так гарно, чисто, незрадливо, усе як є — дорога, явори, усе моє, все зветься Україна. Така краса, висока і нетлінна, що хоч спинись і з Богом говори…
Ліна Костенко
— До якого настрою вас спонукав вірш?
— Що ви уявили?
— Як ви вважаєте, чому український народ так пишається своїми землями?
— У кожної людини є свій рідний куточок на землі — це край, де вона народилася, живе. І називається він Батьківщина.
Наша мала батьківщина — це місто Сміла. Наш рідний край — Черкащина. Нам є чим пишатися і є що берегти.
Гра «Фотозагадка»
Учитель демонструє фотоальбом з краєвидами рідного міста, спорудами, а діти називають ці об’єкти.
Проблемне питання
— Чи впливає місце, де народилася і виросла людина, на її звички, характер, душу? Обґрунтуйте свою відповідь.
— Чи обов’язково людина повинна жити там, де народилася?
— Де може бути домівка людини? Від чого це залежить?
- Групове заняття
Діти об’єднуються у групи, вибираючи ілюстрації куточків України, де б вони хотіли жити.
Завдання: описати красу вибраного місця і розповісти, чому саме там вони бажають жити.
Створення малюнка «Улюблене місце»
Завдання: намалювати своє улюблене місце на землі, розказати про нього.
Виставка робіт.
- Теми для Щоденника вражень
f Місце, де я хотів(ла) би жити.
f Мене вражає краса…
f Я з родиною подорожував (подорожувала)…
f Я мрію побачити…