ДЕНЬ 5. ХТО ДЛЯ МЕНЕ Є ГЕРОЄМ?
- Вітання
Гра «Рожеві окуляри»
— Сонячні промені так щедро наповнили нашу класну кімнату, що потрібно надягнути чарівні сонячні окуляри, крізь які видно лише добре. Передаючи окуляри одне одному, розкажіть про ті чудові риси, що бачите у своєму однокласникові.
- Обмін інформацією. Тема дня «Хто для мене є героєм?»
Перегляд фрагмента мультфільму «Маша й ведмідь»
(https://youtu.be/XL5tYSQiSpE)
— Який героїчний учинок зробила дівчинка?
— Люди яких професій щодня рятують людей?
— А чи може звичайна людина стати героєм?
Слухання реальної історії
… Черговий пожежної частини № 18 прийняв повідомлення, що надійшло. Його серце здригнулося: пожежа, а всередині квартири — дитина. Пожежники буквально ввірвалися у квартиру, з якої клубо- чився чорний дим, боялися побачити страшні наслідки після розгулу вогню. Але з полум’ям їм зустрітися не довелося. Його ненаситний апетит, як і він сам, були вже приборкані, про це свідчив їдкий дим, що заповнив усю квартиру. Але де ж маля? Силует Дмитрика був помітний на тлі вікна кухні. Хлопчик стояв біля відчиненої кватирки й тримав у руках кошеня, а на підлозі поруч з ним проглядалися
обриси ще однієї фігури. Отже, дітей було двоє? Відповідь на запитання пожежники отримали відразу ж, як тільки дісталися кухонного вікна. Виявилося, що на підлозі сидів собака… у протигазі.
Ковтнувши свіжого повітря, Дмитрик почав розповідати, що відбулося. Прийшов він зі школи і перед тим, як робити уроки, вирішив відпочити. Увімкнув телевізор, магнітофон, умостився зручніше й почав слухати музику. Раптом магнітофон заіскрився, повалив дим. Хлопчик злякався, але потім почав діяти, як підказувала йому інтуїція. Висмикнув вилку з розетки й залив апарат водою. Але диму було вже багато, тоді Дмитрик, щоб не наковтатися чадного газу самому та врятувати тварин, відчинив кватирку і взяв кішку Алісу на руки, а великого курцхаара Шеррі до кватирки підняти не зміг. Але й тут вийшов зі становища: надягнув на собаку протигаз і наказав сидіти.
«Я Дмитрика з трьох років беру із собою на полювання, тому він такий сміливий»,— сказав про свого сина Іван Прищенко і додав: «Навіть страшно уявити, що могло б статися, якби він розгубився. Дмитрик урятував квартиру, тварин, а найголовніше — сам залишився живим». У такій екстремальній ситуації, яку витримав восьмирічний Дмитрик Прищенко, міг опинитися кожний.
— Яким ви уявили хлопчика?
— Чи можна назвати його героєм?
— Що таке «героїзм»?
Тлумачний словник
Героїзм — відвага, рішучість і самопожертва в критичній обстановці.
— Яких героїв сьогодення ви знаєте?
— Можливо, ви були свідками героїчного вчинку?
Обговорення ситуацій
— Розгляньте ілюстрації й поміркуйте, чи можна назвати тих, кого на них зображено, героями. Про які добрі вчинки засвідчують зображення, а про які — ні?
- Групове заняття
Вправа «Оціни вчинок». Робота в групі
Кожна група отримає ілюстрації до казок чи мультфільмів. Завдання: проаналізувати їх і дати відповідь на запитання: «На якій із цих ілюстрацій зображено добрий учинок, а на якій — ні?».
1-ша група — казка «Колобок».
2-га група — казка «Котигорошко».
3-тя група — казка «Вовк і семеро козенят».
4-та група — казка «Про двох цапків».
5-та група — казка «Зайчикова хатка».
- Теми для Щоденника вражень
f Яким учинком я пишаюся…
f Якби я став(ла) чарівником (чарівницею), я б…
f Я вважаю героєм…