ДЕНЬ 3. ЯКІ ТВАРИНИ МЕШКАЮТЬ У НАШІЙ ДЕРЖАВІ?
- Вітання
Вправа «Одне до одного»
Учні стоять парами. Ведучий дає команди привітатися: рука до руки, вухо до вуха, спина до спини, плече до плеча, віч-на-віч тощо. За командою «Одне до одного!» діти змінюють пари.
- Обмін інформацією. Тема дня «Які тварини мешкають у нашій державі?»
— Сьогодні ми розпочнемо мандрівку в Царство тварин — найбільше царство на території Живої природи. У цьому Царстві проживають різні народи. З окремими його мешканцями ви знайомі, з іншими — ні. Та всі вони — такі само жителі Землі, як і ми, люди. Якщо ми хочемо з ними подружитися — маємо більше дізнатися про них: хто вони, де живуть, що їдять. Адже про друзів хочеться знати більше!
Гра «Чия це пісня?»
— А чи знаєте ви, чия це пісенька? (Можна ввімкнути аудіоза- пис.)
«Чик-чирик!» — горобець.
«Кар-кар!» — ворона.
«Ку-ку!» — зозуля.
«Тьох-тьох!» — соловей.
«Угу-угу!» — сова.
— Як одним словом назвати цих тварин? (Птахи.)
Гра «Упізнай тваринку за описом»
— А зараз я пропоную вам пограти! Спробуйте впізнати тваринку лише за її описом. Слухайте уважно!
f У цього звіра невелике тіло, носик витягнутий, лапки маленькі та короткі, замість хутра у нього голки, всеїдний. (Їжак.) — За якими ознаками ви впізнали цю тваринку?
f Вона невелика, хутро руде, на лапках — хутряні подушечки, хижак. (Лисиця.)
f Вона маленька, прудка, хутро коричнево-рудого кольору. Стрибає з гілки на гілку. (Білка.)
— Тварини належать до живої природи. Тварини — це живі організми, які населяють нашу планету. Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для відпочинку. На Землі такого куточка, де б не жили тварини, немає.
— Отже, до якої природи належать тварини?
— Чи всі тварини мають однаковий вигляд?
— Чи є місце на Землі, де не живуть тварини?
— Які звірі мешкають у лісах нашого краю? (Лисиці, вовки, зайці, куниці…)
— Які птахи живуть у нашому краї?
- Групове заняття
Робота в групах
Діти об’єднуються у 4 дослідні групи. У кожного є зображення (світлина, малюнок) тварин — представників однієї з груп: «Звірі», «Птахи», «Риби», «Комахи». Кожен із них має своїх «особливих» представників тваринного світу.
Звірі: киця, лисиця, корова.
Птахи: лелека, сова, голуб, курка, дятел.
Риби: щука, карась, акула, сом.
Комахи: комар, бджола, муха, колорадський жук, сонечко, метелик.
Завдання: поміркувати і відповісти на запитання, обговорити та порівняти своїх істот у кожній групі за такими запитаннями.
— Хто це?
— Який зовнішній вигляд має?
— Де живе?
— Чим харчується?
— Як пересувається?
— Народжується чи вилуплюється?
— Спробуйте назвати одним словом, як називають ваших тварин.
Робота в парах
Учні об’єднуються в пари. Після виконання кожного нового завдання учасники змінюють партнерів. Їм пропонують привітатись одне з одним.
— Якби ви були деревами, як би ви привітались? (Діти рухами демонструють привітання.)
— Якби ви були пташкою…
— Якби ви були білочкою…
— Якби ви були…
- Теми для Щоденника вражень
f Різноманітний світ тварин моєї Батьківщини. f Чому потрібно оберігати тваринний світ? f Я хотів(ла) би більше дізнатися про…