ДЕНЬ 3. ЯК ДОСЛІДЖУВАТИ ҐРУНТ?
- Вітання
Доброго ранку! — мовлю за звичаєм, Доброго ранку! — кожному зичу я. Доброго ранку, сонце ясне!
Доброго ранку, сонце красне! Доброго ранку, сонце-друже, Ми тебе всі любимо дуже!
- Обмін інформацією. Тема дня «Як досліджувати ґрунт?»
— Діти, ви вже знаєте що таке ґрунт.
— Навіщо ґрунт потрібний людині?
— Навіщо ґрунт потрібний тваринам?
— А рослинам?
— Уявіть, що ґрунту раптом не стало. Поміркуйте, що станеться? Доведіть свою думку.
— Чому говорять, що ґрунт дорожчий за золото?
Дискусія «Чи може ґрунт хворіти?»
f Куди потрапляє брудна вода після прибирання, прання?
f Що додають у воду для прання?
f Чи потрібні хімічні речовини природі, ґрунту?
f Куди потрапляє після дощу вода із калюж, що містить бензин, мастила?
f Що станеться із ґрунтом, якщо людина й далі буде його забруднювати?
Гра «Вище землі»
Гравці довільно займають місця на майданчику чи у спортивній залі. Обирають ведучого.
За сигналом ведучий намагається наздогнати когось із гравців і доторкнутись до нього рукою. Той гравець, до якого доторкнулись, зупиняється і голосно говорить: «Я ведучий!».
Щоб ведучий не впіймав, можна стати «вище землі» (у пригоді стануть гімнастичні лави, драбини, перекладина тощо). Стояти «вище землі» можна протягом 5 секунд, потім знову потрібно перебігати.
Коли гравець стає «вище землі», ведучий відходить від нього на 2 м і говорить: «Раз, два, три, з цього місця зійди!», а гравець має перебігти з цього місця на інше.
- Групове заняття
Робота в групах. Квест «Подорож із зернинкою»
За правильну відповідь команда отримує вказівку для продовження маршруту та слово-підказку.
Кожна команда стартуватиме за сигналом учителя.
У кожної групи на столі є конверт з насінням та маршрут руху.
Зупинка 1. «Відгадай, хто я»
Щоб мені прорости, потрібно…
1-ша група — гарбузове насіння. Зупинки: 1, 2, 3, 4, 5.
2-га група — соняшникове насіння. Зупинки: 1, 4, 2, 3, 5.
3-тя група — насіння з гороху. Зупинки: 1, 3, 4, 2, 5.
Зупинка 2. «Чарівна скринька»
— Зможеш її відкрити, якщо відгадаєш загадку.
T Мене просять, на мене чекають,
Як з’явлюсь — так ховатися почнуть. (Вода.)
За виконання завдання діти отримують перше слово-підказку (вода).
Діти відкривають скриньку, де знаходяться склянка з водою і наступна підказка.
Зупинка 3. «Загадка»
T Куди ступиш — всюди маєш, Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря.)
Для того щоб мені рости далі, потрібно…
За виконання завдання діти отримують друге слово-підказку (повітря).
Зупинка 4. «Загадка»
T Любі всім: тобі й мені.
Вдень гуляють на вікні
І купаються у річці
Діти сонця — … (сонячні промінці).
За виконання завдання діти отримують слова-підказки (світло і тепло).
Діти підходять до вікна, де знаходять наступну підказку.
Зупинка 5. «Розгадай ребус»
За виконання завдання діти отримують п’яте слово-підказку (ґрунт).
Отже, групи зібрали всі слова і дали правильні відповіді.
Висновок. Аби прорости, зернятку потрібні: вода, повітря, тепло, світло, ґрунт.
- Теми для Щоденника вражень
□ За що я люблю свою землю?
f Я можу допомогти своїй землі…
f Моя земля багата на врожаї…