ДЕНЬ 1. ЯКІ ЗМІНИ ЗАЛЕЖАТЬ ВІД МЕНЕ, А ЯКІ — НІ?
- Вітання
Діти утворюють коло на килимку. Учитель передає клубок ниток першому учневі, який намотує нитку на палець і говорить лагідне слово, або висловлює добре побажання, або лагідно називає однокласника, який сидить поряд біля нього на ім’я, або говорить «чарівне ввічливе слово» тощо. Потім передає клубок наступному учневі, поки черга не дійде до вчителя.
- Обмін інформацією. Тема дня «Які зміни залежать від мене, а які — ні?»
— Які зміни відбулися з вами впродовж року?
— Що змінилося, а що залишилось незмінним навколо вас і у вашому житті?
— Як змінилася природа після літа?
— Що б вам хотілося змінити?
— Як ви вважаєте, чому деякі речі змінюються?
— А що є незмінним у житті?
Діти переглядають мультфільм «Петрик П’яточкін» (https://youtube.be/z1gul74YRZo).
Обговорення:
— Які дійові особи в мультфільмі?
— Яким був хлопчик?
— Що хлопчик зміг змінити?
— Як змінилося його життя після цього?
(Як варіант, можна розглянути мультфільм «Капітошка». Як змінилося життя Вовчика після того, як він почав гарно поводитись?)
- Групове заняття
Діти об’єднуються у групи. За можливості вчитель формує групи за захопленнями дітей.
— Сьогодні ми будемо створювати карту власного майбутнього. Перед вами — ілюстрації. Виберіть те, чого ви б бажали собі в майбутньому, і створіть фотоколаж.
- Теми для Щоденника вражень
f Я мрію, щоб…
f Що змінюється/не змінюється протягом дня/тижня/місяця?
f Що я хочу змінити у своєму житті сьогодні?