ДЕНЬ 4. СПІВПРАЦЯ У ГРІ, НАВЧАЛЬНИХ І ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЯХ
- Вітання
Доброго ранку! — мовлю за звичаєм.
Доброго ранку,— кожному зичу я.
Доброго ранку,— людям бажаю. І посміхаються у відповідь люди: Добрі слова ж бо для кожного любі.
- Обмін інформацією. Тема дня «Співпраця у грі, навчальних і життевих ситуаціях»
Робота за малюнком із зображенням стадіону
— Що зображено на малюнку?
— Що ви скажете про цей стадіон?
— Чи могла його побудувати одна людина?
— Наведіть приклади, що ще буде важко зробити одній людині.
— Які риси характеру допоможуть упоратися зі спільною роботою?
Гра «Несподівані картинки»
Учитель пропонує кожному учневі взяти аркуш паперу, написати своє ім’я і починати малювати якусь картинку за власним бажанням (2-3 хв). Потім за командою вчителя припинити малювати й передати свій малюнок сусідові, який сидить позаду. Він має продовжити малювати розпочату картинку. За командою він передасть малюнок учневі, який сидить за ним. Останні з рядів будуть обмінюватися картинками з тими, які сидять за першою партою. Таким чином кожний обміняється малюнком з усіма дітьми, які сидять у його ряді.
— Чи сподобались вам малюнки, що ви отримали?
— Зверніть увагу на те, який внесок зробив кожен у груповий малюнок.
Вправа «Віч-на-віч»
Діти об’єднуються у пари, які мають узятися за руки. Учні витягують картки, на яких — завдання: «Я сумний, допоможи мені!», «Мені весело, нумо пограємося!», «Я не хочу з тобою дружити!».
— Дивлячись тільки в очі товариша, спробуйте мовчки передати різні емоції.
— Коли і яку емоцію було передано?
— Що було зрозумілим, а що — ні?
— Чи важливо розуміти, що відчуває людина в певні моменти?
— Чому це важливо?
- Групове заняття
Учні класу об’єднуються у 4 групи. Кожна група отримує завдання записати на картках, як можна організувати свій відпочинок на перерві з однокласниками.
Гра «Скеля»
Діти об’єднуються у групи. Завдання: «переправити» всю групу на протилежний кінець скелі по стежці (картонна стежка). Переходячи по черзі, слід організувати таку саму лінію і в тому самому порядку. Під час виконання завдання не можна ставати на підлогу, розмовляти. Якщо цього не сталося, група повертається на старт.
- Теми для Щоденника вражень
f Під час навчання я можу допомогти однокласникам тим, що…
f На мою думку, працювати разом краще, тому що…
f Розуміти людину означає…