ДЕНЬ 4. ПОВІТРЯ. ДОСЛІДИ З ПОВІТРЯМ
- Вітання
Вправа «Чарівні долоньки»
Учні хаотично пересуваються класом. Учитель тримає у руках 3 «долоньки» (синю, червону, жовту). Коли вчитель піднімає долоні певного кольору, учні повинні привітатися з найбільшою кількістю однокласників.
Червона долоня — потиснути руку.
Синя долоня — плеснути в долоні з партнером.
Жовта долоня — привітатися спинками.
- Обмін інформацією. Тема дня «Повітря. Досліди з повітрям»
— Послухайте вірш Надії Красоткіної «Повітря». Кому потрібне повітря?
Повітря і не видно, і не чути. Але без нього нам не обійтись. Не можна ні хвилиночки пробути. Ось ти навколо себе подивись. Все дихає: листочок і травичка, Метелик, що над квіткою летить. І дише рибка й рак, і дише річка… Повітря треба кожному, щоб жить.
А он несуть вітри хмаринку білу, Щоб дощик на поля й ліси пролить. А он у небо пташка полетіла, А без повітря як вона злетить? Повітря — це велике диво, діти. І все життя — це казка чарівна. І кожній миті треба нам радіти, Земля казкова і у нас одна.
— Де знаходиться повітря?— Чому ми не можемо обійтися без повітря?
— Кому потрібне повітря?
Гра «Так чи ні?»
— Кому потрібне повітря?
Повітря потрібне: квітам, бджілкам, людям, камінцям, деревам, зайчикам, воді, піску…
- Групове заняття
Діти об’єднуються у групи по 4-5 учнів. На партах в учнів — стрічкові метри. Діти вимірюють об’єм грудної клітки одне в одного при вдиху і видиху, порівнюють їх. Разом роблять висновок, що при вдиху в людині всередині повітря займає певне місце.
- Теми для Щоденника вражень
f Що потрібно зробити, аби повітря було чистим?
f Мені було цікаво…
f Яке значення для мене має повітря?