ДЕНЬ 3. МОВА ТІЛА
- Вітання
— Поверніться одне до одного, посміхніться.
— Зобразіть радість.
— Скажіть одне одному приємні слова.
— Уявіть, що ваш товариш засмучений, поліпшіть йому настрій.
Діти по черзі «поліпшують» настрій товариша за допомогою жестів, міміки, лагідних слів, віршика чи пісеньки.
— Із гарним настроєм краще працювати, навчатися і веселіше гратися.
- Обмін інформацією. Тема дня «Мова тіла»
Свої почуття передати Вони — мова тіла,
Нам жести і міміка Використовуй їх уміло.
Будуть допомагати.
— Іноді обличчя людини виражає більше змісту, ніж сказане нею слово. Досягається цей ефект завдяки міміці.
— Що таке міміка?
Міміка — мистецтво виражати свої думки, відчуття, настрої, стан рухами м’язів обличчя.
— Що може виражати міміка?
Міміка може виражати: радість, страх, гордість, злість, нудьгу, обурення, здивування, сором’язливість, задоволення, смуток.
— Чи завжди за допомогою мови ми спілкуємося і розуміємо одне одного? (Не завжди.)
— Тому є ще одна мова, мова без слів, мова жестів. Жести доповнюють мову, а інколи навіть замінюють її, зокрема у глухонімих.
— Що таке жести?
Жести — це виражальні рухи головою, рукою у процесі комунікації.
— Навіщо нам жести?
Просто поспостерігайте за двома подружками, які розмовляють, тоді ви помітите, як вони жестикулюють руками при розмові.
Використовуючи жести, людина зображує, вказує, виражає прохання, вимогу, вдячність, здійснює емоційні дії (вітання, прощання, запрошення тощо).
Учіться читати почуття, настрій, стан людини за ледве помітними змінами виразу обличчя, міміки!
— Зобразіть мімікою і жестами здивування, мрійливість, переляк.
Гра «Покажи настрій»
Злякайтесь, як:
f зайчик, що побачив вовка;
f дитина, яка загубилась.
Зрадійте, як:
f цуценятко, яке побачило маму;
f як двоє товаришів після розлуки.
Насуптесь, як:
f дощова хмарка;
f учень, якого образили.
Розсердьтеся, як:
f дитина, у якої забрали іграшку;
f розбишака, який свариться.
Гра «Угадай слово»
У грі беруть участь усі учні, які стоять у колі. Ведучий учень виходить та виконує завдання — показати без слів, тільки за допомогою жестів слово, яке вчитель скаже йому на вушко. Усі учасники гри відгадують. Хто відгадав — стає ведучим.
Гра «Виконай правильно»
Діти об’єднуються у пари. Один із пари має за допомогою жестів, міміки пояснити партнерові завдання, яке дає вчитель, наприклад: «принеси зошит», «вимий дошку», «зачини двері», «вийди до дошки», «зніми куртку» тощо.
Гра «Іноземець»
— Уявіть, що до вас на гостину завітав іноземець, який не володіє українською мовою, а ви не знаєте тієї мови, якою розмовляє він.
Учитель пропонує дітям спробувати поспілкуватися з цією людиною за допомогою міміки та жестів: показати свою квартиру, запросити пообідати, запропонувати відпочити.
- Групове заняття
Робота в групах
Учні повинні виразити мімікою і жестами ситуацію, описану на картці.
Кожна група обирає лідера. Він підходить до скриньки й витягує картку із завданням, яке потрібно показати мовою тіла, але попередньо не домовляючись. Показують усі учасники групи. Решта груп відгадують. Якщо інші групи не змогли дати правильну відповідь, то на це запитання відповідає група, яка його показувала.
1-ша група — уявним насосом накачайте шину велосипеда;
2-га група — покажіть, як рубанком тешемо дошку;
3-тя група — покажіть, як ви косите траву;
4-та група — натріть підлогу щіткою.
- Теми для Щоденника вражень
f Мені міміка і жести допомагають виразити почуття…
f Коли я щаслива(ий), то я…
f Якими жестами я висловлюю любов до близьких?