ДЕНЬ 4. ЯК НАЛАГОДЖУВАТИ ГАРНІ СТОСУНКИ?
- Вітання
Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки, Хай тупають ніжки, Працюють голівки, | І сяють усмішки. |
Вправа «Створення башти настрою»
У кожного в руках — вежа LEGO, діти обирають колір цеглинки відповідно до настрою: теплі кольори — гарний настрій, холодні — поганий; передають по колу, прикріплюючи свою цеглинку, аргументуючи свій вибір.
- Обмін інформацією. Тема дня «Як налагоджувати гарні стосунки?»
— Діти, чи важливо мати друзів, товаришів?
— Чи завжди буває так, що все добре і не виникає сварок?
— Отже, якщо навіть сварки виникають, потрібно вміти правильно налагоджувати відносини.
Робота над казкою з передбаченням
Їжачок Буль і зайчик Гоу дуже любили грати разом. Вони вчилися у різних школах, але ходили на одну футбольну секцію. Після того, як тренування закінчувалися, їжачок і зайчик залишалися на стадіоні та ще довго грали в м’яч. Іноді вони грали в розбійників або піратів, іноді просто сиділи разом, їли бутерброди і ділилися одне з одним своїми смаколиками.
Одного разу їжачок і зайчик домовилися заздалегідь про те, що візьмуть із собою тенісні ракетки і пограють після заняття з футболу. На вулиці була прекрасна осіння пора, було тепло, а дерева тішили гарним золотим кольором. Їжачок Буль прийшов на урок з футболу раніше, в роздягальні він познайомився з новеньким — білченям Пу. Той виявився дуже веселим, показав Булю свої машинки, розповів про свою школу багато смішних історій. Зайчик же трохи запізнився на урок. Після уроку Гоу був неймовірно здивований, адже його кращий друг побіг грати в настільний теніс з білченям, а про нього зовсім забув. З одного боку, йому хотілося образитися і піти додому. Більше ніколи не розмовляти з їжаком. З іншого боку, він так цінував їхню дружбу, що захотів усе ж почути пояснення і вибачення.
Що робити зайчикові? Образитися?
Зайчик підійшов до Буля і Пу, які грали в теніс. Ті були так захоплені грою, що не помічали Гоу.
— Гм-гм,— сказав Гоу, але його не помітили. Тоді зайчикові стало нестерпно боляче, він підійшов до рюкзака Буля і поклав біля нього половинку свого бутерброда. А після мовчки пішов додому. Догравши, їжачок і білченя попрощалися. Буль підійшов до рюкзака і побачив бутерброд. Він дуже зрадів, адже після гри завжди був неймовірно голодним. А у Гоу були найсмачніші в світі бутерброди — з ковбаскою, помідором, сиром і петрушкою. Все це було просякнуте кетчупом.
Невже Буль забув про зайченя?
Доїдаючи бутерброд, їжачок почувався ніяково. Він згадав про свого друга. Подивився на тенісні ракетки, адже він ніс їх для гри з кращим другом. Казка про дружбу перетворилася на зраду. Булю стало дуже прикро за свій учинок.
— Старий друг краще нових двох,— промовив Буль сам собі під ніс.
Потім він вирушив до зайчика додому, а дорогою купив кока- колу. Двері будинку відчинила мама зайчика.
— Привіт, Буль! Гоу сьогодні дуже засмучений.
— Я приніс його улюблений напій, щоб розвеселити.
— Ти ж знаєш, я не дозволяю пити кока-колу,— промовила мама.
— Але тільки сьогодні. Як виняток! Адже такі сумні дні створені для улюблених напоїв.
Мама зайчика посміхнулася і дозволила пройти. Їжачку не довелося довго перепрошувати у друга. Зайчик вислухав почуття Буля і зрозумів, що той глибоко шкодує і розуміє свої помилки. Після цього друзі випили колу і переглянули відео казки про дружбу для дітей онлайн, щоб більше ніколи не сваритися. А на наступний урок з футболу вони взяли м’яч, адже в м’яч можна було грати втрьох з білченям, нікого не обділяти і не ображати.
- Групове заняття
— Мама зайчика дала кілька порад: як налагодити гарні стосунки.
f Запроси на гостину.
f Запропонуй допомогу.
— Доповніть їх власними на казковій галявинці порад!
- Теми для Щоденника вражень
f Щоб мати гарні відносини, потрібно…
f Мої правила налагодження дружніх взаємин…
f (Власна тема.)