Зміст
Методика «Шість цеглинок 2.0»
Знайомство з вправами
Розділ «Базові рухи»
Розділ «Вправи на взаємодію у парах»
Розділ «Оперативна пам’ять в дії»
Розділ «Базова математика»
Розділ «Поглиблена математика»
Методика «Шість цеглинок 2.0» «Шість цеглинок» – це практичний та, водночас, дієвий інструмент педагога, завдяки якому він може підготувати дитину сьогодні до світу завтра. Дана методика є сучасною, динамічною та відкритою системою, яка пропонує нові можливості в освітньому просторі школи. Методика «Шість цеглинок 2.0» спрямована на формування вміння співпраці в парі та команді; вміння зосереджуватися, доводити справу до кінця, починати знову і знову і таким чином розвивати впевненість у собі та своїх уміннях. Окрім цього, використання даної методики сприяє розвитку виконавчих функцій мозку, а саме: оперативної пам’яті, ментальної гнучкості, самоконтролю. Як відомо, рівень розвитку виконавчих функцій мозку впливає на якість нашого життя: успішність у навчанні, здатність вибудовувати стосунки, власну життєву та професійну траєкторію.
Особливістю методики «Шість цеглинок 2.0» є те, що вона покликана розвивати просторове сприйняття і мислення. Належно сформоване просторове мислення є важливою частиною розвитку школяра в цілому, оскільки відіграє у подальшому значну роль у розумінні геометрії, креслення, фізики, географії та малювання. Просторове мислення потрібно не лише для успішного опанування зазначеними предметами, а це і те, що допомагає нам переходити вулицю, керувати автомобілем, працювати з технікою. Окрім того, просторове мислення має виняткове значення для успішної реалізації у таких професіях як архітектор, хірург, будівельник, дизайнер, пілот тощо. А підготовка дітей до успішної професійної реалізації є одним з ключових завдань школи.
Сьогодні просторовим інтелектом володіє менше ніж 35% населення Землі. Психологами доведено, що сформувати просторові уявлення у 15-річних дітей стає практично неможливим завданням, а вік учня початкової школи є найбільш сприятливим періодом для розвитку просторового мислення. Формування просторових уявлень у молодших школярів сприяє розвитку сприйняття, пам’яті, уваги, вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати, аналізувати; опануванню математичними поняттями та вмінню мислити від конкретного до абстрактного.
Методика «Шість цеглинок 2.0» передбачає роботу з набором з шести цеглинок DUPLO та килимком формату А-3 (площиною), що пропонує у грі формувати просторове мислення школярів, адже кожна запропонована вправа дозволяє чути і використовувати «мову простору» та математики (вгору-вниз, під-над, попереду-позаду, ліворуч-праворуч, додати-відняти, поділити-помножити тощо), аналізувати і встановлювати прямі зв’язки між розміщенням цеглинок у просторі, усно виконувати математичні дії та відображати отримані результати на килимку.
Методика «Шість цеглинок 2.0» дозволяє стимулювати розумову діяльність через тактильний досвід і таким чином практично реалізувати загальновідому теорію про те, що інтелект знаходиться на кінчиках пальців. Окрім тактильного сприйняття у методиці «Шість цеглинок 2.0» включені органи слуху (інструкції) та зору, що дозволяє накопичувати різнобічний життєвий досвід що, в свою чергу, сприяє формуванню та збереженню якнайбільшої кількості нейронних зв’язків у головному мозку, головною функцією яких є отримання, передача та опрацювання сигналів. Для ефективної роботи нейронної сітки важливими є власне кількість нейронних зв’язків та мієлін. Мієлін – це речовина, яка вкриває нервові зв’язки та сприяє швидкості і силі передачі сигналів у мозку. Успішна мієлінізація відбувається під час діяльнісного навчання і є неможливою під час пасивного сприймання інформації.
Як уже було зазначено, для роботи з методикою «Шість цеглинок 2.0» кожен учень має мати набір з шести цеглинок DUPLO (червоного, помаранчевого, жовтого, зеленого, блакитного та синього кольорів) та індивідуальний килимок розміром А3. Вправи з килимком такого розміру передбачають постійний перетин серединної лінії, що допомагає синхронізувати роботу обох півкуль головного мозку та опанувати важливими вміннями для навчання читання (рух очима зліва направо). Килимок має 5 ліній, де червона лінія посередині – це Старт-лінія. Кожна вправа починається з розташування усіх цеглинок на Старт-лінії.
Вправи методики «Шість цеглинок 2.0» побудовані таким чином, що коли дитина пропускає крок, але продовжує виконувати завдання, то у неї є можливість досягнути задуманого у вправі кінцевого результату. Таким чином дитина навчається не здаватися, бути цілеспрямованою і в результаті досягати успіху та емоційного
Знайомство з вправами
Вправи методичного посібника об’єднані в п’ять розділів, що допоможе педагогові швидко зорієнтуватися і підібрати завдання відповідно до інтересів дітей та освітніх потреб. Вправи у кожному розділі продумані таким чином, що відбувається поступовий перехід від простих до більш складних, дотримуючись правила «легкого старту».
Розділи методичного посібника:
Розділ «Базові рухи»
Вправи для знайомства та початку роботи з цеглинками на килимку. Завдання даного розділу дозволяють вправлятися з поняттями «вгору-вниз», «попереду від-позаду від», «покрути, переверни».
Розділ «Вправи на взаємодію в парах»
Вправи для розвитку вміння співпрацювати, домовлятися, підтримувати один одного.
Розділ «Оперативна пам’ять в дії»
Даний розділ передбачає використання як ліній килимка, так і шести прямокутників. Вправи розділу спрямовані на поглиблений розвиток оперативної пам’яті.
Розділ «Базова математика»
Вправи на знайомство з цифрами, числами; виконання простих математичних дій: додавання-віднімання в межах 10, додавання-віднімання в межах 20, кількісна та порядкова лічба.
Розділ «Поглиблена математика»
Вправи на розв’язання математичних виразів на дві/три/чотири дії, що включають додавання, віднімання, множення та ділення.
Бажаємо легких кроків до великих перемог!
Тільки разом до навчання через гру!