ДЕНЬ 5. ЧИ ЗМІНИТЬ ДОБРО ТВОЄ ЖИТТЯ?
- Вітання
«Чарівний капелюх»
Діти на маленьких папірцях записують своє ім’я і прізвище та кидають ці невеличкі аркуші у капелюх, який передають по колу одне одному. Кожний витягає папірець, читає ім’я та прізвище однокласника і говорить добрі слова на його адресу.
- Обмін думками. Тема дня «Чи змінить добро твоє життя?»
Проблемне питання
— Чому в житті добро і зло завжди поряд?
— Що ж таке зло?
— А що таке добро?
Про добро люди говорили спочатку, що це — достаток, матеріальні блага, майно. Потім доводили, що це — доброзичливість і взаємодопомога, милосердя і повага.
Зло — це насильство, скупість, байдужість, грубість, підлість стосовно людини. Це негативні сторони морального життя та спілкування між людьми.
Вправа «Уявне малювання»
— Якими фарбами ви намалювали б добро?
— А які предмети чи явища уявляєте, коли чуєте слово «добро»?
— А як і в яких фарбах ви уявляєте «зло»?
— З якою людиною залюбки спілкуватися — з доброю чи злою?
Робота в парах
(Діти стають навпроти одне одного.)
— Зараз ви будете розповідати про свій ранок одне одному, але один із вас добрий, а інший — злий герой.
— Коли ви почувалися некомфортно? Чому? (Обмін думками.)
- Групове заняття
— А зараз об’єднайтеся в групи і перетворіться на справжніх чарівників. Перетворіть злих героїв казок на добрих. Потім розкажіть, як змінилась казка. (Групам пропонують обрати героїв з дібраних казок. Наприклад, «Вовк і семеро козенят», «Червона Шапочка» тощо.)
Підбиття підсумків.
— Чи змінило добро життя героїв?
- Теми для Щоденника вражень
f Я буду добрим(ою) до…
f Мені приємно товаришувати з…
f Для мене добро — це…