Кольори-сусіди у веселці
Діти вчаться:
Концентрувати увагу, аналізувати
Використовувати набуті знання
Логічно мислити
Швидко примати рішення
Основні завдання
- Запропонувати дітям покласти перед собою 6 цеглинок у довільному порядку.
- Вчитель показує дітям одну цеглинку будь-якого кольору та пропонує назвати цей колір і покласти таку цеглинку перед собою.
- Дітям пропонується вибрати цеглинки таких кольорів , які у веселці є сусідніми до обраного кольору і скласти в башточку
Варіанти розширення/додаткові завдання
Учитель показує дітям цеглинку будь-якого кольору. Завдання дітей – взяти таку ж цеглинку і від неї побудувати башточку так, щоб створити продовження веселки. Наприклад, якщо вчитель показав жовту цеглинку, то діти будують башту з чотирьох кольорів: жовтого, зеленого, блакитного та синього.
Запитання для дітей
- Скільки цеглинок має ваша башточка?
- Якого кольору цеглинки зверху/знизу/посередині?
- Чи завжди башточка матиме 3 цеглинки? Скільки цеглинок матиме башточка для червоного кольору? Чому?
- Якого кольору веселки не вистачає? Змішуючи які кольори можна його отримати? Покажіть цеглинки відповідних кольорів.
Дистанційна версія
Як з’являється веселка?
Діти вчаться:
Cпостерігати за явищами природи та аналізувати їх
Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності
Висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, працювати у парах і в командах
Подивись
Під час онлайн уроку запропонуйте дітям переглянути тематичне відео про те, як утворюється веселка https://www.youtube.com/watch?v=NTBm_01sJ54
Поспілкуйся
- Запитання для обговорення з дітьми:
Що необхідно для появи веселки?
Як потрібно стояти, щоб побачити веселку?
Як має світити сонечко на крапельки води, щоб утворилася веселка?
Як ви думаєте, чи можна побачити веселку вдень? А вночі? Чому?
Які веселки вам доводилося бачити? Коли? Де саме?
Якими геометричними фігурами може бути веселка?
Що здивувало найбільше? Чому?
(Після спільного діалогу можна зробити висновок, що для появи веселки потрібні крапельки води. І сонечко має світити на ці крапельки під певним кутом: цю умову можна забезпечити тільки тоді, коли крапельки будуть або вгорі, або нижче наших ніг. Тож із землі ми можемо побачити тільки половину веселки).
Експериментуй разом з батьками
Запропонуйте переглянути дітям спільно з батьками тематичне відео https://www.youtube.com/watch?v=nCPPLhPTAIk та створити веселку вдома.
Матеріали, які знадобляться для експерименту: склянка з водою, дзеркало, ліхтар.
Послідовність дій під час експерименту:
1. Візьміть стакан води і помістіть туди дзеркало.
2. Забезпечте темноту в кімнаті.
3. Візьміть ліхтарик і посвітіть на дзеркало, яке знаходиться у склянці з водою.
4. Візьміть аркуш А4 і піднесіть його на світло.
5. Скільки кольорів веселки ви бачите?
Запропонуйте батькам під час експерименту зробити фото і відео спільного процесу створення веселки.
Відтвори
Запропонуйте дітям об’єднатися у команди та дослідити веселки різної форми, використовуючи інтернет ресурси (посилання на фото найдивовижніших веселок
https://jmil.com.ua/2018-4/clubcurious )
Запропонуйте дітям у команді дослідити цікаві факти про веселки різних форм, а потім відтворити свій малюнок веселки під час онлайн заняття. Після уроку запропонуйте поділитися малюнками в онлайн спільноті і зробити спільний фото колаж
http://pro-photos.net/collage/uk
Поділись
Запропонуйте дітям поділитись своїми враженнями з однокласниками у онлайн групі.
The LEGO Foundation