ДЕНЬ 2. ЯК МИ ВПЛИВАЄМО НА ПРИРОДУ?
- Вітання
Вправа «Усмішка»
— Якщо посміхнутися перехожому, він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу та сонцю — розійдуться хмари. Якщо посміхнутися Всесвіту — трапиться щось казкове. Нумо посміхнемося губами, очима, долонями, серцями!
- Обмін інформацією. Тема дня «Як ми впливаємо на природу?»
— Усі ми — діти природи, та не всі ми однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти її, охороняти її багатства.
«Земля не належить нам, а ми — їй».
Вправа «Продовж речення»
f Природа мені дає…
f Людина не може прожити без природи, тому що…
— Усе необхідне для життя людина отримує від природи, тому захищати й оберігати природу — наш обов’язок.
Перегляд фрагмента відео «Людина й природа» (https:// youtu.be/S942hyDEB48)
— Чи завжди люди бачать свої помилки й виправляють їх?
— Чого навчає нас це відео?
— Як людина негативно впливає на довкілля?
— Яким ми хочемо бачити довкілля?
— Що можуть зробити люди для збереження краси природи?
Гра «Що я можу зробити для Землі?»
— Я читатиму словосполучення. Якщо в них ідеться про те, що можна робити для планети,— плескайте в долоні, якщо ні — тупотіть ніжками.
f Посадити дерево.
f Кидати сміття.
f Змайструвати зі старшими шпаківню.
f Рвати квіти.
f Руйнувати гнізда.
Фантастичні гіпотези
— Уявіть, що природа ожила. Що б вона сказала? За які справи й учинки покарала би?
- Групове заняття
Вправа «Людина й природа»
Діти (об’єкти природи: Сонце, тварини, вода, повітря, дерева, рослини) утворюють коло й тримають усі разом одного великого м’яча (людина). По черзі поступово опускають руки. У результаті, коли останній опускає руки, м’яч падає. Разом роблять висновок, що людина й екосередовище взаємопов’язані.
— Природа Землі схожа на організм людини, лише дуже великий. Як дихальна система постачає в організм кисень, так i ліси збагачують киснем повітря Землі. Кров живить усі клітини організму, так як річки й моря несуть воду й поживні речовини до всього живого. Земля хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря, а від цього хворіє і людина.
Робота в групах. Вправа «Коло ідей»
Діти об’єднуються в групи й обговорюють, що вони можуть зробити для планети. Пропонують на вибір ідеї, що зможуть допомогти зберегти здоров’я планети, а відповідно, і наше здоров’я.
1-ша група. Що робити зі сміттям?
2-га група. Що робити зі старими речами?
3-тя група. Як економити електроенергію?
4-та група. Як збагатити повітря киснем та очистити його?
- Теми для Щоденника вражень
f Природа мені дає…
f Здоров’я людини залежить від здоров’я планети.
f У природі мені цікаво…