Тиждень Професії за матеріалами сайту http://low-school.ucoz.net/
Тиждень 19. ПРОФЕСІЇ
Мета: формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей; розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них; учити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, ощадливість, бережливість, працелюбність.
ДЕНЬ 1. ЯКІ БУВАЮТЬ ПРОФЕСІЇ?
1. Вітання
· Вправа «Комплімент»
Діти повертаються одне до одного, витягають руки вперед і з’єднують їх із долонями товариша. За сигналом учителя діти по черзі говорять комплімент одне одному. Компліменти не повинні повторюватися. Вимовляти комплімент слід із посмішкою, дивлячись в очі дитині, якій він призначений.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Які бувають професії?»
Спитай у тата чи мами,
Які професії у них…
Професій в світі є чимало —
Сповна їх вистачить на всіх…
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною
Одну професію — школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
А. Костецький
— Чи здогадалися ви, про що ми сьогодні говоритимемо?
— Чи замислювалися ви коли-небудь над тим, скільки людей працюють, щоб ви були нагодованими, одягнутими, взутими, щоб удома було світло вечорами і тепло в холодну погоду, щоб у вашому портфелику лежали книжки та зошити, щоб ви могли сидіти біля телевізора, комп’ютера, слухати музику, переглядати цікаві мультики?
Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей, то, мабуть, до вечора не порахували б.
— А яка ж із професій найважливіша?
· Сценка «Яка професія найважливіша» (виконують учні)
Діти сперечаються.
Учень 1. Яка професія найпотрібніша та найважливіша?
Учень 2. Звісно, лікар! Я весь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар призначив правильне лікування. І от я тепер завжди здоровий.
Учень 3. Ні, найпотрібніший — учитель! Він нас навчає читати, писати, рахувати.
Учень 4. А от і не вчитель! Найважливіші — пожежники! У наших сусідів ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічим не можуть зарадити. А приїхали пожежники — враз вогонь погасили!
Учень 5. А я вважаю, що найголовніша професія — комбайнер!
Учень 6. А я гадаю, що поліцейський!
Учень 7. Та ні, головна професія — науковець. Без науки жодних винаходів ми не зробимо!
Учень 8. Зачекайте, зачекайте! Я скажу свою думку! Ви ніколи не вирішите, яка професія найголовніша. Та це й не дивно, тому що нема на світі головної професії, усі професії важливі!
— Діти, а як вважаєте ви?
· Фантастичні гіпотези
— Уявіть, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?
— А якщо не працюють лікарі?
— Якщо зачиняться всі магазини?
— Що станеться, якщо взимку припинять працювати котельні?
— Яка професія найважливіша?
Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов’язки.
3. Групове заняття
· Робота в групах
Кожна група повинна розповісти про професію так, щоб назва професії не згадувалася, але слухачі могли вгадати, про кого йдеться.
· Гра «Най-най…»
Потрібно назвати професії, що найбільшою мірою відповідають поданій характеристиці. Наприклад, характеристика — найсолодша професія. Які професії є найсолодшими? (Кондитер, кулінар.)
Характеристики:
□ найзеленіша професія (садівник, лісник);
□ найволохатіша професія (перукар);
□ дитяча професія (вихователь, учитель, дитячий лікар — педіатр);
□ найсмішніша професія (клоун, цирковий артист, актор);
□ найчистіша професія (прибиральниця, двірник);
□ товариська професія (журналіст, екскурсовод, диктор телебачення);
□ грошова професія (банкір, касир).
4. Теми для щоденника вражень
□ Я мрію стати…
□ Професії моїх батьків.
□ Я хотів(ла) би навчитися…
ДЕНЬ 2. КИМ ПРАЦЮЮТЬ МОЇ БАТЬКИ?
1. Вітання
· Гра «Чарівні окуляри»
— Крізь чарівні окуляри можна бачити лише добре. Передаючи їх із рук у руки, привітайтеся і розкажіть, що гарне ви бачите в учневі, який стоїть поруч.
Розкажіть про випадок, коли вам допоміг ваш друг.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Ким працюють мої батьки?»
— Кожна людина не може уявити себе без роботи. Дорослі мають професію, працюють на виробництві, будують заводи, навчають дітей, лікують хворих, водять автомобілі, розносять листи, вирощують хліб.
— А ким працюють ваші батьки?
Я прочитаю вам загадки, а ви відгадаєте їх: якщо у ваших батьків професія збігається з відгадкою, піднімайте сигнальну картку зеленого кольору, якщо ні — червоного.
● Ще всі навколо міцно сплять,
А він вже встати встиг,
Аби духмяним калачем
Ти смакувати зміг. (Пекар.)
● Тобі задачі заважкі —
Терпляче пояснив.
Зчепились в класі хлопчаки —
Він їх розборонив. (Вчитель.)
● Гроші витрачає вміло:
Він вкладає їх у діло.
Лік грошам він добре знає,
Їх на вітер не пускає (Бізнесмен.)
● Хто, як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить, пестить, розважає,
Вчить співати й малювати,
Рахувати і читати? (Вихователька.)
● Він такий же, як і ми,
Непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
Нині — вчителя у школі,
Завтра буде інша роль —
То бідняк він, то король. (Актор.)
● Хто в лікарні по палаті
Ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
Хто хвороби всі лікує? (Лікар.)
● В літню пору, в час осінній,
Навесні — в гарячий час —
Косять, жнуть вони і сіють,
Орють лан у котрий раз. (Хлібороби.)
· Робота в парах
Учні розповідають про професії батьків за планом:
□ де працюють батьки;
□ хто вони за професією;
□ чим корисна їхня праця для людей.
— Хто з вас був на роботі у своїх батьків?
— У чому полягає важливість їхньої праці для нашої держави?
— Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?
— Ким хочете бути ви, коли виростете?
3. Групове заняття
· Робота в групах
1-ша група. Позначте, які професії доцільно вибрати людині, яка любить природу.
О машиніст
О ветеринар
О кухар
О ботанік
О дресирувальник
О лісник
О працівник зоопарку
О моряк
2-га група. Позначте, які професії доцільно вибрати людині, яка любить спілкуватися з іншими людьми.
О моряк
О кухар
О продавець
О водій
О актор
О учитель
О шахтар
О лікар
3-тя група. Ви хочете бути спеціалістами з комп’ютерної техніки. Що для цього потрібно? Позначте.
О добре знати математику
О гарно малювати
О уміти грамотно писати
О уміти швидко читати текст
О мати добру фізичну підготовку
О бути витривалим, сильним, щоб витримувати навантаження, пов’язані із сидінням біля комп’ютера
4. Теми для щоденника вражень
□ Таємниці маминої професії.
□ Я у тата на роботі.
□ Я хочу бути схожим(ою)…
ДЕНЬ 3. КИМ СТАТИ? ЯКУ ПРОФЕСІЮ ОБРАТИ?
1. Вітання
Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята,
Усім: «Добрий день!»
Пташечка в небі
Співає пісень,
Ніби вітає усіх:
«Добрий день!»
Дзвоник видзвонює:
— Дзень! Дзень-дзелень!
Учні, школярики,
Всім: «Добрий день!»
2. Обмін інформацією. Тема дня «Ким стати? Яку професію обрати?»
· Хвилинка-веселинка. Плутанина
Геть усе-усе на світі
Переплутав хлопчик Вітя.
Каже: «Діти вчаться в полі,
А комбайн працює в школі,
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують в перукарні.
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки — у бібліотеці».
От який Вітько дивак!
Ти ж бо знаєш — це не так!
Діти, звісно, вчаться в… (школі),
А комбайн працює в… (полі),
Ми лікуємось в… (лікарні),
А стрижемось в… (перукарні),
Ліки беремо в… (аптеці),
А книжки — в… (бібліотеці.)
— А чи хотіли б ви на мить стати дорослими? Уявіть, ким ви будете працювати? Яку професію оберете?
· Гра «Відгадай, хто ти?»
На аркуші паперу написані назви професій. Учитель прикріплює аркуш із назвою професії на спину кожного учасника, але так, щоб діти не бачили своїх назв. Гравці повинні ставити одне одному навідні запитання, щоб відгадати, хто вони. Відповіді можуть бути тільки «так» або «ні».
· Робота в парах
Діти отримують картки з предметними малюнками: будинок, меблі, одяг, взуття, книга, молоко, пісня, танець, обручка, іграшка тощо. Учні називають професії, завдяки яким люди можуть користуватися певними предметами, зображеними на картці. Наприклад, молоко люди мають завдяки тваринникові, ветеринарові, доярці, продавцеві тощо. Якщо хтось із дітей не може назвати декілька професій, йому допомагають решта.
Це завдання допоможе розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них.
Висновок. Нас оточує багато речей, що є необхідними для навчання, праці, відпочинку. Будь-яка річ — результат праці людей різних професій. Якщо ви бережете речі, то шануєте працю цих людей.
— Є професії, що існують сотні років, кожна виникає в результаті попиту на неї. Так, здавна з’явилися такі професії, як хлібороб, пекар, столяр, бондар і багато інших. Але є професії, що зовсім молоді та потрібні в сучасному суспільстві.
— Можливо, ви знаєте, які професії з’явилися нещодавно?
· Словничок
Програміст — складає комп’ютерні програми.
Маркетолог — займається рекламою товару.
Менеджер — управляє бізнесом.
3. Групове заняття
· «Візитівки майбутнього»
Діти виготовляють власні візитівки, на яких зазначено прізвище, ім’я, по батькові, у якій установі та ким вони працюють.
— Це ваші дитячі мрії про професії, які ви, можливо, оберете у майбутньому.
4. Теми для щоденника вражень
□ Щоб здійснити мрію, я повинен(на)…
□ Я вигадав(ла) нову професію.
□ Професії, які мене вражають.