ТИЖДЕНЬ 3
ДЕНЬ 1. ЧИ МОЖЕ ІСНУВАТИ СПІЛЬНОТА БЕЗ ПРАВИЛ І ЗАКОНІВ?
- Вітання
Вправа «Таємні коди»
— Діти, сьогодні ми будемо вітатися не звичайно, а таємними кодами. Запропонуйте свої варіанти (наприклад: оплеск і два кліпання очима).
Так по колу кожній дитині передаємо вітання, поки перший учень не отримає зворотнє послання.
- Обмін інформацією. Тема дня «Чи може існувати спільнота без правил і законів?»
— Ми дуже гарно і злагоджено привіталися, а чому в нас вийшло все правильно? (Бо діяли за правилами.)
— А чи може суспільство існувати без правил?
Гра-імітація «Один день з життя бджілки»
(На підлозі розкидано штучні квіти.)
— Діти, як ви вважаєте, чи можуть бджоли утворювати спільноту?
— А як їм удається працювати злагоджено і збирати багато меду? (У них існують свої правила.)
— Зараз уявімо себе бджолами і спробуймо здогадатися, які в них є правила.
Сонечко всміхається — Тітонька Бджуля прокидається. Бо вже день настає — На роботу бджілка йде.
З квітки на квітку Цілий день літає, Не відпочиває, Все нектар збирає. В кошики на ніжках Весь пилок зчищає, Як багато назбирає, То у вулик відлітає.
Вміють геть всі бджілки
Гарно працювати, А також уміють В танок закликати.
— Тітонька Бджуля хоче звернути вашу увагу на закони, що діють у бджолиному вулику. Чому, на вашу думку, всі бджоли їх дотримують? (Діти об’єднуються у групи, на аркушах записують правила, що вони зрозуміли, презентують, обговорюють.)
— Чи може виникнути небезпека, якщо не дотримувати правил?
- Групове заняття
Діти об’єднуються у групи з однаковою кількістю осіб. Кожна група отримує конверт із зазначеним у ньому тлумаченням певного правила.
Завдання: придумати та намалювати умовний символ цього правила на альбомному аркуші, провести презентацію свого символу в класі.
- Теми для Щоденника вражень
f Правила потрібні, тому що…
f Люди б могли (не могли) жити без правил…
f Я дотримую правил, тому що…