ДЕНЬ 4. ЗМІНИ В ЖИТТІ ТВАРИН ВОСЕНИ
- Вітання
— Доброго ранку! Доброго дня всім!
Наш урок залюбки І на «Як?», «Чому?», і «Де?»
Поведе тебе в світи. Завжди відповідь знайде.
- Обмін інформацією. Тема дня «Зміни в житті тварин восени»
Учитель читає вірш.Вітер плаче, вітер віє, Дощ осінній дрібно сіє. Жовкне листя, в’януть квіти, Скрізь калюжі поналито.
І ніде не видно пташки, Ані бджілки, ні мурашки, І метеликів нема, Недалеко вже зима.
— Що ви уявили, прослухавши цей вірш?
— А яка це пора осені? (Пізня.) А чому?
— Назвіть ознаки пізньої осені. (Уже були перші приморозки, температура повітря знизилась, випав перший сніг, день коротшає, а ніч довшає.)
— Про яких тварин згадується у вірші?
— А куди вони поділися? Чому?
Робота в парах
— Поміркуйте і розташуйте малюнки у правильній послідовності: що відбулося спочатку і спричинило наступні явища?
Пропоную попрацювати в парах.
Перегляд мультфільму. Мудрі казки тітоньки Сови. «Осінні турботи звірів»— Чому ви визначили таку послідовність? (Першою причиною змін у природі стало Сонце. Воно піднімається нижче. Стає прохолодно, що спричинило пожовтіння листя. Комахам немає чим живитися. Вони зникають, а це призводить до того, що відлітають перелітні птахи.)
— Про що ви дізналися з мультфільму?
— Чому змінилося життя тварин восени?
— Які тварини ховаються?
- Групове заняття
Гра «Театральна зупинка»
— Зараз ми опинимося в осінньому лісі. Кожен обере собі тварину, якою він стане (можна дібрати маски). Тварини мають власні осінні турботи. Під час зустрічі розіграйте діалог цих тварин, тобто кожна тварина має розповісти (коротко) про свої турботи. (Діти обирають ролі, ходять «лісом», обмінюються репліками.)
- Теми для Щоденника вражень
f Я хотів(ла) би допомогти тваринам восени…
f Мені шкода, що тваринам восени тяжко, тому…
f Якби я був(ла) чарівником (чарівницею), то для мешканців лісу…