11 тиждень. Мода За матеріалами сайту http://low-school.ucoz.net/
Тиждень 11. МОДА
Мета: збагачувати знання учнів про моду й модні тенденції в одязі; викликати інтерес до професій художньо-естетичного циклу; розширити знання дітей про правильне використання одягу протягом дня; навчити комплектувати свій гардероб потрібними речами; розвивати здібності учнів у творчих пошуках власного стилю одягу, своєї внутрішньої краси; сприяти розвитку творчого мислення, фантазії; виховувати естетичний смак, бажання бути охайним, дбайливо ставитися до предметів одягу.
День 1. ЩО ОЗНАЧАЄ БУТИ МОДНИМ? / ЯК ВИЯВЛЯТИ СВОЮ НЕПОВТОРНІСТЬ?
1. Вітання
· Вправа «Ланцюжок компліментів»
Учитель, тримаючи в руках іграшку, просить дітей утворити коло та пропонує їм, передаючи її одне одному, говорити комплімент.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Що означає бути модним?»
— До одягу люди завжди ставилися з пильною увагою. В Україні споконвіку казали: «Шануй одежу в дворі, вона тебе в людях». Таке ставлення до свого зовнішнього вигляду цілком виправдане. Адже одяг — це те, у чому ми йдемо поміж люди. Недбале ставлення до нього й нині сприймають як неповагу до себе.
В усі часи за допомогою одягу люди прагнули справити враження на інших.
— Ви знаєте, що таке мода? (Мода — це те, що подобається людям у цей час.)
— Якою, на вашу думку, має бути модно вдягнена людина?
— Чим вона відрізняється від інших?
— Чи може така людина мати неохайний, непривабливий вигляд?
· Гра «Показ моди»
Учнів запрошують на показ моди. Для цього потрібно по черзі пройтися, зупинитися та розповісти про те, у що вони одягнені й взуті. Розпочинає показ учитель.
— Як правильно дібрати одяг? (Одяг має бути зручним і чистим, відповідати зросту, розміру, призначенню й бути пристойним.)
Перегляд відеоролика «Смішарики. Пісенька про моду».
3. Групове заняття
· Виставка «Улюблений одяг школяра»
— Уявіть, що сьогодні в школі відкривається виставка «Улюблений одяг школяра». Презентуйте свій експонат. Намалюйте його та прикріпіть до дошки, поки звучить мелодія.
4. Теми для щоденника вражень
□ Мій улюблений одяг.
□ Мої улюблені кольори в одязі.
□ Костюм для мого друга (подруги).
День 2. ХТО СТВОРЮЄ МОДНИЙ ОДЯГ?
1. Вітання
· Вправа «Комплімент»
Діти утворюють коло, взявшись за руки. Дивлячись в очі сусідові, потрібно сказати декілька добрих слів. Той, кому вони адресовані, киває головою й говорить: «Дякую, мені дуже приємно!».
2. Обмін інформацією. Тема дня «Хто створює модний одяг?»
Перегляд фрагмента мультфільму «Попелюшка» (хрещена Фея допомагає Попелюшці зібратися на бал.)
— Сукня та фантазія перетворили Попелюшку з домогосподарки на наречену принца. Одяг і справді іноді може змінити життя. Тому сьогодні ми поговоримо про тих, хто його створює.
— Діти, хто такий модельєр? (Модельєр — спеціаліст, який розробляє і створює сучасний одяг.)
— А як з’являється модний і гарний одяг?
Пошиття одягу починається зі створення ескізу, вибору тканини, відповідних ниток і ґудзиків. Модельєр, окрім основного одягу, добирає також і аксесуари до нього — капелюхи, рукавички, шарфи, туфлі. Далі працює кравець, який розкроює тканину. А вже потім за роботу береться швачка. І врешті-решт ви отримуєте одяг своєї мрії. (Слайд-шоу.)
— Я пропоную вам спробувати себе в ролі модельєра. Намалюйте своє улюблене вбрання, поясніть, чому воно вам до смаку.
3. Групове заняття
· Вправа «Юні модельєри»
Діти об’єднуються в групи. Кожна група отримує завдання на картках, що необхідно обговорити, висловивши свою думку про моду, відповідність одягу й уміння обирати одяг для певного заняття.
1-ша група. Розповісти, як одягнеться Оленка для прогулянки містом.
2-га група. Розповісти, як одягнеться Андрійко на спортивний майданчик.
3-тя група. Розповісти, як одягнуться Назар та Софія на святковий дитячий ранок.
4. Теми для щоденника вражень
□ Сукня (костюм), про яку (який) я мрію.
□ Мій настрій і колір одягу.
□ Одяг для моєї родини.
День 3. ЯК ЗМІНЮЄТЬСЯ МОДА?
1. Вітання
· Вправа «Радий тебе бачити»
— Вітаю вас! Пропоную звернутися по черзі одне до одного з гарними, приємними словами від щирого серця. І закінчити вітання висловом: «Я радий(а) тебе бачити!».
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як змінюється мода?»
— Одяг уважають постійним супутником людини. Але він не завжди був таким, яким ми бачимо його сьогодні. У різні епохи одяг мав свою форму, кольори і впливав на формування зовнішнього вигляду людини.
Він свідчив про її національність, майнове положення і, звісно, вік. Перший найпримітивніший одяг виник дуже давно. Людина змушена була захищатися від холоду, снігу, дощу, сонця. Це були плащі зі шкіри забитих тварин і пов’язки із трави і листя. У процесі розвитку люди пристосували одяг до умов, у яких жили і працювали.
Вам, безперечно, доводилося бачити українське національне вбрання: багате на елементи та оздоблення, яскраве й святкове. У давні часи елементи одягу наділяли магічною силою: так, в українців значення оберегів мали вишита сорочка, віночок, хустка. Уважалося, що кольори та візерунки вишивки можуть захистити від недоброго ока, хвороб. Жіночий одяг, за можливості, оздоблювали естетично й вишукано. Кольорова плахта, виткана і вишита нитками, старанно дібраних тонів, барвиста сорочка — у такому одязі дівчина нагадувала букет живих квітів. Одяг завжди мав бути чистим та охайним.
Сучасний одяг повинен бути багатофункціональним:
□ захищати від холоду;
□ прикрашати;
□ бути зручним;
□ підкреслювати значення людини в суспільстві.
· Гра «З ранку до вечора»
— Чи часто ми замислюємось над тим, як скласти гардероб так, щоб у ньому було все необхідне на будь-який випадок життя? Створімо гардероб для себе за принципом «з ранку до вечора»!
— Що ви надягнете зранку?
— Що надягнете до школи?
— Що ви надягнете для занять хатніми справами?
— У чому ви підете на прогулянку?
— У якому одязі ви підете на свято?
— Із зображених елементів одягу скомпонуйте гардероб для себе.
3. Групове заняття
· Гра «Доповни костюм»
Діти об’єднуються в групи. Кожна група отримує зображення костюма (сукні).
Завдання: домалювати аксесуари (сумочку, шарфик, взуття, прикраси, краватку) і презентувати свою роботу.
4. Теми для щоденника вражень
□ Що б я змінив(ла) у своєму гардеробі.
□ Для мами я придбав(ла) би…
□ У моєму класі всі модні.
День 4. ЧОМУ ЗДОРОВИМ БУТИ МОДНО?
1. Вітання
Діти утворюють коло, узявшись за руки, промовляють:
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вчора, сьогодні, щодня!
Миру бажаємо кожній родині,
Щастя, здоров’я — кожній людині!
2. Обмін інформацією. Тема дня «Чому здоровим бути модно?»
— У всіх привітаннях ми щиро бажаємо одне одному передусім міцного здоров’я. Бо здоров’я — найдорожче, що в нас є. Це те, що визначає нашу тривалість життя. Зараз набуло популярності вживання корисної їжі, якісної води та дихання очищеним повітрям. Усе це вважається модним. Бути здоровим — красиво, модно, стильно, класно.
— А що означає бути здоровим?
— Навіщо бути здоровим?
— Що впливає на здоров’я людини?
· Слухання й обговорення казки «Секрети здоров’я»
В одній далекій маленькій країні було місто із дивною назвою Здорове.
Чи доводилося вам зустрічати у своєму житті міста з такою назвою?
Гадаєте, місто отримало свою назву від того, що було великим і в ньому жило багато людей? Зовсім ні. Здоровим воно було тому, що всі його жителі мали добре здоров’я.
Хіба може бути таке, скажете ви? Дійсно, важко в це повірити. Саме тому багато людей приїздило у місто Здорове, щоб на власні очі побачити його дивних жителів та розкрити секрети їхнього здоров’я.
Пропоную подумки вирушити у це чудове місто й дізнатися його секрети.
· Вправа «Незакінчене речення»
□ Берегти своє здоров’я — це…
— А ще мешканці міста Здорове не забували про привітність, увічливість: зустрічаючись на вулиці, завжди віталися, посміхалися одне одному, бажали гарного дня. Жили мирно, допомагали одне одному. Адже точно знали, що здоров’я людини — у її власних руках.
· Гра-медитація «Я — дерево»
— Щоб бути здоровими, ми повинні вміти ще й відпочивати. Зараз заплющте оченята, розслабтеся, уявіть себе деревцем.
Дерево — живе, дихає, п’є водичку, росте. Воно міцно тримається корінням за землю, черпає з неї сили. Силою наповнюється й ваше тіло. Розплющте очі, потягніться, підніміть ручки до сонця. Відчуваєте тепло сонячного проміння, що розливається по тілу? Ви набралися енергії від сонечка, увібрали в себе соки землі. Будемо працювати далі.
— Діти, ми нагулялися й захотіли поїсти.
— А чим же нам перекусити?
· Робота в парах. Гра «Споживчий кошик»
Кожна пара отримує картки із зображенням продуктів харчування. Потрібно скласти в кошики лише ті продукти, що належать до здорової їжі.
— Які корисні продукти ви обрали?
— Діти, а які продукти ви не поклали в кошики? Чому?
· Гра «Спіймай правильну пораду»
— Так, щоб бути здоровим, потрібно займатися фізкультурою й фізичною працею, дотримувати режиму дня, повноцінно й правильно харчуватися. Я називатиму поради, а ви будете «ловити» тільки правильні, плескаючи в долоні.
□ Гуляй на свіжому повітрі.
□ Уживай свіжі продукти.
□ Бережи зір.
□ Перевтомлюйся.
□ Одягайся відповідно до погоди.
□ Пізно лягай спати.
□ Не роби зарядку.
□ Чисть зуби.
□ Загартовуйся.
□ Не дотримуй режиму дня.
□ Уживай багато солодощів.
3. Групове заняття
· Створення колажу «Здоровий спосіб життя — це модно»
Учні об’єднуються в групи й отримують завдання: розкрити поняття «здоровий спосіб життя» шляхом створення колажу із поданих картинок. Потім групи презентують свою роботу.
4. Теми для щоденника вражень
□ Щоб бути здоровим(ою), я…
□ Мої мрії.
□ Як піклуються про здоров’я у моїй родині.