ТИЖДЕНЬ 4
ДЕНЬ 1. ЯКІ СПІЛЬНОТИ Є В ПРИРОДІ?
- Вітання
Вправа «Імпульс потиску»
— Своїм потиском руки я передаю імпульс гарного настрою. Ваше завдання: отримавши імпульс, передати його іншому.
- Обмін інформацією. Тема дня «Які спільноти є в природі?»
Перегляд фрагмента мультфільму «Уроки живої природи.
Лев» (https://youtu.be/CTlADZEHdWg)
— Сім’ї яких тварин ви побачили?
— Хто ще серед тварин живе родинами?
— Які комахи живуть спільнотами?
— Зграї риб, стада оленів, табуни коней, зграї вовків — усе це приклади співтовариств. Наявність такої форми організації, як спільнота, дає змогу багатьом видам тварин здійснювати великі сезонні міграції. До мігруючих тварин належать, наприклад, вугрі, лососі, тюлені, багато видів птахів. Коли настає час міграції, усі члени спільноти згуртовуються разом і вирушають у дорогу, іноді дуже далеку.
Обговорення ситуації
Під час екскурсії до лісу ваш однокласник почав руйнувати мурашник. Ваші дії?
Вправа «Збери слово». Робота в парах
На столі — картки з літерами. Кожна пара має зібрати із запропонованих літер відповідь на запитання.
f Яка комаха найбільш працьовита? (Бджола.)
f Який звір спить узимку вниз головою? (Кажан.)
f Яка комаха є санітаром лісу? (Мураха.)
f Яку тварину можна навчити стояти на голові? (Слона.)
- Групове заняття
Вправа «Уявіть…». Робота в групах
Об’єднавшись у групи, діти мають намалювати фантастичну тварину, але обов’язково використати частини тіла тварин, зазначених у списку, наприклад:
f осел;
f кішка;
f жирафа;
f бегемот;
f норка.
- Теми для Щоденника вражень
f Між людиною й природою спільне…
f Природа потребує захисту й турботи.
f Серед тварин мені подобається спільнота…