ДЕНЬ 2. ЯКІ РОСЛИНИ ТИ ЗУСТРІНЕШ В УКРАЇНІ?
- Вітання
Добрий день, веселий ранок!
Ми прийшли у школу всі.
Одне одному всміхнемось,
Гарним настроєм проймемось, До роботи й до розваг Кожен з нас готовий — так!
Вправа «Сонячний зайчик» (сидячи на килимку)
— Сонячний зайчик зазирнув тобі в очі. Заплющ їх. Він побіг далі по обличчю, ніжно погладь його долонями: на лобі, на носі, на ротику, на щічках, на підборідді. Погладжуй ніжно, щоб не злякати. Погладь голову, шию, руки, ноги.
Він скочив тобі на животик — погладь його там.
Сонячний зайчик любить тебе, подружися з ним.
- Обмін інформацією. Тема дня «Які рослини ти зустрінеш в Україні?»
Робота над загадками
T Тільки вийдеш з хати,
То зустрінеш нас.
Ми — це сад зелений,
(Демонстрування малюнків-відгадок.)
Ми — гаї й діброви.
Ми — це трави й квіти.
Хто такі ми, діти? (Рослини.)
— Рослини — це живі організми. Вони поділяються на трави, кущі, дерева.
(Демонстрування малюнків-відгадок.)
T Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски. Цих подружок звуть…
(берізки).
T Навесні цвітуть, мов свічі, Заглядають сонцю в вічі, А під осінь ті свічки
Вдягнуть з голок кожушки.
(Каштан.)
— Як можна назвати слова-відгадки одним словом? Які ще дерева ви знаєте?
T За хатиною в садку
У зеленому віночку
У червоному намисті
Дівчинонька чепуриться.
(Калина.)
T Мов їжак, колючий, Солодкий та пахучий. Ягідку зірвеш — Руку обдереш.
(Аґрус.)
T Не вогонь, а пече. (Кропива.)— Як можна назвати слова-відгадки одним словом? Які ще кущі ви знаєте?
T Запалили в чистім полі Та палає влітку так
Квіти гарні всі червоні Польовий, червоний… (мак).
— До якої групи рослин належать слова-відгадки? Які ще трав’янисті рослини ви знаєте?
Гра «Впізнай мене»
Учитель демонструє малюнки дерев, кущів, трав’янистих рослин, а учні називають їх.
— Рослини є головною їжею, ліками, кормом для тварин, сировиною для промисловості, будівельним матеріалом. Діти, нині багато видів рослин зникли або зникають (їх знищили). Багато з них занесено до Червоної книги — це перелік рослин і тварин, яким загрожує повне зникнення на Землі. Цю книгу порівнюють із червоним знаком світлофора — сигналом, що сповіщає про загрозу і вимагає бути уважним та обережним.
Зриваючи лісові та польові квіти, ми завдаємо непоправної шкоди рослинному світу свого краю.
Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.
— Які рослини ростуть на території нашої країни?
— Які рослини є символами України?
— Які лікарські рослини вам відомі?
- Групове заняття
Гра «Впізнай рослину за плодами, оживи її»
У кошиках — плоди різних рослин. Представник від кожної групи витягує плід.
Завдання: від імені плода дати відповідь на запитання:
— Хто я?
— Який я на смак?
— Який у мене колір?
— Де я живу?
— Хто мене їсть/не їсть?
— Яка від мене користь?
— Про що мрію?
Учні розповідають так, щоб решта здогадалися, яка це рослина.
Гра «Відгадай за запахом»
Підготовлені пучечки лікарських рослин, що мають своєрідний запах (м’ята, ромашка, меліса, липа, чебрець, любисток…). Учасникам гри зав’язують очі, пропонують, понюхавши рослину, назвати її.
- Теми для Щоденника вражень
f Рослини — мої друзі.
f Користь рослин.
f Мені подобаються рослини…