ДЕНЬ 2. ҐРУНТ
- Вітання
Добрий день! Добрий день! У лісочок ми підем.
Озирніться всі навкруг, Нас віта красивий луг. Ми травичку не зімнемо, На носочках всі підемо. Ноги вище піднімаємо,
- Обмін інформацією. Тема дня «Ґрунт»
— Діти, я вам принесла невеличку коробочку. А що саме в ній, ви дізнаєтеся тоді, коли відгадаєте загадку та дасте відповідь на моє запитання.
T Увесь світ годую, а сам не їм.
Все терплю і добром усім плачу. (Ґрунт.)
— У що потрібно кинути зернятко, аби з нього виросла рослина? (У ґрунт.)
— Отже, здогадались, що саме у коробці? (Грудочка землі.)
— Що таке ґрунт? (Усе, що лежить у нас під ногами, і те, по чому ми ходимо.)
— Навіщо потрібен ґрунт? (Саме на ньому ростуть рослини.)
— Де ми можемо бачити ґрунт у класі? (У горщиках з квітами.)
— Чи потрібний ґрунт людям? (Без ґрунту не стало б продуктів харчування.)
— Як ви вважаєте, чому нашу планету назвали Землею?
— Поясніть і запам’ятайте прислів’я: «На чорній землі білий хліб родить».
Гра «Земля, вода, повітря, вогонь»
Усі утворюють коло, а ведучий — посередині. Він кидає комусь із дітей м’яч, вимовляючи одне зі слів: «земля», «вода», «повітря», «вогонь». Якщо ведучий сказав «земля», то гравець, який упіймав м’яч, повинен швидко назвати якусь тварину. На слово «вода» потрібно назвати рибу, на слово «повітря» — птаха. Якщо ведучий скаже «вогонь», усі, махаючи руками, повинні кружляти на місці.
- Групове заняття
Робота в групах. Складання пазлів
— Хто це? Що їх об’єднує?
— Це комахи та їхні личинки, миші, кроти, землерийки, дощові черв’яки. Для них ґрунт є домівкою. Тварини живляться рослинами, що виросли в ґрунті.
- Теми для Щоденника вражень
f Нашу планету назвали Землею, тому що…
f Мені цікаво досліджувати…
f Ґрунт потрібний для…