Тиждень “Світ захоплень” за матеріалами сайту http://low-school.ucoz.net/
Світ захоплень .День 1(варіант)
Тиждень 18. СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ
Мета: розкрити перед учнями чарівний світ людських захоплень; учити їх розповідати про себе, свої вподобання, родину; виховувати поважне ставлення до захоплень інших, культуру спілкування одне з одним, бажання дізнаватися щось нове, пробувати свої сили в різних сферах діяльності.
ДЕНЬ 1. ЩО МЕНІ ПОДОБАЄТЬСЯ? ЩО Я ЛЮБЛЮ?
1. Вітання
Учитель, тримаючи в руках іграшку, по черзі підходить до кожного з учнів, вітається від імені іграшки. Діти відповідають своїм привітанням.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Що мені подобається? Що я люблю?»
— У світі навколо нас багато всього цікавого та захопливого. Кожен може знайти собі щось до душі. Захоплення людини — це те, що вона робить не тому, що потрібно, а тому, що їй це подобається.
Кожна людина має захоплення. Одні люблять співати, інші — танцювати. Хтось захоплюється малюванням, хтось цікавиться музикою, спортом. Людина, яка має захоплення, цікава. Із нею ніколи не буває нудно. Захоплення дає можливість повною мірою виявити себе.
Що таке захоплення або хобі? Як ви розумієте значення цього слова?
— Правильно, захоплення, хобі — це те, що нам подобається робити у вільний час.
А чим захоплюєтеся ви, що вам подобається, чим цікавитеся?
· Вправа «Мікрофон»
□ Найбільше мені подобається…
□ Я хотів(ла) би бути…
□ Я почуваюся щасливо, коли…
□ Я сумую тоді, коли…
□ Я сподіваюся коли-небудь…
□ Я мрію про…
□ Мені весело, коли я…
— Кожна людина не схожа на інших у своїх звичках, інтересах, бажаннях і мріях. Кожна дитина унікальна, вона єдина у світі, тому вона є великою цінністю.
— Чи любите ви дивитися телевізор? Я називатиму захоплення, а ви назвіть телепрограму.
□ Готувати («Майстер-шеф»);
□ співати («Х-фактор», «Караоке на майдані»);
□ танцювати («Танці з зірками», «Танцюють усі»);
□ показувати витівки, читати реп, їздити на мотоциклах («Україна має талант»);
□ подорожувати («Орел чи решка»);
□ розповідати анекдоти («Розсміши коміка».)
· Гра «Цікавинки»
— Чи знаєте ви, як перекладається хобі «Володар помер»? Це шахи, адже це слово походить від перських слів «шах мат». Хобі може бути корисним для багатьох людей.
У ХІХ столітті жив незвичайний чоловік, якого звали Едісон. Його вважали великим винахідником. Одного разу змайстрував нову хвіртку, але вона важко відчинялася. Друзі запитали, чому він, великий винахідник, не полагодить її. Відповідь приголомшила всіх: «Моя хвіртка — це і є великий винахід. Вона з’єднана з насосом у криниці, бо кожен, хто крізь неї проходить та її відчиняє, накачує мені 20 літрів води».
Американець британського походження Олександр Грехем Белл був логопедом і працював із дітьми, а у вільний час винайшов телефон. У старовинному телефоні було дві трубки — в одну потрібно було говорити, а з другої слухати. Це сталося 10 березня 1876 року. Перше, що сказав Белл своєму асистентові, було: «Містере Ватсон, зайдіть до мого кабінету, будь ласка».
1928 року шотландський учений Олександр Флемінг експериментував із бактерією. Одного ранку він помітив, що в пробірці, де знаходилася бактерія, з’явилося щось зелене та м’яке. Науковець уже мав намір її викинути, та раптом помітив, що ця зелена субстанція вбила бактерію. Це була пліснява Пеніціліум. Завдяки цьому 1943 року винайшли перший у світі антибіотик першого ряду пеніцілін та врятували багато життів. 1945 року Олександр Флемінг отримав Нобелівську премію.
1886 року аптекар із Атланти (штат Джорджія, США) Джон Пембертон випадково винайшов напій «Кока-кола». Він приготував коричневий сироп, перемішавши листя коки та горіхи коли. Він назвав напій кока-кола і продавав його як ліки від усіх хвороб. Лише декілька людей купили ці ліки, тому Пембертон продав рецепт іншому аптекареві Асі Кандлеру, який додав у напій газованої води і став міліонером. Зараз у напій не додають ані листя коки, ані горіхів, але фірмовий рецепт залишається таємницею. Лише декілька людей знає його, але смак кока-коли однаковий і в США, і в Україні.
3. Групове заняття
· Гра «Автопортрет»
Завдання. Намалювати на невеликому аркуші свій портрет, але в дещо незвичній формі: замість очей намалювати те, на що любите дивитися, замість рота — що любите їсти, замість вух — те, що любите слухати, замість волосся — те, про що найчастіше думаєте, замість носа — те, що любите нюхати. Всі портрети приклеюють на аркуш ватману: «Знайомтеся, це ми!».
4. Теми для щоденника вражень
□ Мені подобається…
□ Я хочу бути схожим(ою) на…
□ Я б спробував(ла)…
ДЕНЬ 2. ЯК ЗНАЙТИ ДЛЯ СЕБЕ НОВЕ ЗАХОПЛЕННЯ?
1. Вітання
· Вправа «Обіймалочки»
— Підведіться ті, хто любить співати. Помахайте рукою ті, хто любить малювати. Пострибайте на місці ті, хто любить танцювати. Присядьте ті, хто любить спорт. Обійміться ті, хто любить читати книжки. Потисніть руки ті, хто захоплюється музикою.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як знайти для себе нове захоплення?»
— У житті кожної людини є захоплення. Люди малюють, співають, збирають марки, годинами просиджують за комп’ютером, розводять рибок або слухають музику, читають або вирощують кактуси. У кожного — своє хобі. Слово «хобі» в перекладі з англійської означає «захоплення». Захоплення не приносить ані грошей, ані слави. Це заняття для душі. Воно зближує людину зі світом природи, науки, мистецтва, зі світом людей, допомагає знайти сенс життя.
— Чим займаєтесь ви у вільний час?
— Як же знайти захоплення для душі?
— Пропоную вам подорож у світ захоплень.
Світ захоплень відкриває Країна колекціонерів. Як ви вважаєте, що може колекціонувати людина? (Марки, монети, м’які іграшки, етикетки, значки, моделі машин, літаків, зброю, фантики, книжки, музичні диски.)
— А що дає колекціонування людям? (Людина дізнається про країни, про історію речей, заповнює свій вільний час, спілкується з такими самими колекціонерами.)
— Діти, а серед вас є ті, хто що-небудь колекціонує? (Діти виходять до дошки, розповідають.)
— Попереду нова країна — Країна любителів природи. У ній мешкають люди, які люблять піклуватися про рослин і тварин. У них особливе захоплення, тому що вони мають справу із живими істотами. Усе живе вимагає особливої уваги і турботи, як маленькі діти. (Рибки, розведення кімнатних рослин, квітникарство.)
— У кого вдома є акваріум? Хто займається рибками?
— Хто вигулює свого улюбленця?
— Запрошую вас до Країни музики. Усіх, хто любить співати, танцювати, вигадувати і просто слухати музику, просимо розповісти про своє захоплення. (Танцювальний гурток, музична школа.)
— Спасибі всім, хто відчинив нам вікно у світ музики і танцю! Просто перед нами — Країна спорту. Це країна спритних, сміливих, сильних. Запрошую до дошки тих, хто захоплюється спортом.
— На нас чекає ще одна зупинка — Країна вмілих ручок. У ній мешкають ті, хто обожнюють шити, в’язати, що-небудь майструвати. Шановні умільці, розкажіть про своє захоплення! (В’язання, малювання, моделювання літаків та ін.)
— Для того щоб знайти своє захоплення, необхідно якнайглибше заглянути в себе і не боятися зробити перший крок: придбати першу марку, написати перший рядочок, накинути петельку на спицю, зробити перший мазок пензликом. Прагніть зрозуміти, чим би вам хотілося займатися, терпляче прислухайтеся до себе.
· Гра «Упізнай захоплення»
— Я називатиму слово або речення, що позначає певне захоплення. Хто швидше відповість, той отримує фішку. Перемагає той, хто набрав більше фішок, а отже, і більше різних цікавих захоплень.
□ Командна гра, у якій гравці ключкою забивають шайбу у ворота суперника. (Хокей.)
□ Пошуки, висліджування звірів, птиць із рушницею або фотоапаратом. (Полювання.)
□ Вудочка. (Рибалка.)
□ Командна гра, у якій гравці ударами ніг забивають м’яч у ворота суперника. (Футбол.)
□ Мистецтво співу. (Вокал.)
□ Пензлик, фарби. (Малювання.)
□ Пластилін, стек, глина. (Ліплення.)
□ Рухи руками і ногами під музику. (Танці.)
3. Групове заняття
· Гра «Показуха»
Діти об’єднуються в групи. Кожна група отримує картку з написаним або намальованим захопленням. Дітям потрібно без слів, за допомогою тільки жестів та міміки показати захоплення так, щоб решта змогли його відгадати.
4. Теми для щоденника вражень
□ На мій подив…
□ Повчальним для мене є…
□ Я б хотів(ла)…
ДЕНЬ 3. ЧИ ЗАВЖДИ ЗАХОПЛЕННЯ ПРИНОСЯТЬ НАМ КОРИСТЬ?
1. Вітання
· Вправа «Коло радості»
Звучить спокійна музика.
— Утворіть коло й уявіть, що кожен із вас здійснив свою мрію, знайшов свій талант, став знаменитим. Отже, шановні лікарі та педагоги, художники і музиканти, співаки і танцюристи, учені та інженери, спортсмени і фотомоделі, відрекомендуйтеся, будь ласка. Наприклад, «Мене звуть Маринка, я — відома співачка», «Мене звуть Максим, я — хірург».
2. Обмін інформацією. Тема дня «Чи завжди захоплення приносять нам користь?»
— Як відомо, не існує двох однакових людей. У кожного — свої погляди на одне й те саме явище, подію, річ. Комусь подобається картина художника, він може тривалий час стояти, милуватися нею. Інший зовсім байдужий до цієї картини. Хтось із великим задоволенням слухає класичну музику, а хтось надає перевагу сучасній. Одна людина любить переглядати вистави в театрі, а інша — ні. У кожного свої захоплення. Захоплення — це те, чим людина любить займатися. Наприклад, ти захоплюєшся спортом, туризмом, колекціонуванням марок, а твій сусід цілими днями грає в комп’ютерні ігри, потайки від батьків курить цигарки. У вас різні захоплення. Твої заслуговують на схвалення, а сусіда — ні.
Смаки і захоплення людини можуть багато «розповісти» про неї.
· Вправа «Інтерв’ю»
Розкажи про:
□ свої захоплення;
□ захоплення твого друга;
□ захоплення твоїх однокласників.
— Які захоплення сприяють зміцненню здоров’я, а які, навпаки,— шкодять йому?
— Збереженню та зміцненню здоров’я сприяють спортивні навантаження, танці, гімнастика, загартовування, прогулянки на свіжому повітрі.
Захоплення цигарками, алкоголем, тривале сидіння перед телевізором і комп’ютером згубно впливають на здоров’я.
— Чим може зашкодити захоплення комп’ютером? телефоном?
3. Групове заняття
— Які поради ви б дали тим, хто хоче бути здоровим і успішним у майбутньому?
Діти об’єднуються в групи. Кожна пропонує захоплення, якими варто займатися, на думку членів цієї групи. Обґрунтовують вибір.
4. Теми для щоденника вражень
□ У вільний час я…
□ Мені варто відмовитися…
□ Комп’ютер у моєму житті.