ДЕНЬ 5. ЯК ВИНИКАЄ ПРИЯЗНЬ? (ПРИКЛАДИ ПРИВІТНОГО СТАВЛЕННЯ, ВІДКРИТОГО СПІЛКУВАННЯ, ВЗАЄМОПОВАГИ)
- Вітання
Учні утворюють коло.
— Привітайтеся, як японці (вклоняються); як європейці (потискають руки); як ескімоси (труться носами).
- Обмін інформацією. Тема дня «Як виникає приязнь? (Приклади привітного ставлення, відкритого спілкування, взаємоповаги)»
Вправа «Абетка гарних слів»
Учитель пропонує дітям створити у класі гарний настрій, згадати щирі, добрі слова на літеру Д та поселити їх у будиночок.
Добрий, Дружній, Добродушний, Доброзичливий, Добронравний, Дорогий, Доброчесний, Добропорядний…
— Діти, у цьому будиночку живуть дуже гарні слова про доброту. А як ви розумієте слово «добро»? Наведіть приклади доброго ставлення людей. (Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають людям похилого віку, тваринам…)
— Які добрі вчинки зробили ви?
Перегляд фрагмента аудіоказки «Маленький Єнот і той, хто сидить у ставку» (за твором Л. Муур)
— Чому чудовисько зустріло маленького Єнотика з палицею?
— Що потрібно робити для того, аби подружитися?
— Якими є привітні, приязні стосунки?
— Як слід спілкуватися, аби мати добрі стосунки?
Гра «Друзі про мене»
Діти утворюють коло з учителем. Він пропонує їм розказати, що думають про них їхні друзі.
- Групове заняття
Гра «Добрий дощик»
Діти утворюють коло. Усі вони — «добрі дощові краплинки». Усередині — «Мама Хмара». Цій дитині дають чашечку з чарівною водою доброти. Лунає музика, усі «краплинки» танцюють, кружляючи навколо «Мами Хмари». Коли мелодія обривається, усі краплинки завмирають, а «Мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину в колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти. Наприклад:
— Я напоїла квіточку, що зав’яла від спеки.
— А я помила брудну машину, яку помітила на дорозі.
— Я розвеселила сумних дітей.
— Я допомогла помити посуд.
— Я вмила брудного хлопчика.
— Я полила дерево, яке діти посадили біля школи.
— А я дала зайчику водички.
— Скажіть, якою була Мама-Хмара добрих краплинок?
— Чого і як вона навчала своїх діточок?
Робота в групах
Складання порад дружнього спілкування.
- Теми для Щоденника вражень
f Мені подобається спілкуватися…
f Щоб мене поважали, потрібно…
f Яких правил я дотримую під час спілкування?