ДЕНЬ 5. СТОСУНКИ ІЗ ДІТЬМИ СВОЄЇ ТА ІНШОЇ СТАТІ
- Вітання
Під грайливу музику діти утворюють коло (https://youtu.be/ lGBJfHXrGIs).
Спочатку у коло сідають дівчатка, а потім — хлопчики.
— Сьогодні ми привітаємось так, як нам підкаже чарівна торбинка.
Діти витягують з торбинки картки, на яких написано, як потрібно привітатися із сусідом праворуч (привітайтеся носиками, обійманням, кружлянням, підморгуванням тощо).
- Обмін інформацією. Тема дня «Стосунки із дітьми своєї та іншої статі»
Гра «Збери розсипані слова»
— Із розсипаних складів зберіть слова, а зі слів складіть речення. (У колективі жити — з усіма дружити.)
— Що означає слово колектив?
— Чи можна назвати наш клас колективом? (Колектив — група людей, об’єднаних спільною діяльністю, інтересами.)
— Які стосунки панують у дружному колективі? А в нашому класному колективі?
— Чи вмієте ви налагоджувати товариські стосунки?
Аналіз життєвої ситуації
Галинка прийшла до Зої.
— Збирайся, Зою, ходімо на пляж!
— Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.
— Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у когось.
— Вибач, Галинко, але не можу! Вибач!
— Ех ти, а ще подружкою називаєшся!
Обговорення:
— Це справжні подруги чи ні?
— Чи правильно вчинила Зоя?
— Що б ви вчинили на її місці?
- Групове заняття
Ігрова вправа «Знайди собі подібного»
— У кожного з вас прикріплена картинка (вчитель робить це до початку заняття) із певним зображенням: сонечка, ромашки, волошки, сердечка, листочки, комашки. Зараз ви маєте знайти собі подібного і утворити коло. Розмовляти не можна.
Діти об’єднуються в групи, беруться за руки. Учитель звертає увагу дітей на те, що один учень залишився, і ставить йому запитання.
— Як почувається той, хто залишився наодинці, без друзів?
Вправа «Кошик для сміття»
Діти об’єднуються у дві групи. Перша група пише на аркушах відповідь на запитання.
f Які саме риси ускладнюють відносини в дружбі? (Невпевненість у собі, пихатість, гордість, брехливість, злість, недовіра, підозрілість, коли в очі кажуть одне, а поза очі інше, коли доносять одне на одного…)
Друга група:
f Які риси ускладнюють наше життя?
— Тепер спробуйте найдужче їх зібгати і викиньте ваші погані риси у кошик для сміття. (Учні викидають папірці в кошик для сміття.)
Вправа «Хлопчики й дівчатка»
— Хлопчики, погляньте, які наші дівчатка гарні! Дівчатка, а ви помітили, які наші хлопці сильні? Знайдіть гарні риси в осіб протилежної статі та запишіть їх на смужках.
(Учні роблять записи на частинах розрізаного паперового серця, потім розміщують ці частини відповідно до номерів на дошці.)
- Теми для Щоденника вражень
f Найбільше в друзях мені подобається…
f Мені більше подобається дружити з хлопчиками, тому що…
f Мені більше подобається дружити з дівчатками, тому що…