Тема тижня: «Я – школяр»
Автори: Лесіна Олена Вікторівна – завідувач відділу початкового навчання
Вінницької академії неперервної освіти
Гальчевська Наталя Анатоліівна – методист відділу початкового навчання
Вінницької академії неперервної освіти
Хто я? Хто мої однокласники?
Діти вчаться: пізнавати себе, співпрацювати з однокласниками, розвивати мовлення, рахувати об’єкти, бути спостережливими та уважними.
Основні завдання
На середину кожного столу, за яким діти сидять у групах, покладіть набір цеглинок, різних за кольором.
Запропонуйте кожній дитині в групі обрати цеглинку улюбленого кольору.
Попросіть дітей познайомитися ближче: назвати своє ім’я та розповісти, чому обрав/обрала такий колір.
Запропонуйте скласти вежу з цеглинок обраного кольору; поспілкуватись у нових групах (парах) познайомитися ближче: назвати своє ім’я та розповісти, чому обрав/обрала такий колір.
Запитання до дітей
Якого кольору вежа найвища? Яка кількість цеглинок використана для
побудови цієї вежі?
Якого кольору – найнижча? Яка кількість цеглинок у ній? На скільки цеглинок вища перша вежа від другої?
Чи є вежі однакові за висотою? Якщо є – скільки цеглинок в одній такій вежі? А в двох? Які предмети в класі мають колір зеленої (синьої, жовтої, червоної) вежі?
Варіанти розширення/додаткові завдання
Попросіть дітей презентувати партнерів за іменами в групі та розповісти їхні найцікавіші історії вибору кольору.
Іменна вежа
Діти вчаться: запам’ятовувати імена дітей в класі, домовлятися
зоднокласниками, розвивати мовлення, висловлювати припущення, порівнювати, аналізувати, творчо мислити.
Основні завдання
Запропонуйте кожній дитині обрати одну цеглинку.
Кожній групі запропонуйте створити іменну вежу, для цього діти називають своє ім’я і ставлять одну свою цеглинку у вежу.
Попросіть дітей пофантазувати та протягом кількох хвилин скласти історію (розповідь чи казку) про свою вежу.
Запропонуйте за бажанням розповісти свою історію іншим.
Запитання до дітей
Яких імен у нашому класі найбільше? Як можна це довести?
Які імена наших діток не повторюються?
Що було найцікавіше у вправі?
Варіанти розширення/додаткові завдання
Попросіть дітей згадати імена і цеглинки один одного і по черзі розібрати вежу і віддати відповідну цеглинку тій дитині, кому вона належить.
Віртуальна подорож школою
Діти вчаться: (курсив) тренувати зорову пам’ять, просторову осрієнтацію, уяву, виконувати послідовні дії, розрізняти напрями: «вліво-вправо», порівнювати зі зразком та виправляти помилки.
Основні завдання
На середину кожного столу, за яким діти сидять у групах, покладіть набір цеглинок, різних за кольором.
Запропонуйте дітям уявно помандрувати школою та створити маршрут-дорогу від класу до різних приміщень (туалету, їдальні, медичного кабінету тощо).
Попросіть дітей уважно слухати умову та виконувати послідовні дії із
цеглинками.
Дорога-маршрут до їдальні (туалету, медичного кабінету тощо).
Наприклад:
Ти на порозі класу. Йдемо прямо. Візьми цеглинку, поклади її прямо.
Повертаємо наліво. Візьми цеглинку, поклади ліворуч.
Йдемо сходами. Цеглинку ставимо вертикально.
Повертаємо праворуч. Цеглинку – праворуч.
Після того, як діти справляться з вправою, покажіть заздалегідь складений вами зразок і запропонуйте кожному порівняти свій маршрут-дорогу зі зразком. Попросіть прокоментувати своє рішення. Спільно з’ясуйте, чому окремі маршрути відрізняються від інших. Запропонуйте самостійно виправити, порівнюючи зі зразком.
Запитання до дітей
Яка дорога була найдовшою?
Яку дорогу було складати найцікавіше? Найважче?
Кольорова школа
Діти вчаться: співпрацювати з однокласниками, тренувати просторову
уяву, образне та асоціативне мислення, розвивати мовлення,
аналізувати, творчо мислити, висловлювати та доводити власну думку.
Основні завдання
Посадіть дітей у коло, посередині якого – набір цеглинок різного кольору.
Запропонуйте кожній дитині обрати свою цеглинку.
Попросіть дітей знайти партнера, або партнерів за кольором обраної цеглинки та об’єднатися з ним/ними в пари/групи.
Дайте завдання кожній групі/парі побудувати школу з обраних цеглинок певного кольору та презентувати її іншим.
Попросіть дітей об’єднати свої школи, створивши нову – різнокольорову. Опишіть її.
Запитання до дітей
Скільки цеглинок у кожній одноколірній школі?
Яку школу, на вашу думку, збудувати легше: з великої кількості цеглинок чи малої? Чому?
Скільки цеглинок у спільній кольоровій школі?
Яка школа вам подобається більше і чому?
Мій кольоровий клас
Діти вчаться: запам’ятовувати предмети в класі, тренувати увагу,
просторову уяву, співвідносити кольори, розвивати мовлення, аналізувати, творчо мислити, висловлювати та доводити власну думку, співпрацювати і домовлятися.
Основні завдання
Педагог пропонує дітям підняти цеглинки відповідного кольору і перераховує предмети в класі ( полички, папки, квіти, горщики тощо)
Педагог пропонує обрати одну цеглинку улюбленого кольору і доторкнутися нею до предмету в класі, який має такий же колір.
Педагог пропонує кожній групі дітей спільно створити, об’єднавши свої
цеглинки, підставку для олівців.
Запитання до дітей
Скільки цеглинок у спільній кольоровій підставці? Якого кольору цеглинок найбільше? Чому?
Які предмети в класі ми не назвали? Чому? Для чого вони потрібні?
Які предмети є у вас і дома і в класі? Які предмети є тільки в класі? Які
предмети є тільки вдома?
Який би предмет ви б хотіли додати в класі і чому він необхідний?
The LEGO Foundation