ДЕНЬ 5. ПОБУТОВА ХІМІЯ: НЕБЕЗПЕКА ЧИ ДОПОМОГА ЛЮДИНІ?
- Вітання
«Усе необхідне»
— Діти, чи все необхідне ви приготували до уроку?
Голова — щоб слухати.
Вуха — щоб чути.
Очі — щоб бачити.
Руки — щоб їх піднімати.
Серце — щоб усе відчувати і сприймати.
(Діти торкаються всіх названих частин тіла.)
Вправа «Імпульс»
— Ми сьогодні створимо Союз Сердець. Візьмімось за руки і передамо одне одному через потиск руки приємні емоції: добра, дружби, радості, взаємопідтримки, довіри.
- Обмін інформацією. Тема дня «Побутова хімія: небезпека чи допомога людині?»
— Уявити сучасне життя без побутової хімії неможливо. Яку побутову хімію ви сьогодні використовували, вмиваючись?
— На вашу думку, побутова хімія — небезпека чи допомога людині?
— Шампуні, зубні пасти, пральні порошки, гелі, засоби для миття посуду та скла, освіжувачі повітря, відбілювачі, поліролі для меблів нині обов’язкові в кожному домі. Ми користуємося ними щодня, навіть не замислюючись над тим, що маємо справу із небезпечними речовинами. Навіть мізерне їх потрапляння до організму, а тим паче постійне накопичення в ньому протягом багатьох років може спровокувати небезпечні захворювання. Чим ефективніший засіб ви тримаєте в руках, тим більше у ньому токсичних речовин. Тож перш ніж зробити покупку, уважно ознайомтеся з інформацією на маркуванні. Фосфати завдають нищівної шкоди як організму людини, так і усій екосистемі.
— Що слід зробити, аби зменшити небезпеку від побутової хімії? Дотримуйте цих простих рекомендацій!
f Намагайтеся максимально використовувати для миття та чищення натуральні засоби (соду, лимонний сік, господарче мило, безфосфатні порошки та інші мийні засоби з мінімальною кількістю шкідливих речовин).
f Не допускайте тривалого контакту шкіри рук та інших частин тіла з мийними засобами, використовуйте гумові рукавички.
f Ретельно ополіскуйте посуд, аби не допустити потрапляння залишків шкідливих речовин в організм.
f Провітрюйте приміщення після застосування засобів для чищення.
— Якщо не хочете мати проблем зі здоров’ям, пов’язаних з використанням неякісних мийних засобів, дотримуйте цих рекомендацій та цікавтеся наявністю супровідних документів на продукцію.
- Групове заняття
Діти об’єднуються у 5 груп. Кожна група отримує текст. Після його опрацювання представник групи дає стислу інформацію всім дітям про прочитане.
1-ша група
ІСТОРІЯ ЗУБНОЇ ПАСТИ
Стародавні перси зробили свій внесок у виготовлення зубної пасти. Вони рекомендували використовувати порошок з оленячих рогів, подрібнених мушлів равликів і молюсків. А пізніше став відомим інший спосіб: опустити щітку в деревну золу і почистити нею зуби. Такий спосіб допомагає добре відбілити зуби. Але використовувати його можна не частіше одного разу на тиждень.
Запитання за текстом:
— Чим стародавні перси чистили зуби?
— Який спосіб використовували пізніше?
2-га група
ЗАСІБ ДЛЯ ДОГЛЯДУ ЗА ЗУБАМИ
Дуже сильним дезинфікаційним засобом є чебрець. Сухе листя чебрецю потрібно розтерти в порошок. Цим порошком чистити зуби. А настій шавлії використовуйте для полоскання ротової порожнини.
Запитання за текстом:
— Чим у наші дні можна чистити зуби?
— Настоєм якої рослини можна полоскати ротову порожнину?
3-тя група
ДЛЯ ДОГЛЯДУ ЗА ВОЛОССЯМ
Столову ложку подрібненого сухого листя кропиви заливають окропом, годину настоюють, проціджують і відразу ж змочують волосся або шкіру голови. Настій зміцнює волосся, поліпшує його ріст.
Запитання за текстом:
— Чим можна замінити шампуні?
— Яка користь від такого настою?
4-та група
ЗАСІБ ДЛЯ МИТТЯ ПОСУДУ
Для того щоб вимити жирний посуд, знадобляться сода та господарське мило. Їх потрібно змішати (мило натерти на терці) та трохи додати попелу з дерева. Цей засіб чудово знежирить посуд, відмиє його від залишків їжі та є екологічно безпечним.
Запитання за текстом:
— З чого виготовляють мийний засіб для посуду?
— Чи буде він екологічно чистим?
5-та група
МИЛО ВЛАСНОРУЧ
Щоб виготовити мило власноруч, візьміть розтоплений жир будь- якої тварини та попіл зі спаленого дерева. Змішайте ці інгредієнти з водою та сильно струсіть. Настояна суміш у подальшому може слугувати милом. Таке мило не спричиняє алергії та подразнень.
Запитання за текстом:
— З чого можна виготовити мило?
— Чи буде воно корисним для людей?
- Теми для Щоденника вражень
f Найбільше мене зацікавило…
f Я хочу/не хочу допомогти природі очиститись від хімії.
f Для себе я б виготовив(ла)…