ДЕНЬ 5. ЯК БУТИ ЩАСЛИВИМ?
- Вітання
«Я люблю вас усіх, але особливо тих…»
Ведучий ставить стілець у центр кола і починає гру зі слів: «Я люблю вас усіх, але особливо тих, хто сміливий» (можна називати риси характеру, зовнішність, хобі). Ті учасники, кому притаманні названі характеристики, повинні підвестися зі своїх стільців і помінятися місцями. Завдання ведучого, який сидить у центрі: встигнути зайняти одне з місць, що звільнилися. Ведучим стає той, хто залишився.
- Обмін інформацією. Тема дня «Як бути щасливим?»
Вправа «Мікрофон»
f Щаслива людина — це…
Читання й обговорення оповідання «Щастя»
Якось ішли шляхом троє підлітків, а за ними — хлопченя дошкільного віку.
Йшли-йшли і раптом бачать — яма. А в тій ямі дивна кругла істота сидить.
— Ти хто? — питають її.
— Я — ваше Щастя. Чого ви найбільше бажаєте?
Один хлопець говорить:
— Хочу бути в школі відмінником.
— Хай буде по-твоєму,— відповідає Щастя й подає щоденник із відмінними оцінками.
Другий говорить:
— Хочу мати багато грошей.
— І це можливо,— відповідає Щастя й подає йому повний гаманець.
— А я сильним бути хочу! — каже третій.
— Теж допоможу,— відповідає Щастя і подає йому гантелі.
— А тобі що, хлопче? — питає найменшого.— Зроблю все, чого побажаєш.
— Ти… якщо й далі будеш сидіти в ямі, то застудишся. Давай руку, я тебе витягну!
Розсміялося Щастя, вибралося з ями й слідом за хлопченям покотилося.
— Які бажання були у хлопчиків?
— За ким пішло Щастя? Чому?
Перегляд мультфільму «Просто так»
— Про що цей мультфільм?
— Що може принести радість?
Вправа «Портрет»
— Спробуймо скласти портрет щасливої людини. Якою ви уявляєте щасливу людину? (Усміхненою, радісною та ін.) Перед вами — заготовки набору до портрета.
Учні отримують заготовку обличчя людини і вибирають на свій розсуд очі, вуста тощо.
- Групова робота
Вправа «Намалюю щастя»
— Я розповім вам про сім кольорів щастя, а ви на білому папері намалюйте свої кольори до кожного щастя.
Щастя кольорове, воно — веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захопливе, піднесене. Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно — щастя.
Перший колір щастя — це життя, яке подарувала мама. Вона дала кожному із нас найдорожче! Вона першою в житті пригорнула кожного із нас, наділила теплом, подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу!
А тепер намалюйте квіточку — це будете ви, від неї проведіть промінчик — найбільше щастя жити. (Учні пояснюють, чому саме вони вибрали такий колір.)
— Другий колір щастя — бачити навколишній світ у різнобарв’ї, у формах і кольорах, рухах і спокої. Кажуть, що очі — це дзеркало людської душі, бо очима можна про все сказати, якщо вони зрячі. (Учні малюють другу лінію щастя.)
— Третій колір щастя — це можливість чути багатоголосий світ! Прислухайтеся до пташиного співу, до чистої та мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюркотіння струмочка, тоді ви зрозумієте, яке це щастя — чути світ! (Намалювати третю кольорову лінію і пояснити свій вибір.)
— Четвертий колір щастя — це можливість відчути світ на дотик. Ви своєю рукою відчуваєте мамину і татову руку, а на своїй щоці — теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, стільки щастя! Хіба без цього можна прожити? (Діти малюють четверту лінію щастя.)
— От ми і підійшли до п’ятого кольору щастя — це здатність відчути запахи: п’янкі аромати квітів і скошеної трави, аромат соснового лісу і степу, запах рідної оселі й свіжого хліба, теплого молока. Бо все має свій незабутній запах. Виберіть і для цього щастя колір і намалюйте наступну лінію. (Діти малюють п’яту лінію щастя.)
— А шостий колір щастя — це смак. Так-так, якби його не було, то ми ніколи не знали б приємного смаку солодощів. Ось яке ми маємо щастя. І в ньому теж бринить любов. Тому виберіть і для цього щастя колір. (Діти малюють шосту лінію щастя.)
— А ось і сьомий колір щастя — це наші здійснені мрії! Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно здійснилося. І раптом — мрія стає реальністю, вона здійснюється — оце щастя! (Діти малюють лінію останнього кольору.)
— А тепер покажіть, які веселки у вас утворилися! Це веселки щастя!
Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно — різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного щастя буде веселковим, чистим, бо людина приходить у світ для добра і щастя!
Робота в групах
Діти об’єднуються у групи, складають «Правила Щастя», аби всім дітям жилося радісно.
- Теми для Щоденника вражень f Моє щастя — в моїх руках.
f Щасливі хвилини мого життя.
f Бути щасливим — це…
f Щоб бути щасливим(ою), я…