У цього календаря багато функцій! Інструкція: дитина щодня малює
(можна кольоровим фломастером, можна ручкою або олівцем) у відповідній клітинці «емоцію дня» — радість, смуток, злість, страх, здивування, спокій (нейтральний стан).
1. Календар заповнюється ввечері перед сном. І дитина привчається до рефлексії: вона згадує день, можливо, розповідає
дорослому про те, що відбулося протягом дня. Важливо попросити дитину намалювати не тільки ту емоцію, яка була безпосередньо перед сном, а й ту, що стосується дня загалом. Важливо
дати дитині можливість висловити різні емоції, але не оцінювати
їх. Якщо дитина намалювала смуток або злість, то ми можемо
підтримати її почуття: розпитати про те, що сталося, запитати,
як вона впоралася з цією емоцією або ситуацією, чи потрібна їй
допомога, чи потрібно її обійняти. Іноді дитині достатньо просто
отримати дозвіл відчувати зовсім різні емоції, і вона не чекатиме чи не проситиме допомоги дорослого. Можна завершити цей
етап обіймами, словами про те, що зараз у вас радість від того,
що ви разом і близькі.
2. Заповнюваний хоча би протягом місяця, календар дає можливість самій дитині побачити, що емоції змінюються, що життя
буває різним.
3. Нам самим цей календар дає можливість простежити за динамікою: якщо сумні та напружені прояви в дитини переважають, то, можливо, варто уважніше придивитися до того, що відбувається в її житті поза садочком-школою.
4. Можливо, ви побачите циклічність: у якісь конкретні дні (коли є
гурток чи певні уроки) стан дитини змінюється. Або ви помітите
зв’язок із подіями в родині. Іноді батьки, які ведуть такий щоденник емоцій разом із дитиною, помічають, що емоції дитини дуже
близькі до того, що в ці дні відчував сам дорослий, і тоді вони
стають уважнішими до власних почуттів.
5. Якщо календар заповнюється різними кольорами, то в кінці року
можна його підписати «Мій кольоровий рік».
ЗАВАНТАЖИТИ
Авторська розробка Світлани РОЙЗ